Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 132 takie materiały
    Jakie opony letnie GOODYEAR wybrać?
    Zapraszam Was do kolejnego odcinka serii, w którym w ramach jednego producenta i rozmiaru tym razem 225/45/17, porównamy opony.
    Bohaterami będą opony letnie GOODYEAR EfficientGrip Compact, GOODYEAR EfficientGrip Performance 2, GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5 i GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 6

    Opowiem Wam, czym się różnią i która będzie najlepsza do Waszych zastosowań.
    Dowiecie się również czym jest tak zwany SLIP ANGLE!
    26 lipca 2023, 16:08 przez radzioflatout (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/motolab

    TOP 7 Nowości opon letnich na nadchodzący sezon 2023.
    W tym roku właściwie wszyscy wiodący producenci zaprezentowali swoje flagowe nowe opony letnie.
    W tym filmie znajdziecie również opony letnie sportowe oraz na koniec ciekawostkę, oponę całoroczną do auta elektrycznego.
    Tradycyjnie już, poznacie wagę opon, wysokość bieżnika oraz twardość mieszanki.
    17 marca 2023, 18:12 przez radzioflatout (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/motolab

    Czego nie wiesz o oponach wielosezonowych? – Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.
Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?Jak oznaczane są opony całoroczne? 
Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?
Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.
Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.
Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.
Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.
Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe? Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.
Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.
Co ile wymieniać opony wielosezonowe?
Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.
Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.

    Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?

    Jak oznaczane są opony całoroczne?

    Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?

    Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.

    Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.

    Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.

    Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.

    Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?

    Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.

    Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.

    Co ile wymieniać opony wielosezonowe?

    Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.

    Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    3 marca 2023, 2:02 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Dębica FRIGO 2 to jedna najpopularniejszych opon zimowych w Polsce. Tym razem w związku z Waszymi komentarzami, postanowiłem sprawdzić jak będzie zachowywać się używana, 4 letnie opona. Dębica Frigo 2 vs Dębica Frigo HP2! Opowiem również czym Dębica Frigo 2 różni się od Modelu Dębica Frigo HP2 i która będzie lepsza do Waszych zastosowań.
    14 lutego 2023, 19:46 przez radzioflatout (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/motolab

    Nagrany nie przyjął mandatu, będzie udowadniał w sądzie że na letnich można nie hamować na czerwonym świetle.
    17 stycznia 2023, 17:08 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    37-letnie rajdowe audi pokazało 1070-konnemu elektrykowi, gdzie jego miejsce.
    10 lutego 2022, 18:23 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Hyundai - azjatycki profesjonalizm w twoim zasięgu – Auta azjatyckie od zawsze cieszyły się uznaniem miłośników motoryzacji, kojarząc się jednoznacznie z czymś solidnym i nowoczesnym. Do takich aut obok Hondy, Toyoty czy Subaru zalicza się także właśnie Hyundai, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie firm motoryzacyjnych. Dziś można jeździć dowolnym, nawet najbardziej luksusowym autem nie kupując go - pozwala na to wygodny najem długoterminowy auta. Dlaczego warto wynajmować samochody Hyundai?
Hyundai - południowokoreańskie ściganie przyszłości
Możliwe, że dla większości będzie to zaskoczeniem oraz ciekawostką, lecz koncern Hyundai Group, którego założycielem był Chung Ju-yung powstał w 1947 roku i na początku był firmą budowlaną. Koncern ten produkcją aut zajął się dopiero 20 lat później, a dziś jest jednym z liderów na rynku aut osobowych, dostawczych, ciężarowych, a także autobusów. Kolejna z ciekawostek o marce to taka, iż jej logo symbolizuje dwie dłonie w uścisku. Marka przez całe dziesięciolecia swojej obecności na rynku motoryzacyjnym umacnia swoją pozycję dążąc do rozwoju swojego wizerunku jako marki światowej klasy, inwestując w jakość i design oraz w nowoczesną produkcję swoich pojazdów. Dziś jeszcze bardziej marka stawia na to, by być pionierem przyszłej mobilności. Samochody marki Hyundai produkowane są w oparciu o większą efektywność paliwową oraz o nowe rozwiązania elektryczne. Koncern Hyundai produkuje swoje auta w Korei Południowej, jednakże popularność Hyundaia w Europie jest duża, tak więc firma otworzyła swój zakład produkcyjny także na Słowacji. 
Pokonuj kilometry z klasą!
Wynajem długoterminowy aut to obok leasingu jedno z najpopularniejszych rozwiązań, jeśli chcemy pojeździć czymś dobrym, nawet luksusowym. Wynajem długoterminowy Hyundai także cieszy się bardzo dużą popularnością, co tyczy się zresztą większości aut azjatyckich, które jako Polacy bardzo cenimy.
Taka forma wynajmu pozwala cieszyć się nowym samochodem mniej więcej co 3 lata, ponieważ najczęściej tyle właśnie trwa umowa wynajmu. Nowe, luksusowe auto co 36 miesięcy? Brzmi to zdecydowanie rewelacyjnie! To sposób by jeździć prestiżowym i bezpiecznym autem, a przy tym nie musieć inwestować w kupno takiego samochodu. Rozwiązanie kierowane jest zarówno do klientów indywidualnych jak i do firm i instytucji. To świetna opcja dla tych, którzy nie lubią przejmować się przeglądani, ubezpieczeniami i naprawami - wszystko to leży po stronie wynajmującego i wliczone jest w cenę abonamentu. 
Tak więc przykładowo za około 1100 złotych miesięcznie można jeździć komfortowym i luksusowym Hyundaiem i30 z automatyczną skrzynią biegów, klimatyzacją, kamerą cofania, komputerem pokładowym oraz asystentem utrzymywania pasa ruchu i wieloma innymi udogodnieniami. 
Abonament obejmuje pełny serwis, pakiet OC/AC oraz NNW, opony letnie i zimowe oraz samochód zastępczy, jeśli wyniknie taka konieczność podstawienia go. Najem długoterminowy Hyundaia i30 daje Ci więc wygodę korzystania z samochodu bez dodatkowych kosztów.

    Auta azjatyckie od zawsze cieszyły się uznaniem miłośników motoryzacji, kojarząc się jednoznacznie z czymś solidnym i nowoczesnym. Do takich aut obok Hondy, Toyoty czy Subaru zalicza się także właśnie Hyundai, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie firm motoryzacyjnych. Dziś można jeździć dowolnym, nawet najbardziej luksusowym autem nie kupując go - pozwala na to wygodny najem długoterminowy auta. Dlaczego warto wynajmować samochody Hyundai?

    Hyundai - południowokoreańskie ściganie przyszłości

    Możliwe, że dla większości będzie to zaskoczeniem oraz ciekawostką, lecz koncern Hyundai Group, którego założycielem był Chung Ju-yung powstał w 1947 roku i na początku był firmą budowlaną. Koncern ten produkcją aut zajął się dopiero 20 lat później, a dziś jest jednym z liderów na rynku aut osobowych, dostawczych, ciężarowych, a także autobusów. Kolejna z ciekawostek o marce to taka, iż jej logo symbolizuje dwie dłonie w uścisku. Marka przez całe dziesięciolecia swojej obecności na rynku motoryzacyjnym umacnia swoją pozycję dążąc do rozwoju swojego wizerunku jako marki światowej klasy, inwestując w jakość i design oraz w nowoczesną produkcję swoich pojazdów. Dziś jeszcze bardziej marka stawia na to, by być pionierem przyszłej mobilności. Samochody marki Hyundai produkowane są w oparciu o większą efektywność paliwową oraz o nowe rozwiązania elektryczne. Koncern Hyundai produkuje swoje auta w Korei Południowej, jednakże popularność Hyundaia w Europie jest duża, tak więc firma otworzyła swój zakład produkcyjny także na Słowacji.

    Pokonuj kilometry z klasą!

    Wynajem długoterminowy aut to obok leasingu jedno z najpopularniejszych rozwiązań, jeśli chcemy pojeździć czymś dobrym, nawet luksusowym. Wynajem długoterminowy Hyundai także cieszy się bardzo dużą popularnością, co tyczy się zresztą większości aut azjatyckich, które jako Polacy bardzo cenimy.

    Taka forma wynajmu pozwala cieszyć się nowym samochodem mniej więcej co 3 lata, ponieważ najczęściej tyle właśnie trwa umowa wynajmu. Nowe, luksusowe auto co 36 miesięcy? Brzmi to zdecydowanie rewelacyjnie! To sposób by jeździć prestiżowym i bezpiecznym autem, a przy tym nie musieć inwestować w kupno takiego samochodu. Rozwiązanie kierowane jest zarówno do klientów indywidualnych jak i do firm i instytucji. To świetna opcja dla tych, którzy nie lubią przejmować się przeglądani, ubezpieczeniami i naprawami - wszystko to leży po stronie wynajmującego i wliczone jest w cenę abonamentu.

    Tak więc przykładowo za około 1100 złotych miesięcznie można jeździć komfortowym i luksusowym Hyundaiem i30 z automatyczną skrzynią biegów, klimatyzacją, kamerą cofania, komputerem pokładowym oraz asystentem utrzymywania pasa ruchu i wieloma innymi udogodnieniami.

    Abonament obejmuje pełny serwis, pakiet OC/AC oraz NNW, opony letnie i zimowe oraz samochód zastępczy, jeśli wyniknie taka konieczność podstawienia go. Najem długoterminowy Hyundaia i30 daje Ci więc wygodę korzystania z samochodu bez dodatkowych kosztów.

    3 grudnia 2021, 2:50 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych