Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 56 takich materiałów
    Jak wycenić wartość samochodu? – Wycena samochodu to istotna kwestia, którą warto poznać, szczególnie wówczas, gdy chcemy sprzedać lub kupić pojazd. Jak jednak określić realną wartość samochodu? Co wpływa na cenę i jakie czynniki należy uwzględnić przy wycenie? O tym i wiele więcej dowiecie się z naszego dzisiejszego artykułu. Przedstawimy Wam praktyczne sposoby na dokonanie wyceny samochodu oraz podpowiemy co zrobić, aby uniknąć błędów przy określeniu jego wartości. Zatem jeśli chcecie poznać tajniki wyceny samochodu, koniecznie przeczytajcie dalej!
Co wpływa na wartość samochodu?
Wartość samochodu zależy od wielu czynników. Na nią wpływają między innymi wiek auta, przebieg, jego wyposażenie oraz stan techniczny. W przypadku aut używanych, istotna jest także historia serwisowa oraz zaniedbanie konserwacji. Co ciekawe, wyższy niż standardowy przebieg wpływa negatywnie na wartość samochodu i może ją zaniżyć nawet o prawie 30 procent. Natomiast niższy, o ile nie jest zbyt niski, podnosi wartość pojazdu nieznacznie. Dlatego ważne jest dokładne oszacowanie wartości auta przed jego odsprzedażą lub ubezpieczeniem.
Sprawdź skup aut z Poznania
Które dane są potrzebne do dokonania wyceny?
Aby dokonać dokładnej wyceny samochodu, potrzebne są niektóre dane. Przede wszystkim, ważne jest określenie marki i modelu pojazdu, aby sprawdzić jakie były ceny rynkowe samochodów podobnych do tego dokonywanego szacunku. Ponadto, rocznik i przebieg również są niezwykle ważne, ponieważ starsze samochody zwykle tracą na wartości. Wyposażenie fabryczne, stan techniczny i kolor także wpływają na wartość samochodu. Ze zdjęć można poznać wiele o stanie karoserii i układu napędowego - także są one nieocenione przy dokonywaniu wyceny. Czasami szczególne cechy, takie jak nietypowe kolory czy rzadkie wyposażenie, również mogą wpłynąć na wartość pojazdu. Warto również wspomnieć, że darmowe wyceny online są bardziej dokładne, gdy dokładamy wszelakie szczegóły do naszej wizualnej identyfikacji samochodu.
Czy warto uwzględniać szczególne cechy auta przy wycenie?
Wycena wartości samochodu z pewnością wymaga uwzględnienia szczególnych cech danego auta. Nie tylko marka i model mają wpływ na cenę, ale także dodatkowe wyposażenie, przebieg czy stan techniczny pojazdu. Dlatego warto podać jak najwięcej informacji przy dokonywaniu wyceny, aby uzyskać jak najbardziej rzetelny wynik. Szczególne cechy, takie jak nowe opony, skórzana tapicerka czy system nawigacyjny, nie tylko wpłyną na wartość rynkową samochodu, ale także na jego atrakcyjność dla potencjalnych kupujących. Dlatego warto uwzględnić je przy dokonywaniu wyceny. Jednakże nie należy przesadzać z podawaniem nierealnych wartości, które mogą wpłynąć niekorzystnie na sprzedaż samochodu. Warto zdać się na profesjonalnych ekspertów lub darmowe narzędzia online, aby dokonać rzetelnej wyceny wartości samochodu.
Czy wycena samochodu zależy tylko od marki i modelu?
Nie, wycena samochodu nie zależy tylko od marki i modelu. Wartość pojazdu jest uzależniona od wielu czynników, takich jak rocznik, przebieg, wyposażenie fabryczne czy zużycie auta. Dodatkowo, szczególne cechy auta również mogą wpłynąć na jego wartość. Dlatego warto uwzględnić wszystkie te elementy przy dokonywaniu wyceny. Jednak istnieją narzędzia online, które mogą pomóc określić wartość samochodu w szybki i łatwy sposób, uwzględniając wszystkie istotne dane. Dzięki temu można zminimalizować ryzyko niedoszacowania lub przepłacenia za pojazd.
Jakie są zalety darmowej wyceny online?
Zalety darmowej wyceny online pojazdów są liczne i znaczące. Przede wszystkim, umożliwia ona szybkie i łatwe oszacowanie wartości samochodu bez konieczności kontaktu ze sprzedającym lub kupującym. To świetne rozwiązanie dla osób, które chcą szybko porównać ceny na rynku i znaleźć korzystną ofertę. Warto również zauważyć, że wycena online jest uśredniona, co sprawia, że jest zbliżona do rzeczywistej ceny rynkowej. Co więcej, nie występują tutaj błędy ludzkie, które często mogą wpłynąć na wycenę dokonywaną przez specjalistów. Wreszcie, darmowa wycena online jest dostępna dla każdego w każdym miejscu i o każdej porze dnia. Dlatego warto z niej skorzystać przed podejmowaniem decyzji o kupnie lub sprzedaży samochodu.
Źródło: https://www.skupauta.pl/

    Wycena samochodu to istotna kwestia, którą warto poznać, szczególnie wówczas, gdy chcemy sprzedać lub kupić pojazd. Jak jednak określić realną wartość samochodu? Co wpływa na cenę i jakie czynniki należy uwzględnić przy wycenie? O tym i wiele więcej dowiecie się z naszego dzisiejszego artykułu. Przedstawimy Wam praktyczne sposoby na dokonanie wyceny samochodu oraz podpowiemy co zrobić, aby uniknąć błędów przy określeniu jego wartości. Zatem jeśli chcecie poznać tajniki wyceny samochodu, koniecznie przeczytajcie dalej!

    Co wpływa na wartość samochodu?

    Wartość samochodu zależy od wielu czynników. Na nią wpływają między innymi wiek auta, przebieg, jego wyposażenie oraz stan techniczny. W przypadku aut używanych, istotna jest także historia serwisowa oraz zaniedbanie konserwacji. Co ciekawe, wyższy niż standardowy przebieg wpływa negatywnie na wartość samochodu i może ją zaniżyć nawet o prawie 30 procent. Natomiast niższy, o ile nie jest zbyt niski, podnosi wartość pojazdu nieznacznie. Dlatego ważne jest dokładne oszacowanie wartości auta przed jego odsprzedażą lub ubezpieczeniem.

    Sprawdź skup aut z Poznania

    Które dane są potrzebne do dokonania wyceny?

    Aby dokonać dokładnej wyceny samochodu, potrzebne są niektóre dane. Przede wszystkim, ważne jest określenie marki i modelu pojazdu, aby sprawdzić jakie były ceny rynkowe samochodów podobnych do tego dokonywanego szacunku. Ponadto, rocznik i przebieg również są niezwykle ważne, ponieważ starsze samochody zwykle tracą na wartości. Wyposażenie fabryczne, stan techniczny i kolor także wpływają na wartość samochodu. Ze zdjęć można poznać wiele o stanie karoserii i układu napędowego - także są one nieocenione przy dokonywaniu wyceny. Czasami szczególne cechy, takie jak nietypowe kolory czy rzadkie wyposażenie, również mogą wpłynąć na wartość pojazdu. Warto również wspomnieć, że darmowe wyceny online są bardziej dokładne, gdy dokładamy wszelakie szczegóły do naszej wizualnej identyfikacji samochodu.

    Czy warto uwzględniać szczególne cechy auta przy wycenie?

    Wycena wartości samochodu z pewnością wymaga uwzględnienia szczególnych cech danego auta. Nie tylko marka i model mają wpływ na cenę, ale także dodatkowe wyposażenie, przebieg czy stan techniczny pojazdu. Dlatego warto podać jak najwięcej informacji przy dokonywaniu wyceny, aby uzyskać jak najbardziej rzetelny wynik. Szczególne cechy, takie jak nowe opony, skórzana tapicerka czy system nawigacyjny, nie tylko wpłyną na wartość rynkową samochodu, ale także na jego atrakcyjność dla potencjalnych kupujących. Dlatego warto uwzględnić je przy dokonywaniu wyceny. Jednakże nie należy przesadzać z podawaniem nierealnych wartości, które mogą wpłynąć niekorzystnie na sprzedaż samochodu. Warto zdać się na profesjonalnych ekspertów lub darmowe narzędzia online, aby dokonać rzetelnej wyceny wartości samochodu.

    Czy wycena samochodu zależy tylko od marki i modelu?

    Nie, wycena samochodu nie zależy tylko od marki i modelu. Wartość pojazdu jest uzależniona od wielu czynników, takich jak rocznik, przebieg, wyposażenie fabryczne czy zużycie auta. Dodatkowo, szczególne cechy auta również mogą wpłynąć na jego wartość. Dlatego warto uwzględnić wszystkie te elementy przy dokonywaniu wyceny. Jednak istnieją narzędzia online, które mogą pomóc określić wartość samochodu w szybki i łatwy sposób, uwzględniając wszystkie istotne dane. Dzięki temu można zminimalizować ryzyko niedoszacowania lub przepłacenia za pojazd.

    Jakie są zalety darmowej wyceny online?

    Zalety darmowej wyceny online pojazdów są liczne i znaczące. Przede wszystkim, umożliwia ona szybkie i łatwe oszacowanie wartości samochodu bez konieczności kontaktu ze sprzedającym lub kupującym. To świetne rozwiązanie dla osób, które chcą szybko porównać ceny na rynku i znaleźć korzystną ofertę. Warto również zauważyć, że wycena online jest uśredniona, co sprawia, że jest zbliżona do rzeczywistej ceny rynkowej. Co więcej, nie występują tutaj błędy ludzkie, które często mogą wpłynąć na wycenę dokonywaną przez specjalistów. Wreszcie, darmowa wycena online jest dostępna dla każdego w każdym miejscu i o każdej porze dnia. Dlatego warto z niej skorzystać przed podejmowaniem decyzji o kupnie lub sprzedaży samochodu.

    Źródło: https://www.skupauta.pl/

    28 kwietnia 2023, 22:01 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Alfa Romeo SZ – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany w latach 1989−1993 przez włoską markę Alfa Romeo. SZ określany również jako ES-30 został zaprojektowany przez włoską firmę Zagato. Nazwa wersji coupe, SZ, pochodzi od Sprint Zagato, a roadstera - RZ, od Roadster Zagato. Do napędu SZ został użyty silnik V6 o pojemności 2,6 l, który generuje moc maksymalną 210 KM i moment obrotowy 245 Nm. Zamontowano w nim również poprzecznie ułożoną skrzynię biegów, w której z myślą o sportowej jeździe skrócono przełożenia. SZ osiąga prędkość maksymalną 245 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund. Wyprodukowano jedynie 1036 egzemplarzy SZ oraz 278 egzemplarzy RZ. Model SZ dostępny był jedynie w kolorze czerwonym z szarym dachem oraz jasnobrązową skórzaną tapicerką, z wyjątkiem jednego egzemplarza z nadwoziem w kolorze czarnym dla Andrea Zagato. Z kolei model RZ dostępny był w trzech zestawach kolorystycznych: czerwony z czarną skórą w środku, żółty z czarną skórą oraz czarny z czerwoną skórą.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany w latach 1989−1993 przez włoską markę Alfa Romeo. SZ określany również jako ES-30 został zaprojektowany przez włoską firmę Zagato. Nazwa wersji coupe, SZ, pochodzi od Sprint Zagato, a roadstera - RZ, od Roadster Zagato. Do napędu SZ został użyty silnik V6 o pojemności 2,6 l, który generuje moc maksymalną 210 KM i moment obrotowy 245 Nm. Zamontowano w nim również poprzecznie ułożoną skrzynię biegów, w której z myślą o sportowej jeździe skrócono przełożenia. SZ osiąga prędkość maksymalną 245 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund. Wyprodukowano jedynie 1036 egzemplarzy SZ oraz 278 egzemplarzy RZ. Model SZ dostępny był jedynie w kolorze czerwonym z szarym dachem oraz jasnobrązową skórzaną tapicerką, z wyjątkiem jednego egzemplarza z nadwoziem w kolorze czarnym dla Andrea Zagato. Z kolei model RZ dostępny był w trzech zestawach kolorystycznych: czerwony z czarną skórą w środku, żółty z czarną skórą oraz czarny z czerwoną skórą.
    Maserati – MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000 €
Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 
Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.

    MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000

    Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 

    Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.

    Maserati MC12 – Hipersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2004-2005. MC12 został zbudowany z myślą o udziale Maserati w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004 roku, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało model MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik V12 o pojemności 6 l i mocy 632 KM oraz skrzynię biegów. Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. MC12 jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie osiągnąć 25 km/h szybciej. W serii FIA GT samochód zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem kar.
    Hipersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2004-2005. MC12 został zbudowany z myślą o udziale Maserati w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004 roku, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało model MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik V12 o pojemności 6 l i mocy 632 KM oraz skrzynię biegów. Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. MC12 jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie osiągnąć 25 km/h szybciej. W serii FIA GT samochód zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem kar.
    Bugatti Chiron Super Sport 300+ – Hipersamochód produkowany przez francuską markę Bugatti w latach 2016–2022. Drugi produkcyjny model w historii reaktywowanego w 1998 roku przez Volkswagena Bugatti został oficjalnie zaprezentowany 1 marca 2016 na Geneva Motor Show. Proces rozwojowy obejmował skonstruowanie 30 prototypów, które przejechały łącznie 500 tysięcy kilometrów i zużyły 200 kompletów ogumienia. Bugatti Chiron zastępił produkowanego dotąd przez dekadę Veyrona, zyskując w stosunku do niego dłuższe, wyższe i szersze nadwozie, a także większą o 133 kilogramów masę. Samochód otrzymał nazwę na cześć Louisa Chirona monakijskiego kierowcy Bugatti podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Po raz pierwszy nazwę tę zastosowano w 1999 roku dla prototypu 18/3 Chiron. We wrześniu 2019 roku Bugatti zaprezentowało kolejną specjalną odmianę Chirona, która powstała bezpośrednio w celu ustanowienia nowego rekordu prędkości dla seryjnego samochodu drogowego. Chiron Super Sport 300+ pod kątem wizualnym został pozbawiony tylnego skrzydła, zyskał charakterystyczne szaro-pomarańczowe malowanie nadwozia, większe wloty powietrza, a także dłuższy o 25 centymetrów tył o bardziej smukłym kształcie. Dzięki modyfikacjom technicznym i aerodynamicznym, a także obniżeniu masy całkowitej samochodu, Bugatti nie musiało wprowadzać głębszych modyfikacji w 8-litrowym W16 o mocy 1600 KM. 2 sierpnia 2019 roku Chiron Super Sport 300+ rozpędził się do prędkości 490,484 km/h, przebijając w ten sposób prędkość 300 mil na godzinę. Dzięki osiągnięciu tej oficjalnie potwierdzonej i udokumentowanej prędkości, samochód otrzymał tytuł najszybszego samochodu świata.
    Hipersamochód produkowany przez francuską markę Bugatti w latach 2016–2022. Drugi produkcyjny model w historii reaktywowanego w 1998 roku przez Volkswagena Bugatti został oficjalnie zaprezentowany 1 marca 2016 na Geneva Motor Show. Proces rozwojowy obejmował skonstruowanie 30 prototypów, które przejechały łącznie 500 tysięcy kilometrów i zużyły 200 kompletów ogumienia. Bugatti Chiron zastępił produkowanego dotąd przez dekadę Veyrona, zyskując w stosunku do niego dłuższe, wyższe i szersze nadwozie, a także większą o 133 kilogramów masę. Samochód otrzymał nazwę na cześć Louisa Chirona monakijskiego kierowcy Bugatti podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Po raz pierwszy nazwę tę zastosowano w 1999 roku dla prototypu 18/3 Chiron. We wrześniu 2019 roku Bugatti zaprezentowało kolejną specjalną odmianę Chirona, która powstała bezpośrednio w celu ustanowienia nowego rekordu prędkości dla seryjnego samochodu drogowego. Chiron Super Sport 300+ pod kątem wizualnym został pozbawiony tylnego skrzydła, zyskał charakterystyczne szaro-pomarańczowe malowanie nadwozia, większe wloty powietrza, a także dłuższy o 25 centymetrów tył o bardziej smukłym kształcie. Dzięki modyfikacjom technicznym i aerodynamicznym, a także obniżeniu masy całkowitej samochodu, Bugatti nie musiało wprowadzać głębszych modyfikacji w 8-litrowym W16 o mocy 1600 KM. 2 sierpnia 2019 roku Chiron Super Sport 300+ rozpędził się do prędkości 490,484 km/h, przebijając w ten sposób prędkość 300 mil na godzinę. Dzięki osiągnięciu tej oficjalnie potwierdzonej i udokumentowanej prędkości, samochód otrzymał tytuł najszybszego samochodu świata.
    Cadillac CT5-V Blackwing – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Cadillac od 2019 roku. Pierwsze informacje i fotografie nowego modelu CT5 zostały zaprezentowane po raz pierwszy przez Cadillaca w marcu 2019 roku, jako część ofensywy modelowej tego producenta zapoczątkowanej w styczniu przez SUV-a XT6. Cadillac zaprezentował wysokowydajny model CT5-V 30 maja 2019 roku wraz z modelem CT4-V. CT5-V Blackwing został ogłoszony na początku 2021 roku na rok modelowy 2022 jako bardziej wydajna wersja CT5-V i jest uważany za duchowego następcę Cadillaca CTS-V. Posiada 6,2-litrowe V8 turbo, które generuje moc 668 KM i moment obrotowy 893 Nm. Standardowo używana jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów, lecz jest dostępny również opcjonalny 10-biegowy automat. Według Cadillaca CT5-V Blackwing osiąga prędkość 60 mph w 3,4 sekundy ze skrzynią automatyczną i osiąga prędkość maksymalną 336 km/h. Po premierze producent ogłosił, że CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing będą ostatnimi modelami V napędzanymi benzyną, jakie wyprodukuje firma.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Cadillac od 2019 roku. Pierwsze informacje i fotografie nowego modelu CT5 zostały zaprezentowane po raz pierwszy przez Cadillaca w marcu 2019 roku, jako część ofensywy modelowej tego producenta zapoczątkowanej w styczniu przez SUV-a XT6. Cadillac zaprezentował wysokowydajny model CT5-V 30 maja 2019 roku wraz z modelem CT4-V. CT5-V Blackwing został ogłoszony na początku 2021 roku na rok modelowy 2022 jako bardziej wydajna wersja CT5-V i jest uważany za duchowego następcę Cadillaca CTS-V. Posiada 6,2-litrowe V8 turbo, które generuje moc 668 KM i moment obrotowy 893 Nm. Standardowo używana jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów, lecz jest dostępny również opcjonalny 10-biegowy automat. Według Cadillaca CT5-V Blackwing osiąga prędkość 60 mph w 3,4 sekundy ze skrzynią automatyczną i osiąga prędkość maksymalną 336 km/h. Po premierze producent ogłosił, że CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing będą ostatnimi modelami V napędzanymi benzyną, jakie wyprodukuje firma.
    Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster W29 [1936] – W 1933 przedstawiono usportowiony model Mercedesa 380. Miał on zmniejszyć lukę powstałą między 6-cylindrowym modelem 290 a masywnym 770 Grosser. Nowy 380 był pierwszym autem tego typu z niezależnym zawieszeniem – wahaczami z przodu i przegubowym mostem z tyłu. Nowy 8-cylindrowy motor miał korzenie w rzędowej szóstce z 290-tki i dostępny był w wersji wolnossącej, jak i doładowanej kompresorem. Żadna z tych opcji nie miała na tyle mocy, aby to jeździło. Ciężar Mercedesa nie był wprawiany w ruch z dostateczną gracją, więc model się nie sprzedał.

Problem zaadresowano w roku 1934 z pokazaniem modelu 500 K. Nazwa zdradzała, że luksusowe auto sportowe napędzane jest z ośmiu cylindrów o łącznej pojemności 5 litrów. Kompresor był w standardzie. Gdy się załączał, to nominalne 100 koni zwiększało się do 160. Żelazny silnik połączony z 4- lub 5-biegową skrzynią umieszczono w specjalnej ramie. Zawieszenie było niezależne – tak jak u poprzedniczki – a siłę hamowania zapewniały sterowane hydraulicznie hamulce bębnowe.

To nie była wtedy norma – często wręcz odwrotnie, jeśli na to spojrzeć – ale Mercedes autentycznie wykonał kompletne egzemplarze tego modelu samodzielnie a nie oddawał pustą ramę do podwykonawców, aby nakładali na nią karoserię. Chciano zadowolić wszystkich klientów i oddano im do dyspozycji szerokie spektrum nadwozi – wszystkie powstałe w fabryce w Sindelfingen. Nie będziemy sobie zawracać dupy jakimiś płotkami a przejdziemy od razu do dwuosobowego Spezial Roadster – najbardziej ekskluzywnej wersji tego auta i bardzo łatwo rozpoznawalnej po łamanej przedniej szybie. To była tylko jedna z wielu wersji. Było też multum aut z zamkniętym dachem – z których najbardziej chyba gustownym był Autobahnkurier.

Niemcy ogłosili gotowość na 1934 Berlin Motorshow – a jak Niemcy w latach ’30 ogłaszają gotowość, to wiedz, że coś się dzieje. W stolicy był największy rynek zbytu dla Mercedesa a wielu ministrów w rządzie wybierało na swoje parady auta właśnie ośmiocylindrowe. Były one też niezwykle popularne wśród sław i ludzi bogatych. 500K to żaden wyścig, bo żeby ruszyć taki wóz z węglem, to trzeba kapkę więcej niż 160 koni mocy. Auto było dość szybkie ale rozpędzało się do setki w bity miesiąc.

500 K klepano w fabryce przez 2 lata aż zastąpił go 540 K z większym silnikiem. Pokazano go we Francji na Paris Salon pod koniec 1936. Nazwa znów sugerowała litraż i dodatkowe 0.4 litra skutkowało 15 końmi mocy ekstra – a 20 z włączonym kompresorem. Nadwozia pozostały w praktyce bez zmian, ale nie można nie zauważyć, że na wizytę Niemców w latach ’30 we Francji powstała też wersja pancerna… nie… n… nie wiem, czy muszę tłumaczyć aluzję… Tuż przed wojną silniki urosły do 5.8 ale powstało tylko parę egzemplarzy w tej konfiguracji (580K).

Typ 500 – jak się określa wszystkie auta z tej rodziny – sprzedał się co prawda lepiej niż poprzednik, ale dalej było to tylko 342 (500 K) i 319 (540 K) sztuk powstałych przez 6 lat produkcji. Powiedzieć, że auto było ciężkie, to jak nic nie powiedzieć – a i raczej powolne – ale teraz takie ośmiocylindrowe krążowniki szos są rozchwytywane i niezwykle poważane. Mogą dziś zachwycać szczególnie na imprezach jak Concours d’Elegance, gdzie osiągi raczej nie mają znaczenia a liczy się forma. Niezwykle ważny fragment niemieckiej motoryzacji i istotny kawał historii marki Mercedes – Typ 500 – jest dzisiaj bardzo… BARDZO drogi a już Spezial Roadster to ma ceny w ośmiocyfrowych zakresach.
    W 1933 przedstawiono usportowiony model Mercedesa 380. Miał on zmniejszyć lukę powstałą między 6-cylindrowym modelem 290 a masywnym 770 Grosser. Nowy 380 był pierwszym autem tego typu z niezależnym zawieszeniem – wahaczami z przodu i przegubowym mostem z tyłu. Nowy 8-cylindrowy motor miał korzenie w rzędowej szóstce z 290-tki i dostępny był w wersji wolnossącej, jak i doładowanej kompresorem. Żadna z tych opcji nie miała na tyle mocy, aby to jeździło. Ciężar Mercedesa nie był wprawiany w ruch z dostateczną gracją, więc model się nie sprzedał.

    Problem zaadresowano w roku 1934 z pokazaniem modelu 500 K. Nazwa zdradzała, że luksusowe auto sportowe napędzane jest z ośmiu cylindrów o łącznej pojemności 5 litrów. Kompresor był w standardzie. Gdy się załączał, to nominalne 100 koni zwiększało się do 160. Żelazny silnik połączony z 4- lub 5-biegową skrzynią umieszczono w specjalnej ramie. Zawieszenie było niezależne – tak jak u poprzedniczki – a siłę hamowania zapewniały sterowane hydraulicznie hamulce bębnowe.

    To nie była wtedy norma – często wręcz odwrotnie, jeśli na to spojrzeć – ale Mercedes autentycznie wykonał kompletne egzemplarze tego modelu samodzielnie a nie oddawał pustą ramę do podwykonawców, aby nakładali na nią karoserię. Chciano zadowolić wszystkich klientów i oddano im do dyspozycji szerokie spektrum nadwozi – wszystkie powstałe w fabryce w Sindelfingen. Nie będziemy sobie zawracać dupy jakimiś płotkami a przejdziemy od razu do dwuosobowego Spezial Roadster – najbardziej ekskluzywnej wersji tego auta i bardzo łatwo rozpoznawalnej po łamanej przedniej szybie. To była tylko jedna z wielu wersji. Było też multum aut z zamkniętym dachem – z których najbardziej chyba gustownym był Autobahnkurier.

    Niemcy ogłosili gotowość na 1934 Berlin Motorshow – a jak Niemcy w latach ’30 ogłaszają gotowość, to wiedz, że coś się dzieje. W stolicy był największy rynek zbytu dla Mercedesa a wielu ministrów w rządzie wybierało na swoje parady auta właśnie ośmiocylindrowe. Były one też niezwykle popularne wśród sław i ludzi bogatych. 500K to żaden wyścig, bo żeby ruszyć taki wóz z węglem, to trzeba kapkę więcej niż 160 koni mocy. Auto było dość szybkie ale rozpędzało się do setki w bity miesiąc.

    500 K klepano w fabryce przez 2 lata aż zastąpił go 540 K z większym silnikiem. Pokazano go we Francji na Paris Salon pod koniec 1936. Nazwa znów sugerowała litraż i dodatkowe 0.4 litra skutkowało 15 końmi mocy ekstra – a 20 z włączonym kompresorem. Nadwozia pozostały w praktyce bez zmian, ale nie można nie zauważyć, że na wizytę Niemców w latach ’30 we Francji powstała też wersja pancerna… nie… n… nie wiem, czy muszę tłumaczyć aluzję… Tuż przed wojną silniki urosły do 5.8 ale powstało tylko parę egzemplarzy w tej konfiguracji (580K).

    Typ 500 – jak się określa wszystkie auta z tej rodziny – sprzedał się co prawda lepiej niż poprzednik, ale dalej było to tylko 342 (500 K) i 319 (540 K) sztuk powstałych przez 6 lat produkcji. Powiedzieć, że auto było ciężkie, to jak nic nie powiedzieć – a i raczej powolne – ale teraz takie ośmiocylindrowe krążowniki szos są rozchwytywane i niezwykle poważane. Mogą dziś zachwycać szczególnie na imprezach jak Concours d’Elegance, gdzie osiągi raczej nie mają znaczenia a liczy się forma. Niezwykle ważny fragment niemieckiej motoryzacji i istotny kawał historii marki Mercedes – Typ 500 – jest dzisiaj bardzo… BARDZO drogi a już Spezial Roadster to ma ceny w ośmiocyfrowych zakresach.
    11 maja 2022, 0:45 przez witkacy_sracy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    wheelsage.org

    McLaren 675LT – McLaren przedstawił model 675LT na Geneva Motor Show w lutym 2015 roku. Jest topowym, wyczynowym wariantem McLarena 650S. Samochód zyskał dedykowany zestaw zderzaków, nakładek na progi, spojlerów oraz alufelg. Pod kątem technicznym samochód wyposażono w wzmocniony silnik V8 Twin-turbo o pojemności 3,8 l, który generuje moc maksymalną o 25 KM większą od standardowego 650S - 675 KM oraz maksymalny moment obrotowy o 20 Nm większy od 650S - 700 Nm. Samochód zyskał też 30% nowych komponentów o obniżonej masie, przekładając się za niższą wagę pojazdu, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund.
    McLaren przedstawił model 675LT na Geneva Motor Show w lutym 2015 roku. Jest topowym, wyczynowym wariantem McLarena 650S. Samochód zyskał dedykowany zestaw zderzaków, nakładek na progi, spojlerów oraz alufelg. Pod kątem technicznym samochód wyposażono w wzmocniony silnik V8 Twin-turbo o pojemności 3,8 l, który generuje moc maksymalną o 25 KM większą od standardowego 650S - 675 KM oraz maksymalny moment obrotowy o 20 Nm większy od 650S - 700 Nm. Samochód zyskał też 30% nowych komponentów o obniżonej masie, przekładając się za niższą wagę pojazdu, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 330 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund.
    Citroen DS3 Racing – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Citroen w latach 2010-2016. W latach 2016-2019 oferowany był pod marką DS jako DS3. Model DS3 jest pierwszym z serii modeli oznaczonych symbolem DS (Different Spirit), który nawiązuje do legendarnego Citroena DS. Samochody tej serii mają być z założenia bardziej prestiżowe niż odmiany serii C. Samochód konstrukcyjnie oparty jest na drugiej generacji Citroena C3. Koncepcyjna wersja modelu, nazwana Citroen DS Inside, została zaprezentowana w marcu 2009 roku podczas Geneva Motor Show. Wersja produkcyjna różni się od niej jedynie detalami. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku zaprezentowana została najmocniejsza wersja modelu DS3, przygotowana przez inżynierów Citroen Racing. Model trafił na rynek w 2011 roku. Zostało wyprodukowanych zaledwie 2000 egzemplarzy. Samochód ma poszerzone nadkola oraz jest wyposażony w szereg elementów stylistycznych i aerodynamicznych. Auto fabrycznie porusza się na 18-calowych felgach aluminiowych. Wnętrze zostało wykończone w sportowym stylu, z wykorzystaniem włókna węglowego, wyposażone w głęboko profilowane fotele. Do napędu użyto 1,6-litrowego silnika THP o mocy zwiększonej do 207 KM, połączonego z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Podwozie zostało zmodyfikowane, rozstaw kół z przodu i z tyłu został zwiększony o 30 mm, a zawieszenie obniżone o 15 mm. Auto zostało wyposażone w system ESP, który może być całkowicie wyłączony.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Citroen w latach 2010-2016. W latach 2016-2019 oferowany był pod marką DS jako DS3. Model DS3 jest pierwszym z serii modeli oznaczonych symbolem DS (Different Spirit), który nawiązuje do legendarnego Citroena DS. Samochody tej serii mają być z założenia bardziej prestiżowe niż odmiany serii C. Samochód konstrukcyjnie oparty jest na drugiej generacji Citroena C3. Koncepcyjna wersja modelu, nazwana Citroen DS Inside, została zaprezentowana w marcu 2009 roku podczas Geneva Motor Show. Wersja produkcyjna różni się od niej jedynie detalami. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku zaprezentowana została najmocniejsza wersja modelu DS3, przygotowana przez inżynierów Citroen Racing. Model trafił na rynek w 2011 roku. Zostało wyprodukowanych zaledwie 2000 egzemplarzy. Samochód ma poszerzone nadkola oraz jest wyposażony w szereg elementów stylistycznych i aerodynamicznych. Auto fabrycznie porusza się na 18-calowych felgach aluminiowych. Wnętrze zostało wykończone w sportowym stylu, z wykorzystaniem włókna węglowego, wyposażone w głęboko profilowane fotele. Do napędu użyto 1,6-litrowego silnika THP o mocy zwiększonej do 207 KM, połączonego z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Podwozie zostało zmodyfikowane, rozstaw kół z przodu i z tyłu został zwiększony o 30 mm, a zawieszenie obniżone o 15 mm. Auto zostało wyposażone w system ESP, który może być całkowicie wyłączony.
    16 kwietnia 2022, 20:25 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fiat 131 Abarth – Fiat 131 Abarth został zaprezentowany w 1976 roku, był produkowany w dwóch wersjach; wyczynowej i sportowej, do sprzedaży dla amatorów sportowej jazdy. Fiat zachęcając do kupna swoich potencjalnych klientów twierdził, że model 131 Abarth różnił się tylko w 30% od modelu seryjnego Fiata 131, a zwycięstwa które model 131 Abarth osiągał były dobrą reklamą dla seryjnego modelu 131. ajbardziej istotną zmianą w stosunku do seryjnego 131 jest silnik przygotowany przez firmę Abarth. Z seryjnego silnika został tylko blok. Głowica silnika wykonana była ze stopów lekkich, w której umieszczono dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym. Wałki rozrządu sterują 16 zaworami ustawionymi w układzie widlastym pod kątem 46 stopni. Różnice, jakie występowały między cywilnymi wersjami 131 a wersją Abarth, obejmowały też tylne zawieszenie i układ napędowy. Abarth otrzymał niezależne zawieszenie tylne na ukośnych wahaczach, kłową skrzynię biegów i mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, o kilku różnych przełożeniach głównych. Samochód posiadał czterocylindrowy silnik o pojemności 2 l, który dawał moc maksymalną 140 KM. Pozwalało to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 190 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 8,2 sekundy.
    Fiat 131 Abarth został zaprezentowany w 1976 roku, był produkowany w dwóch wersjach; wyczynowej i sportowej, do sprzedaży dla amatorów sportowej jazdy. Fiat zachęcając do kupna swoich potencjalnych klientów twierdził, że model 131 Abarth różnił się tylko w 30% od modelu seryjnego Fiata 131, a zwycięstwa które model 131 Abarth osiągał były dobrą reklamą dla seryjnego modelu 131. ajbardziej istotną zmianą w stosunku do seryjnego 131 jest silnik przygotowany przez firmę Abarth. Z seryjnego silnika został tylko blok. Głowica silnika wykonana była ze stopów lekkich, w której umieszczono dwa wałki rozrządu napędzane paskiem zębatym. Wałki rozrządu sterują 16 zaworami ustawionymi w układzie widlastym pod kątem 46 stopni. Różnice, jakie występowały między cywilnymi wersjami 131 a wersją Abarth, obejmowały też tylne zawieszenie i układ napędowy. Abarth otrzymał niezależne zawieszenie tylne na ukośnych wahaczach, kłową skrzynię biegów i mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, o kilku różnych przełożeniach głównych. Samochód posiadał czterocylindrowy silnik o pojemności 2 l, który dawał moc maksymalną 140 KM. Pozwalało to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 190 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 8,2 sekundy.
    2 kwietnia 2022, 20:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj