Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 216 takich materiałów
    Alfa Romeo 164 ProCar – Zachęcony materiałem pt. E36 w innej odsłonie wrzucam prototyp Alfy Romeo 164 w wersji dla serii wyścigowej ProCar.

Samochód powstał w 1988 roku, oczywiście z normalną 164 wspólny ma tylko wygląd i oznaczenie. Został zbudowany pod kątem startów w serii wyścigowej ProCar (tej samej, w której 10 lat wcześniej startowało BMW M1).
Silnik V10 umieszczony był centralnie, wywodził się z jednostki napędzającej bolidu F1, miał moc 620 KM i pozwolił rozpędzić 164 ProCar do 340 km/h, a do setki samochód zbierał się w mniej niż dwie sekundy.
Jednym z kierowców testowych był Ricardo Patrese, trzeci najbardziej doświadczony kierowca F1 (257 wyścigów na koncie) w historii, facet stwierdził bez ogródek, że samochód jest, cytuję "przerażająco szybki". Wystarczy tylko wspomnieć, że podczas Grand Prix F1 na Monzie w 1988 roku Ayrton Senna zdobył pole position z czasem 1:25.97. Miesiąc później Ricardo Patrese już na trzecim okrążeniu na Monzie testując prototyp 164 ProCar zszedł z czasem okrążenia poniżej 1:24.00.

Efekt był taki, że FIA zlikwidowała serię ProCar jeszcze w tym samym roku, zanim rozegrano pierwszy wyścig. Po prostu samochody były zbyt szybkie i mogłoby wydarzyć się to samo, co w grupie B.
    Zachęcony materiałem pt. E36 w innej odsłonie wrzucam prototyp Alfy Romeo 164 w wersji dla serii wyścigowej ProCar.

    Samochód powstał w 1988 roku, oczywiście z normalną 164 wspólny ma tylko wygląd i oznaczenie. Został zbudowany pod kątem startów w serii wyścigowej ProCar (tej samej, w której 10 lat wcześniej startowało BMW M1).
    Silnik V10 umieszczony był centralnie, wywodził się z jednostki napędzającej bolidu F1, miał moc 620 KM i pozwolił rozpędzić 164 ProCar do 340 km/h, a do setki samochód zbierał się w mniej niż dwie sekundy.
    Jednym z kierowców testowych był Ricardo Patrese, trzeci najbardziej doświadczony kierowca F1 (257 wyścigów na koncie) w historii, facet stwierdził bez ogródek, że samochód jest, cytuję "przerażająco szybki". Wystarczy tylko wspomnieć, że podczas Grand Prix F1 na Monzie w 1988 roku Ayrton Senna zdobył pole position z czasem 1:25.97. Miesiąc później Ricardo Patrese już na trzecim okrążeniu na Monzie testując prototyp 164 ProCar zszedł z czasem okrążenia poniżej 1:24.00.

    Efekt był taki, że FIA zlikwidowała serię ProCar jeszcze w tym samym roku, zanim rozegrano pierwszy wyścig. Po prostu samochody były zbyt szybkie i mogłoby wydarzyć się to samo, co w grupie B.
    14 września 2014, 12:20 przez polak (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    BMW 3.0 CSL & M1 –
    29 sierpnia 2014, 11:25 przez SHOCK (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M1 –
    19 sierpnia 2014, 11:46 przez SHOCK (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    STANCE

    Przypomnienie pewnej konstrukcji BMW M1 Rally. Auto startowało w legendarnej grupie B (homologacja nadana 1.03.1983). Niestety bez sukcesów. Pierwszy start M1 to Rajd Korsyki 1983, samochód jeździł w zespole ORECA i sponsorowany był przez BMW i MOTUL. Auto wyróżniało się od reszty aut B-grupowych, konstrukcja rajdowego M1 była o ok 20 cm szersza od reszty aut konkurencyjnych. Auto umarło wraz ze śmiercią grupy B, a część modeli z tamtych lat zaadaptowano jako auta wyścigowe, a część jako eksponaty muzealne.
    17 sierpnia 2014, 1:36 przez pawel694 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M1 –
    7 sierpnia 2014, 23:26 przez Damiano7 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW E24 - ciekawe prospekty #2 – BMW wizualnie zbliżone do serii 7, jednak w rzeczywistości więcej wspólnego miało z serią 5 E12. Produkowane aż przez 13 lat, od 1976 do 1989 roku. Napędzały ją rzędowe, 6 cylindrowe jednostki m30 o pojemności od 2.8 do 3.5 litra. Topowa odmiana -M635Csi (M6 w USA) miała silnik m88, pochodzący z kultowego modelu M1, który miał moc 286KM (256 w USA). Zapewniał on osiągi na poziomie 6,7 sekund do setki i prędkośc maksymalną 255 km/h. Prospekt przedstawia amerykańskie modele M6 i L6.
    BMW wizualnie zbliżone do serii 7, jednak w rzeczywistości więcej wspólnego miało z serią 5 E12. Produkowane aż przez 13 lat, od 1976 do 1989 roku. Napędzały ją rzędowe, 6 cylindrowe jednostki m30 o pojemności od 2.8 do 3.5 litra. Topowa odmiana -M635Csi (M6 w USA) miała silnik m88, pochodzący z kultowego modelu M1, który miał moc 286KM (256 w USA). Zapewniał on osiągi na poziomie 6,7 sekund do setki i prędkośc maksymalną 255 km/h. Prospekt przedstawia amerykańskie modele M6 i L6.
    22 lipca 2014, 23:20 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    11 lipca 2014, 10:10 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M1 –
    10 lipca 2014, 15:56 przez davion (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    M8 E31 – Jedyny istniejący, a w oddali M1!
    Jedyny istniejący, a w oddali M1!
    3 lipca 2014, 19:24 przez lukashhekk88 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M1 –
    24 czerwca 2014, 14:55 przez patryko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj