Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 222 takie materiały
    Drugiej generacji Delty daleko do kultowego statusu legendarnego poprzednika. Zresztą niewiele osób pamięta, że w ogóle istniała. A szkoda, bo wersja HF Turbo to ostatnia Lancia o prawdziwie sportowym charakterze.
    18 lutego 2023, 10:21 przez DanAndCarsOfficial (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Infiniti Q50 Eau Rouge – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez japoński koncern Nissan pod marką Infiniti od maja 2013 roku. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit na początku 2013 roku jako następca modelu G i pierwszy model kultywujący nowe zasady nazewnictwa modeli marki na literę Q. Samochód jako pierwszy na świecie został seryjnie wyposażony w system adaptacyjnego kierowania pojazdem. Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano koncept pod nazwą Q50 Eau Rouge, który jest sportową odmianą cywilnej wersji samochodu. Koncept wyposażony został w turbodoładowany silnik V6 o pojemności  3,6 l, który generuje moc maksymalną 568 KM oraz moment obrotowy 600 Nm. Auto wyróżnia się aerodynamicznym pakietem ospojlerowania wykonanym z karbonu, a także dachem i obudowami lusterek zewnętrznych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 289 km/h i przyspiesza 0-60 mph w mniej niż 4 sekundy.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez japoński koncern Nissan pod marką Infiniti od maja 2013 roku. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit na początku 2013 roku jako następca modelu G i pierwszy model kultywujący nowe zasady nazewnictwa modeli marki na literę Q. Samochód jako pierwszy na świecie został seryjnie wyposażony w system adaptacyjnego kierowania pojazdem. Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano koncept pod nazwą Q50 Eau Rouge, który jest sportową odmianą cywilnej wersji samochodu. Koncept wyposażony został w turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,6 l, który generuje moc maksymalną 568 KM oraz moment obrotowy 600 Nm. Auto wyróżnia się aerodynamicznym pakietem ospojlerowania wykonanym z karbonu, a także dachem i obudowami lusterek zewnętrznych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 289 km/h i przyspiesza 0-60 mph w mniej niż 4 sekundy.
    11 września 2022, 21:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 458 Italia – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009–2015. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy w dniu 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show, stworzony został jako następca Ferrari F430. 458 Italia zostało zaprojektowane przez Pininfarinę. Do napędu samochodu został użyty 4,5-litrowy silnik V8, do którego odwołuje się nazwa 458. Silnik ten wytwarza moc 570 KM i moment obrotowy 540 Nm. 458 Italia osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,5 sekundy. W 2011 roku samochód zdobył tytuł "World Performance Car of the Year".
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009–2015. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy w dniu 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show, stworzony został jako następca Ferrari F430. 458 Italia zostało zaprojektowane przez Pininfarinę. Do napędu samochodu został użyty 4,5-litrowy silnik V8, do którego odwołuje się nazwa 458. Silnik ten wytwarza moc 570 KM i moment obrotowy 540 Nm. 458 Italia osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,5 sekundy. W 2011 roku samochód zdobył tytuł "World Performance Car of the Year".
    4 września 2022, 20:20 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 307 WRC – Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    31 sierpnia 2022, 20:48 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DBS Superleggera – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2007–2012 oraz ponownie od 2018 roku. W 2007 roku Aston Martin zdecydował się przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model produkowany w latach 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale. Druga generacja DBS została zaprezentowana po raz pierwszy w czerwcu 2018 roku. Aston Martin DBS Superleggera jest następcą Vanquisha drugiej generacji. Podobnie jak w przypadku poprzednika, DBS jest usportowionym wariantem podstawowego DB - w tym przypadku, produkowanego od 2016 roku DB11. W stosunku do niego, DBS Superleggera uzyskał inaczej stylizowany przód z wyraźnie większą atrapą chłodnicy i innym kształtem zderzaków, inaczej wyglądającym tyłem i większą liczbą wlotów powietrza. Samochód napędzany jest silnikiem V12 o pojemności 5,2 l, który generuje moc 725 KM i moment obrotowy 900 Nm. DBS Superleggera osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2007–2012 oraz ponownie od 2018 roku. W 2007 roku Aston Martin zdecydował się przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model produkowany w latach 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale. Druga generacja DBS została zaprezentowana po raz pierwszy w czerwcu 2018 roku. Aston Martin DBS Superleggera jest następcą Vanquisha drugiej generacji. Podobnie jak w przypadku poprzednika, DBS jest usportowionym wariantem podstawowego DB - w tym przypadku, produkowanego od 2016 roku DB11. W stosunku do niego, DBS Superleggera uzyskał inaczej stylizowany przód z wyraźnie większą atrapą chłodnicy i innym kształtem zderzaków, inaczej wyglądającym tyłem i większą liczbą wlotów powietrza. Samochód napędzany jest silnikiem V12 o pojemności 5,2 l, który generuje moc 725 KM i moment obrotowy 900 Nm. DBS Superleggera osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    Ferrari – Ferrari 400/412 – rodzina sportowych samochodów produkowanych przez włoską firmę Ferrari w latach 1976–1989. Były to 2-drzwiowe coupé oraz kabriolety napędzane przez widlaste dwunastocylindrowe silniki. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Dostępna była również wersja wyposażona w automatyczną skrzynię. Produkcję zakończono w 1989, następcą został model 456.

    Ferrari 400/412 – rodzina sportowych samochodów produkowanych przez włoską firmę Ferrari w latach 1976–1989. Były to 2-drzwiowe coupé oraz kabriolety napędzane przez widlaste dwunastocylindrowe silniki. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Dostępna była również wersja wyposażona w automatyczną skrzynię. Produkcję zakończono w 1989, następcą został model 456.

    Pagani – Pagani Huayra – supersamochód produkowany pod włoską marką Pagani w latach 2011 – 2022. Auto jest następcą modelu Zonda. Został zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2011 roku.
Pojazd został skonstruowany w oparciu o swojego poprzednika, model Zonda. Karoserię wykonano z materiału o nazwie Carbotanium. Do napędu użyto pochodzącej od firmy Mercedes-AMG jednostki V12 6,0 l (5980 cm³) Twin-Turbo, położonej centralnie, generującej moc maksymalną 730 KM. Prędkość maksymalna wynosi 378 km/h, zaś przyspieszenie 0–100 km/h – 3,3 s. Pagani Huayra składa się z 3770 części.
W październiku 2013 roku auto kosztowało 1 056 000 euro. W standardowym wyposażeniu pojazd posiada m.in. węglowo-ceramiczne hamulce, inconelowo-tytanowy układ wydechowy oraz system multimedialny z zestawem głośników, ekranem dotykowym, nawigacją i łącznością Bluetooth. Opcjonalnie pojazd wyposażyć można w nadwozie w pełni wykonane z włókna węglowego za 112 500 euro, kamerę cofania, czujniki parkowania, felgi stylizowane na te z modelu Zonda-R.
W 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano wersje Roadster, odkrytą odmianę standardowego modelu odchudzoną o 70 kg oraz wzmocnioną o 34 KM.

    Pagani Huayrasupersamochód produkowany pod włoską marką Pagani w latach 2011 – 2022. Auto jest następcą modelu Zonda. Został zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2011 roku.

    Pojazd został skonstruowany w oparciu o swojego poprzednika, model Zonda. Karoserię wykonano z materiału o nazwie Carbotanium. Do napędu użyto pochodzącej od firmy Mercedes-AMG jednostki V12 6,0 l (5980 cm³) Twin-Turbo, położonej centralnie, generującej moc maksymalną 730 KM. Prędkość maksymalna wynosi 378 km/h, zaś przyspieszenie 0–100 km/h – 3,3 s. Pagani Huayra składa się z 3770 części.

    W październiku 2013 roku auto kosztowało 1 056 000 euro. W standardowym wyposażeniu pojazd posiada m.in. węglowo-ceramiczne hamulce, inconelowo-tytanowy układ wydechowy oraz system multimedialny z zestawem głośników, ekranem dotykowym, nawigacją i łącznością Bluetooth. Opcjonalnie pojazd wyposażyć można w nadwozie w pełni wykonane z włókna węglowego za 112 500 euro, kamerę cofania, czujniki parkowania, felgi stylizowane na te z modelu Zonda-R.

    W 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano wersje Roadster, odkrytą odmianę standardowego modelu odchudzoną o 70 kg oraz wzmocnioną o 34 KM.

    Alpine A610 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1991-1995. Model A610 został w prowadzony na rynek w 1991 roku jako następca Alpine GTA. Samochód zewnętrznie bardzo przypominał poprzednika, różniąc się od niego głównie chowanymi przednimi reflektorami. Choć zachowano firmową koncepcję konstrukcyjną, wprowadzono do niej liczne zmiany. Powiększony do 3 l silnik V6 wytwarza moc 250 KM oraz moment obrotowy 350 Nm. A610 osiąga prędkość maksymalną 266 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund. Mimo korzystnej ceny, sprzedaż auta nie uzyskała zadowalających rezultatów i jego produkcję zakończono w 1995 roku, a firma Alpine zajęła się wytwarzaniem poszycia nadwozia dla niektórych modeli Renault. Powstało 818 egzemplarzy Alpine A610, z czego 67 miało kierownicę po prawej stronie.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1991-1995. Model A610 został w prowadzony na rynek w 1991 roku jako następca Alpine GTA. Samochód zewnętrznie bardzo przypominał poprzednika, różniąc się od niego głównie chowanymi przednimi reflektorami. Choć zachowano firmową koncepcję konstrukcyjną, wprowadzono do niej liczne zmiany. Powiększony do 3 l silnik V6 wytwarza moc 250 KM oraz moment obrotowy 350 Nm. A610 osiąga prędkość maksymalną 266 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund. Mimo korzystnej ceny, sprzedaż auta nie uzyskała zadowalających rezultatów i jego produkcję zakończono w 1995 roku, a firma Alpine zajęła się wytwarzaniem poszycia nadwozia dla niektórych modeli Renault. Powstało 818 egzemplarzy Alpine A610, z czego 67 miało kierownicę po prawej stronie.