Camaro napędzane jest silnikiem V8 LT4 o mocy 650 KM, który współpracuje z 10-biegowym automatem. O prawie 800 kilogramów cięższy Escalade też ma pod maską V8, ale dzięki kompresorowi znacznie mocniejsze, bowiem aż 805-konne.Tuner deklaruje, że Cadillac przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy i pokonuje 1/4 mili w 11,7 sekundy.
Serdecznie zapraszamy na Race Festival 2018 do Śniatowa (niedaleko Kamienia Pomorskiego) w województwie zachodniopomorskim!
A w nim:
- wyścigi na 1/4 mili
- drift i taxi drift
- konkurs dla aut "Show & Shine"
- konkursy dla widzów
Jak szybki jest nowy NSX w porównaniu z GT-Rem? Oto trzy konkurencje - drag race ze startu zatrzymanego na 1/4 mili, ze startu lotnego z prędkości 80 km/h oraz test hamowania.
Większość samochodów w Polsce ma 10 sekund do setki, niektóre w tym czasie pokonują barierę 200 km/h, natomiast prawdziwe egzotyki potrafią z nieco ponad 10 sekund wycisnąć znacznie więcej. Lamborghini Huracan, który został zbudowany przez Underground Racing na zlecenie zespołu Drag965 z Kuwejtu w trakcie eventu Shift Sector Indy Airstrip Attack pobił nowy rekord prędkości dla aut z homologacją na dystansie 1/2 mili. Włoski ogier o mocy 3000 KM osiągnął przeszło 411 km/h! 800 metrów i 400+ km/h? Czyste szaleństwo. Strach pomyśleć, jaki jest autentyczny v-max tego Lambo.
Nissan GT-R to zdecydowanie jedno z najszybszych seryjnie produkowanych aut w cenie około 500 tys PLN. Potrafi się pokazać z dobrej strony zarówno na torze jak i w wyścigach na 1/4 mili. Dzięki silnikowi 3,8 V6 TwinTurbo do dyspozycji mamy, aż 570 KM i 637 Nm. Te parametry pozwalają osiągnąć setkę w około 3 sekundy i prędkość maksymalną w granicach 330 km/h. Po drugiej stronie mamy Audi TT RS, które z każdą kolejną wersją staje się coraz mocniejsze. Teraz może się pochwalić mocą 400 KM i 480 Nm z 5 cylindrowego silnika o pojemności zaledwie 2,5 litra. Dźwięk jest fenomenalny, a osiągi też niczego sobie. Producent deklaruje przyspieszenie do 100 km/h w 3,7s. Wszystko jednak swoje kosztuje i dobrze doposażone, Audi TT RS, potrafi osiągnąć cenę nawet 450 tys PLN, a to już tylko 60 tys mniej od GT-Ra. Na papierze pojedynek wygrywa GT-R, bez dwóch zdań, zobaczcie jednak jak to wygląda w rzeczywistości.
558-konna Hayabusa Turbo, zbudowana przez firmę Speedbike z Warszawy zaliczyła udany niedzielny trening na pasach startowych w Finsterwalde, w Niemczech. Bestia ostatecznie wykręciła czas 9,2 s na 1/4 mili. Na linii mety Busa miała na liczniku 280 km/h. Mateusz wciąż pracuje nad idealnym startem, ponieważ obecne czasy 0-100 km/h nie mają porównania z przyspieszeniem 100-200 km/h, co zresztą możecie zobaczyć na poniższym nagraniu.
Audi R8 V10 dostało dwie sporych rozmiarów turbosprężarki, dzięki którym moc samochodu wzrosła do ponad 2500 KM. Ciekawostką jest to, że autem można jeździć na co dzień. Wizualnie z zewnątrz nawet nie jesteście w stanie rozpoznać, z jak mocnym samochodem mamy do czynienia. Seryjnie samochód posiadał moc 610 KM, także dzięki zabiegom Underground Racing moc wzrosła ponad czterokrotnie.