Szukaj
20.03.2024 Gdańsk
18.03.2024 Inowrocław
Jechałem dziś (tj 1.03.2024) z Gdyni w kierunku Gdańska. Będąc w Oliwie, spotkałem takiego oto agresora drogowego. Na nagraniu widać, że wjeżdża za mnie kierowca Seata, pogania światłami drogowymi i wyraźnie chce abym zjechał z lewego pasa. Jeszcze zanim do mnie przyjechał, planowałem zjechać właśnie na środkowy pas, wpuszczając najpierw sygnalizującą Q7. Włączyłem kierunkowskaz, zwolniłem lekko aby wpuścić Audi i chciałem zmienić pas, co uniemożliwił mi kierowca Seata (widział mój kierunkowskaz, a jednak mnie zablokował - przecież chyba sam chciał żebym mu zjechał?). Zaczął trąbić i wymachiwać rękoma (niewidoczne na nagraniu, jechał obok mnie). Tu odbiłem w prawo (nie wyjeżdżając poza mój pas ruchu) - czego żałuję, nie powinienem był tego robić - chciałem, żeby dał mi spokój. Przez następne kilkaset metrów jechał za mną, gestykulował i wymachiwał rękami, aż wyprzedził mnie ledwo mieszcząc się między mną a BMW 7 (przy okazji fajna prezentacja działania systemu ostrzegania przed najechaniem - światła w BMW zaczęły pulsować po wykryciu szybko zbliżającego się Seata). Oczywiście przyhamował i nadal coś wymachiwał. Następnie przez 2 km, aż do końca nagrania wymachiwał rękoma, stukał się w czoło, podjeżdżał i trąbił. W końcu mu się znudziło, bo nie nawiązywałem z nim kontaktu wzrokowego.
Ja rozumiem oburzenie uporczywym blokowaniem pasa na drodze szybkiego ruchu. Ale co miało na celu takie zachowanie? Dojechać do auta przede mną 30m dalej? Wcześniej dopiero co zjechałem na pas lewy, aby uniknąć konieczności zatrzymania się za skręcającymi na światłach - nie wlokłem się nim przez kilometry...
1.03.2024 Oliwa
Nagranie czyściwo musiało zostać wyciszone. Fragmenty nieistotne dla akcji.
Zniecierpliwiony ojczulek w samochodzie Opel Zafira CNA XXXX, zaczyna jechać po obszarze wyłączonym z ruchu przed rondem, przez co ostrzegłem go klaksonem, że osoby przed nim prawidłowo zmieniają pas na lewy i sygnalizują to kierunkowskazem.
Najwidoczniej coś się wtedy w nim odpaliło, bo jak to tak można trąbić na króla szos.
Na rondzie oczywiście pojechał prosto, ale z włączonym lewym kierunkowskazem.
Chwilę później po zjechaniu z ronda dogania mnie, najeżdża mi na zderzak i zaczyna trąbić.
Następnie zrównuje się ze mną na dwupasmowej drodze i gestami wymachuje jakieś rzeczy, pokazując mi żebym zjechał gdzieś na bok. Próbował również zepchnąć mnie z drogi.
Przez stres niestety przegapiłem swój zjazd i musiałem zawrócić na skrzyżowaniu.
Oczywiście gościu cały czas jechał za mną - widać, że z przodu po stronie pasażera siedzi małe dziecko na foteliku. Po nawrotce, gościu postanowił zajechać mi drogę i wymusić pierwszeństwo przed światłami. Następnie, cały czas jechał za mną i przeciął mi drogę na rondzie, przez co musiałem szybko i mocno odbić kierownicą, żeby go nie zahaczyć, a następnie doprowadził do zatrzymania ruchu na rondzie. Chwilę później chyba mu się przypomniało, że on przecież jedzie z dziećmi i już za mną nie pojechał na zjeździe.
Oprócz niego w aucie była najprawdopodobniej trójka dzieci - jedno z przodu, dwa z tyłu. Współczuję dzieciakom takiego mądrego ojca....Tacy ludzie nie powinni jeździć po ulicy, szczególnie wożąc ze sobą swoje potomstwo - no chyba, że dzieci nie były jego, to jeszcze gorzej.
Dodam, że zgłosiłem sytuację na 112, ale Pani powiedziała, że jak już go zgubiłem to oni nie mogą wysłać patrolu, mimo, że podałem im dokładnie miejsce, w którym go ostatni raz widziałem. Nie była w stanie mi powiedzieć, gdzie to nagranie wysłać, najlepiej żeby iść z tym na komisariat."
Aktualizacja :
"Wczoraj, tj. 26.02 zgłosiłem agresora na skrzynkę e-mail „stop agresji drogowej” w Bydgoszczy. Dostałem dzisiaj potwierdzenie, że sprawa została przekazana do KP Koronowo
13.02.2024 DK10/DK80 Bydgoszcz
"Film, w którym o mało nie zginęła moja córka. W poniedziałek 19.02.2024 godz. ok. 17.10, obwodnica Trójmiasta kierunek Gdańsk, pomiędzy węzłem Chwarzno, a węzłem Wielki Kack. W wyniku chamskiego i nieodpowiedzialnego zachowania kierowcy BMW, jadąca Toyotą Yaris wpadła w poślizg próbując uniknąć kolizji i kompletnie rozbiła auto. Kierowca BMW od kilku sekund siedział jej na zderzaku i mrugał światłami, a następnie wyprzedził z prawej zajeżdżając drogę Toyocie i hamując. Nadmieniam, że Toyota miała naklejone zielone liście. Prędkość w czasie zdarzenia to ok. 100 km/h. Tylko dzięki przytomności umysłu kierowcy TIR-a , którego wcześniej wyprzedzała, nie została staranowana i przeżyła. Próbuję znaleźć sprawcę (odczytać chociaż nr. rejestracyjny ) - STOP CHAM odczytał już numery - i kierowcę ciężarówki, żeby mu podziękować."
Kierującej na szczęście nic poważnego się nie stało. Poszkodowana czeka na przesłuchanie, gdzie przekaże także nagranie.
19.02.2024 obwodnica Gdyni - S7
W erze cyfrowej, gdzie aplikacje mobilne stają się nieodłączną częścią naszego codziennego życia, kluczowe znaczenie ma zrozumienie procesu ich tworzenia. Dla przedsiębiorstw i indywidualnych deweloperów umiejętność skutecznego przejścia przez każdy etap rozwoju aplikacji mobilnej jest równie ważna, co sama idea stojąca za aplikacją. W tym artykule przejdziemy przez wszystkie kluczowe kroki tworzenia aplikacji mobilnych, od wczesnej fazy strategii po ostateczne wdrożenie i monitorowanie. Z Podamy zarówno praktyczne wskazówki, jak i strategiczne spostrzeżenia, które pomogą zrozumieć, jak przekształcić innowacyjną koncepcję w funkcjonalną i użyteczną aplikację mobilną.
Opracowanie Strategii
Cały proces tworzenia aplikacji mobilnych rozpoczyna się od zdefiniowania celów, możliwości i modelu biznesowego aplikacji. Trzeba zrozumieć problem, który aplikacja ma rozwiązać, potrzeby i zachowania docelowych użytkowników oraz przeprowadzić analizę konkurencji, aby zidentyfikować możliwości różnicowania. Kluczowy na tym etapie jest wybór odpowiedniej platformy (Android, iOS lub multiplatformowej) oraz metody monetyzacji, takiej jak reklama w aplikacji, subskrypcje lub płatne aplikacje.
Analiza i Planowanie
Etap ten, wykonywany często w ramach usługi consulting IT, obejmuje szczegółowe określenie zarówno funkcjonalnych, jak i niefunkcjonalnych wymagań aplikacji. Tworzona jest kompleksowa mapa projektu, wyznaczająca wszystkie zadania i funkcje według ich ważności. Faza ta zapewnia, że wszyscy interesariusze są zgodni i zmniejsza ryzyko nieporozumień w późniejszym etapie rozwoju.
Projektowanie UI/UX
Interfejs użytkownika (UI) oraz doświadczenie użytkownika (UX) odgrywają kluczową rolę w ich zaangażowaniu i utrzymaniu. W celu zapewnienia spójności wyglądu i działania aplikacji konieczne jest opracowanie przepływów pracy, stworzenie wireframe'ów (cyfrowych szkiców aplikacji) oraz ustanowienie przewodnika stylu. Następnie, tworzenie makiet i interaktywnych prototypów umożliwia symulację doświadczeń użytkownika i udoskonalenie projektu aplikacji.
Wymagania Technologiczne i Infrastrukturalne
Istotny jest również wybór odpowiedniego stosu technologicznego, w tym sprzętu, oprogramowania i narzędzi deweloperskich. Kluczowe jest także zrozumienie potrzeby usług opartych na chmurze do przechowywania, hostingu i zarządzania danymi oraz zapewnienie skalowalności i bezpieczeństwa infrastruktury.
Rozwój Back-Endu i Front-Endu
Rozwój back-endu obejmuje tworzenie baz danych i obiektów po stronie serwera, niezbędnych do funkcjonowania aplikacji. Rozwój front-endu skupia się na tworzeniu platformy zorientowanej na użytkownika, zoptymalizowanej pod kątem konkretnych platform, takich jak iOS, Android, lub dla funkcjonalności multiplatformowej.
Testowanie
Wyczerpujące testowanie jest niezbędne, aby zapewnić, że aplikacja jest stabilna, bezpieczna i wolna od błędów. Obejmuje ono testy funkcjonalne i wydajnościowe, testy użyteczności oraz testowanie aplikacji na różnych urządzeniach i symulatorach.
Wdrożenie i Uruchomienie
Po dokładnych testach i poprawkach aplikacja jest gotowa do uruchomienia. Dodaje się ją do odpowiednich sklepów z aplikacjami, tworzy konta deweloperskie oraz przygotowuje materiały promocyjne takie jak zrzuty ekranu i opisy.
Monitorowanie i Optymalizacja
Po uruchomieniu warto monitorować wydajność aplikacji, zbierać opinie użytkowników, jak i korzystać z narzędzi analitycznych. Wszystko to służy przede wszystkim do zdefiniowania strategii dalszej optymalizacji. Ten ciągły proces pomaga w udoskonalaniu aplikacji i dostosowaniu się do zmieniających się potrzeb użytkowników oraz postępu technologicznego.
Podsumowanie
Rozwój aplikacji mobilnych to proces wykraczający poza samo kodowanie, łącząc w sobie innowacyjność, strategiczne planowanie i dogłębne zrozumienie potrzeb użytkownika. Sukces aplikacji mobilnej nie zależy wyłącznie od jej technicznej doskonałości, ale również od sposobu, w jaki odpowiada na rzeczywiste potrzeby rynku i użytkowników. W tym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku umiejętność dostosowania się do zmieniających się trendów i oczekiwań jest kluczowa. Każdy etap, od koncepcji po wdrożenie, jest ważnym ogniwem w łańcuchu, który prowadzi do stworzenia aplikacji, która nie tylko spełnia swoje funkcje, ale również inspiruje, angażuje i przynosi wartość zarówno użytkownikom, jak i twórcom. W związku z tym proces tworzenia aplikacji mobilnych powinien być postrzegany jako ciągła podróż eksploracji, innowacji i doskonalenia.
Zdarzenie to zauważyli funkcjonariusze drogówki, którzy od razu zatrzymali się obok pojazdu 78-latka. Mężczyzna próbował wmówić policjantom, że pękło mu koło w samochodzie. Jednak szybko wyszło na jaw, co było przyczyną tej szkody komunikacyjnej. Na miejsce przyjechał również świadek, który poinformował mundurowych, że zwracał uwagę seniorowi, żeby się zatrzymał.
Funkcjonariusze nałożyli na kierowcę forda mandat karny, a cała sytuacja na szczęście skończyła się tylko uszkodzeniem pojazdu, który odjechał na lawecie. Poczynania seniora zarejestrowały kamery miejskie. Krótkie nagranie publikujemy ku przestrodze.
Źródło: KWP Wrocław
Regularne serwisowanie pojazdów marki Volkswagen to jeden z kluczowych aspektów zachowania ich w optymalnym stanie przez wiele lat. Jednocześnie, Volkswagen to auto bazujące na szeregu nowoczesnych podzespołów i systemów, które pozwalają na regularną poprawę komfortu, dynamiki i bezpieczeństwa jazdy. Nowoczesne modele powinny być serwisowane wyłącznie w zaufanych punktach jak chociażby Volkswagen serwis Kraków. Dlaczego warto więc wybrać oficjalnego dealera?
Volkswagen serwis Kraków - oficjalny dealer marki i punkt serwisowy
Volkswagen to niemiecka marka, która zyskała sobie szerokie grono zwolenników na całym świecie. Nie da się ukryć, że to właśnie te samochody gwarantują pełną niezawodność i wyjątkowe wrażenia z jazdy. Marka ta od wielu lat słynie z tego, że wykorzystuje najwyższej jakości komponenty, a także autorskie rozwiązania w zakresie skrupulatnie opracowanych systemów i technologii. W tym wypadku, jedynie autoryzowany salon i serwis Volkswagen Porsche Zakopiańska, będzie w stanie wykonać szereg prac, przywracających pierwotne parametry pojazdu. Wspomniany już punkt serwisowy od wielu lat oferuje kierowcom usługi jakości premium, a także kompleksową pomoc w zakresie diagnozy i naprawy aut Volkswagen.
Salon i serwis Volkswagen Porsche Zakopiańska - wieloletni lider w branży
Jedynie serwis utożsamiający się z głównymi wartościami niemieckiej marki z logiem VW, będzie w stanie dokładnie zrozumieć, czego potrzebuje konkretny model Volkswagena. Autoryzowany dealer, który od wielu lat pozostaje liderem w branży, cieszy się nie tylko pozytywnymi opiniami większości klientów, ale także wykonuje swoje usługi na najwyższym poziomie. Muszą one być utrzymane w standardzie premium, by dorównać wartościom marki.
Zaufany dealer Volkswagena w Krakowie - kompleksowa oferta dla wymagających
Jeśli kierowcy dalej zastanawiają się, dlaczego o wiele lepszym rozwiązaniem jest wybór zaufanego dealera, niż zwykłego punktu serwisowego, to warto spojrzeć na kompleksowość samej oferty. Jest ona skomponowana w taki sposób, by każdy z posiadaczy Volkswagena znalazł w niej to, czego najbardziej potrzebuje jego samochód. Volkswagen serwis Kraków oferuje między innymi:
- wymianę opon;
- sprawdzenie kondycji akumulatora i jego ewentualną wymianę;
- dezynfekcję klimatyzacji;
- wymianę oleju silnikowego i oleju skrzyni biegów;
- wymianę hamulców i innych podzespołów, które ulegają intensywnemu zużywaniu się.
Co więcej, salon i serwis Volkswagen Porsche Zakopiańska dysponuje szeregiem nowoczesnych narzędzi, które umożliwiają wykonanie pełnej diagnostyki i wyeliminowanie problemów elektronicznych. Wszystko odbywa się szybko i sprawnie, aby kierowca nie musiał zbyt długo czekać na swoje auto.
Volkswagen serwis Kraków - pakiety dla aut nowych i używanych
Autoryzowany Volkswagen serwis w Krakowie doskonale wie, że nie tylko nowe modele potrzebują pełnego przeglądu i serwisu. Właśnie dlatego przygotowana została oferta specjalna, która zawiera w sobie pakiety serwisowe. Jest ona skierowana zarówno do posiadaczy najnowszych pojazdów od marki VW, ale także i do tych kierowców, którzy na co dzień korzystają z samochodów używanych. W ten sposób można zaplanować kolejne serwisowania, co z kolei pozwoli utrzymać pojazd w doskonałym stanie, przez wiele lat.
Wizyta w serwisie Volkswagena w Krakowie - elastyczne terminy i wygoda kierowców
Umówienie się na wizytę w Volkswagen serwis Kraków nie wymaga od kierowcy zbyt wiele czasu. Zaufany dealer marki dba o to, by doświadczenia klientów były maksymalnie pozytywne. Wystarczy zarezerwować spotkanie na oficjalnej stronie serwisu, wybierając dogodną datę i godzinę. Kierowcy nie muszą się martwić, gdyż autoryzowany punkt serwisowy posiada wyjątkowo elastyczny grafik i zawsze stara się dopasować do potrzeb posiadaczy pojazdów. Nie trzeba dzwonić ani pisać maili, wystarczy wypełnienie formularza, a następnie stawienie się na wizytę w punkcie serwisowym. Tak niewiele potrzeba, by posiadacze aut Volkswagen, mogli o nie zadbać w kompleksowy sposób.
Zdarzenie zostało wysłane na skrzynkę stop agresji drogowej.
"Jak dla mnie to była napaść - uderzenie w szybę i otwarcie drzwi już w czasie wyjeżdżania z tekstem wysiadaj ku..a."
2.12.2023 Słupsk