Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 17 takich materiałów
    Ostatnim bohaterem naszych opowieści był Ford Fiesta XR2 (Mk1). Dziś przedstawiamy kolejnego bohatera, który zyskał sławę w latach 80. Mowa o Renault 5 Alpine, samochodzie pierwotnie z lat 70., który jednak zyskał na mocy dzięki dodaniu turbosprężarki. Nasuwa się zatem pytanie: Jak wypadł w swoich czasach? Czy był niekwestionowanym królem? Odpowiedzi szukaj w tym odcinku: 'MAŁYCH GLADIATORÓW'.
    25 stycznia 2024, 23:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Druga część opowieści o tym jak Mercedes, Audi i BMW wprowadzili swoje auta do klasy kompakt.

    Ta historia zaczęła się w latach 90'tych, gdzie trzy niemieckie marki premium postanowiły wprowadzić swoje modele, na rynek aut kompaktowych. Tak, chodzi o Audi, BMW i Mercedes'a. Te marki podeszły do tego tematu z różnych stron i przy okazji zrobiły sobie rywalizację o to, kto jest: NAJ... o tym zrobiłem już odcinek i jeśli go nie widziałeś, to znajdziesz go na moim kanale.

    Dzisiejszy odcinek opowiada o dalszych losach naszych bohaterów, gdzie każda z marek przygotowała drugą, jak i trzecią generację swoich modeli. Dodatkowo każdy z nich przybrał barwy wojenne, aby pokazać rywalom, że...
    - JA JESTEM KRÓLEM!

    Więc Audi zmieniło się w RS3, a pod maskę powędrował silnik, który... (to dowiesz się z tego odcinka). BMW znowu wypuściło swojego kompakta czyli M2, który zamiast w wersji hatback, był... (to także dowiesz się z tego odcinka). No a Mercedes wysłał swoją nową A-klasę do zakładów AMG, gdzie włożyli do niej... (to także dowiesz się z tego odcinka).
    - ZOBACZ ODCINEK

    Film ma prawie 25 minut, więc warto zaopatrzyć się w kanapki czy termos z herbatą. I pamiętaj, że nie będzie tak normalnie, ale...

    Z innej PERSPEKTYWY
    Popularny model Volkswagena, czyli Golf przez wielu uznawany jest za króla kompaktów. Tak samo mówiło się że model GTI jest królem Hot-hatch'y... no właśnie: mówiło!
    Golf GTI faktyczne sprawił że ludzie oszaleli na punkcie kompaktowych modeli z mocnym silnikiem pod maską. Tylko od pierwszego Golfa GTI minęło wiele czasu i przez te lata GTI przeżywał różne momenty...

    Właśnie o tym jest dwunasty odcinek LCM:
    - dowiesz się jak to było z narodzinami Golfa 1 GTI
    - zobaczysz jak GTI rósł w siłę, aż poszedł na samo... tego Ci nie zdradzę, bo to musisz zobaczyć sam.
    Ja mogę Ci tylko obiecać, że nie będzie tak normalnie.. ale Z innej PERSPEKTYWY.
    12 czerwca 2017, 11:03 przez motozinnej (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Opel Astra F – Moje pierwsze, w pełni własne auto. Zdjęcie z 2009r. Samochód fabrycznie na wyposażeniu miał nic. Miał silnik 1.4 8V, powalające 60KM, ale to auto miało to coś. Sprzedałem ją w 2013r, czego w sumie do dziś trochę żałuję. Ale jeszcze kiedyś ją odkupię!
    Moje pierwsze, w pełni własne auto. Zdjęcie z 2009r. Samochód fabrycznie na wyposażeniu miał nic. Miał silnik 1.4 8V, powalające 60KM, ale to auto miało to coś. Sprzedałem ją w 2013r, czego w sumie do dziś trochę żałuję. Ale jeszcze kiedyś ją odkupię!
    Wartburg i Dziadek – Pan Bogdan królem wszystkich pseudo ratów, rostów i innych złomników zanim to było modne.
    Pan Bogdan królem wszystkich pseudo ratów, rostów i innych złomników zanim to było modne.
    Porsche 918 i gaz w podłodze czyli jak zostać królem Nurburgringu!
    25 lutego 2015, 18:06 przez Shakal (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zachęcony zdjęciem z głównej uznałem, że warto młodzieży przypomnieć, jaki samochód był bezdyskusyjnym królem (lub raczej królową) tras rajdowych, a obecnie jest legendą daleko bijącą na głowę wszystkie inne samochody rajdowe.

    Lancia Delta Integrale. Prawdziwy dominator. Samochód, który zdemolował konkurencję w stopniu niespotykanym w żadnej innej dziedzinie sportu samochodowego. Wystarczy powiedzieć, że zespół fabryczny Lancii przez 6 sezonów wystawiał Integrale na trasy rajdowe. Zdobył wtedy 4 tytuły mistrza świata kierowców oraz 6 tytułów mistrza świata konstruktorów. Mówiąc wprost, samochód wygrał wszystkie sezony rajdowe, w których wystartował. Jest to rekord niepobity do dziś i raczej długo nikt go nie pobije. W ciągu 6 lat Integrale wygrały w 46 rajdach zaliczanych do klasyfikacji WRC. Jest to identyczny wynik, jaki ma Subaru Impreza - tylko że Integrale potrzebowały na to 6 lat, Subaru aż 15.
    Integrale nie przegrała z konkurencyjnym samochodem na trasach rajdowych, zespół fabryczny Lancii wycofał się z rajdów będąc mistrzem świata konstruktorów, auto zeszło ze sceny jako mistrz, a nie ukradkiem pobite przez młodszych i lepszych konkurentów.

    I to jest właśnie największa i niepodważalna legenda rajdów. Nie żadne tam Imprezy, Evo, Toyoty, Focusy, czy nie daj boże Audi quattro. Żaden inny samochód nigdy tak nie zdemolował konkurencji w rajdach i bardzo wątpię, by kiedykolwiek jeszcze się to powtórzyło.
    17 stycznia 2014, 16:25 przez polak (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)