Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 13 takich materiałów
    Druga część opowieści o tym jak Mercedes, Audi i BMW wprowadzili swoje auta do klasy kompakt.

    Ta historia zaczęła się w latach 90'tych, gdzie trzy niemieckie marki premium postanowiły wprowadzić swoje modele, na rynek aut kompaktowych. Tak, chodzi o Audi, BMW i Mercedes'a. Te marki podeszły do tego tematu z różnych stron i przy okazji zrobiły sobie rywalizację o to, kto jest: NAJ... o tym zrobiłem już odcinek i jeśli go nie widziałeś, to znajdziesz go na moim kanale.

    Dzisiejszy odcinek opowiada o dalszych losach naszych bohaterów, gdzie każda z marek przygotowała drugą, jak i trzecią generację swoich modeli. Dodatkowo każdy z nich przybrał barwy wojenne, aby pokazać rywalom, że...
    - JA JESTEM KRÓLEM!

    Więc Audi zmieniło się w RS3, a pod maskę powędrował silnik, który... (to dowiesz się z tego odcinka). BMW znowu wypuściło swojego kompakta czyli M2, który zamiast w wersji hatback, był... (to także dowiesz się z tego odcinka). No a Mercedes wysłał swoją nową A-klasę do zakładów AMG, gdzie włożyli do niej... (to także dowiesz się z tego odcinka).
    - ZOBACZ ODCINEK

    Film ma prawie 25 minut, więc warto zaopatrzyć się w kanapki czy termos z herbatą. I pamiętaj, że nie będzie tak normalnie, ale...

    Z innej PERSPEKTYWY
    Popularny model Volkswagena, czyli Golf przez wielu uznawany jest za króla kompaktów. Tak samo mówiło się że model GTI jest królem Hot-hatch'y... no właśnie: mówiło!
    Golf GTI faktyczne sprawił że ludzie oszaleli na punkcie kompaktowych modeli z mocnym silnikiem pod maską. Tylko od pierwszego Golfa GTI minęło wiele czasu i przez te lata GTI przeżywał różne momenty...

    Właśnie o tym jest dwunasty odcinek LCM:
    - dowiesz się jak to było z narodzinami Golfa 1 GTI
    - zobaczysz jak GTI rósł w siłę, aż poszedł na samo... tego Ci nie zdradzę, bo to musisz zobaczyć sam.
    Ja mogę Ci tylko obiecać, że nie będzie tak normalnie.. ale Z innej PERSPEKTYWY.
    12 czerwca 2017, 11:03 przez motozinnej (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Opel Astra F – Moje pierwsze, w pełni własne auto. Zdjęcie z 2009r. Samochód fabrycznie na wyposażeniu miał nic. Miał silnik 1.4 8V, powalające 60KM, ale to auto miało to coś. Sprzedałem ją w 2013r, czego w sumie do dziś trochę żałuję. Ale jeszcze kiedyś ją odkupię!
    Moje pierwsze, w pełni własne auto. Zdjęcie z 2009r. Samochód fabrycznie na wyposażeniu miał nic. Miał silnik 1.4 8V, powalające 60KM, ale to auto miało to coś. Sprzedałem ją w 2013r, czego w sumie do dziś trochę żałuję. Ale jeszcze kiedyś ją odkupię!
    5 lutego 2016, 21:50 przez Jackass89 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło: własne
    Wartburg i Dziadek – Pan Bogdan królem wszystkich pseudo ratów, rostów i innych złomników zanim to było modne.
    Pan Bogdan królem wszystkich pseudo ratów, rostów i innych złomników zanim to było modne.
    14 kwietnia 2015, 18:55 przez Juru (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Porsche 918 i gaz w podłodze czyli jak zostać królem Nurburgringu!
    25 lutego 2015, 18:06 przez Shakal (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zachęcony zdjęciem z głównej uznałem, że warto młodzieży przypomnieć, jaki samochód był bezdyskusyjnym królem (lub raczej królową) tras rajdowych, a obecnie jest legendą daleko bijącą na głowę wszystkie inne samochody rajdowe.

    Lancia Delta Integrale. Prawdziwy dominator. Samochód, który zdemolował konkurencję w stopniu niespotykanym w żadnej innej dziedzinie sportu samochodowego. Wystarczy powiedzieć, że zespół fabryczny Lancii przez 6 sezonów wystawiał Integrale na trasy rajdowe. Zdobył wtedy 4 tytuły mistrza świata kierowców oraz 6 tytułów mistrza świata konstruktorów. Mówiąc wprost, samochód wygrał wszystkie sezony rajdowe, w których wystartował. Jest to rekord niepobity do dziś i raczej długo nikt go nie pobije. W ciągu 6 lat Integrale wygrały w 46 rajdach zaliczanych do klasyfikacji WRC. Jest to identyczny wynik, jaki ma Subaru Impreza - tylko że Integrale potrzebowały na to 6 lat, Subaru aż 15.
    Integrale nie przegrała z konkurencyjnym samochodem na trasach rajdowych, zespół fabryczny Lancii wycofał się z rajdów będąc mistrzem świata konstruktorów, auto zeszło ze sceny jako mistrz, a nie ukradkiem pobite przez młodszych i lepszych konkurentów.

    I to jest właśnie największa i niepodważalna legenda rajdów. Nie żadne tam Imprezy, Evo, Toyoty, Focusy, czy nie daj boże Audi quattro. Żaden inny samochód nigdy tak nie zdemolował konkurencji w rajdach i bardzo wątpię, by kiedykolwiek jeszcze się to powtórzyło.
    17 stycznia 2014, 16:25 przez polak (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    8-latek jechał po autostradzie na trójkołowym rowerku


    Nawet 8-latek chce czasem poczuć szalony pęd jazdy na autostradzie. Ten brazylijski urwis postanowił zostać królem szos na swoim trójkołowym rowerku.
    W pewnym momencie unosi pięść w geście triumfu. Dwukrotnie wspina się na pochyły fragment autostrady, by zaraz potem zjechać jej środkiem. Nic nie robi sobie z mijających go samochodów.

    - Nie bałeś się? - spytał potem dzieciaka reporter lokalnej telewizji, który nagrał zdarzenie.
    - Nie - odparł chłopiec z miną niewiniątka.

    Reporter wytropił rodzinę nieustraszonego 8-latka. Chłopiec mieszkał z rodzicami i dwoma braćmi niedaleko autostrady. Uboga rodzina zniknęła jednak niedługo po wydarzeniu. Rodzice prawdopodobnie wystraszyli się kontroli opieki społecznej w związku z narażeniem chłopca na niebezpieczeństwo.
    26 września 2013, 11:31 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    14 maja 2013, 15:22 przez patryko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Citroën CX - Charseria samochodów wyjątkowych – Wiem, ze dodając to autko tutaj wkraczam na miękki grunt, bowiem tu niekwestionowanym królem są auta niemiecki i japońskie, ale warto jest zaprezentować tu tę cytrynkę. Dlaczego? Po pierwsze - była tu tylko jedna taka z Andrychowa, a po drugie pod wieloma względami było to auto wyjątkowe i nowatorskie. Więc zapraszam do czytania. 

Citroën CX - samochód osobowy klasy wyższej-średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1974 - 1991. Wersje nadwoziowe obejmowały czterodrzwiowy fastback pięciodrzwiowe kombi (Break) produkowane także w siedmioosobowej wersji Familiale, oraz produkowaną na płycie podłogowej kombi, (wydłużoną o 28 cm. od podstawowej), wersję "dyplomatyczną" pod nazwą; "limousine" (z silnikiem diesla) i "Prestige" (z silnikiem benzynowym). Zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1975. Jako następca modelu Citroën DS/ID odziedziczył po nim hydropneumatyczne zawieszenie o dużym rozstawie osi, co gwarantowało znakomity komfort podróżowania.
Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczanego powszechnie Cx. Dla tego modelu współczynnik ten osiąga rekordową jak na ówczesne czasy wartość ~0,3.

W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte w po raz pierwszy w modelu SM. Charakterystycznym elementem było "zerowanie" pozycji kierownicy (nawet na postoju podczas skręconych kół puszczenie kierownicy powodowało jej samoczynny powród aż koła ustawią się do jazdy na wprost), oraz zmienna siła wspomagania w zależności od prędkości (wraz ze wzrostem prędkości siła wspomagania malała).

Charakterystyczna jednoramienna kierownica i wklęsła szyba tylna to także były awangardowe wariacje Citroëna, które wyróżniały go z tłumu. Doceń kunszt inżynierów i stylistów Citroëna. Należy im się.
    Wiem, ze dodając to autko tutaj wkraczam na miękki grunt, bowiem tu niekwestionowanym królem są auta niemiecki i japońskie, ale warto jest zaprezentować tu tę cytrynkę. Dlaczego? Po pierwsze - była tu tylko jedna taka z Andrychowa, a po drugie pod wieloma względami było to auto wyjątkowe i nowatorskie. Więc zapraszam do czytania.

    Citroën CX - samochód osobowy klasy wyższej-średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1974 - 1991. Wersje nadwoziowe obejmowały czterodrzwiowy fastback pięciodrzwiowe kombi (Break) produkowane także w siedmioosobowej wersji Familiale, oraz produkowaną na płycie podłogowej kombi, (wydłużoną o 28 cm. od podstawowej), wersję "dyplomatyczną" pod nazwą; "limousine" (z silnikiem diesla) i "Prestige" (z silnikiem benzynowym). Zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1975. Jako następca modelu Citroën DS/ID odziedziczył po nim hydropneumatyczne zawieszenie o dużym rozstawie osi, co gwarantowało znakomity komfort podróżowania.
    Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczanego powszechnie Cx. Dla tego modelu współczynnik ten osiąga rekordową jak na ówczesne czasy wartość ~0,3.

    W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte w po raz pierwszy w modelu SM. Charakterystycznym elementem było "zerowanie" pozycji kierownicy (nawet na postoju podczas skręconych kół puszczenie kierownicy powodowało jej samoczynny powród aż koła ustawią się do jazdy na wprost), oraz zmienna siła wspomagania w zależności od prędkości (wraz ze wzrostem prędkości siła wspomagania malała).

    Charakterystyczna jednoramienna kierownica i wklęsła szyba tylna to także były awangardowe wariacje Citroëna, które wyróżniały go z tłumu. Doceń kunszt inżynierów i stylistów Citroëna. Należy im się.
    29 stycznia 2013, 14:42 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Kawasaki ZX-10R kontra Mazda RX-7 - Kto zostanie królem driftu? – Niezależnie od tego czy jesteś fanem motocykli czy samochodów, drifting w wydaniu każdego z tych pojazdów zawsze jest ekscytujący.
    Niezależnie od tego czy jesteś fanem motocykli czy samochodów, drifting w wydaniu każdego z tych pojazdów zawsze jest ekscytujący.
    13 sierpnia 2012, 11:55 przez Dasteri (PW) | Do ulubionych | Skomentuj