Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 115 takich materiałów
    Infiniti Q50 Eau Rouge – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez japoński koncern Nissan pod marką Infiniti od maja 2013 roku. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit na początku 2013 roku jako następca modelu G i pierwszy model kultywujący nowe zasady nazewnictwa modeli marki na literę Q. Samochód jako pierwszy na świecie został seryjnie wyposażony w system adaptacyjnego kierowania pojazdem. Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano koncept pod nazwą Q50 Eau Rouge, który jest sportową odmianą cywilnej wersji samochodu. Koncept wyposażony został w turbodoładowany silnik V6 o pojemności  3,6 l, który generuje moc maksymalną 568 KM oraz moment obrotowy 600 Nm. Auto wyróżnia się aerodynamicznym pakietem ospojlerowania wykonanym z karbonu, a także dachem i obudowami lusterek zewnętrznych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 289 km/h i przyspiesza 0-60 mph w mniej niż 4 sekundy.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez japoński koncern Nissan pod marką Infiniti od maja 2013 roku. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit na początku 2013 roku jako następca modelu G i pierwszy model kultywujący nowe zasady nazewnictwa modeli marki na literę Q. Samochód jako pierwszy na świecie został seryjnie wyposażony w system adaptacyjnego kierowania pojazdem. Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano koncept pod nazwą Q50 Eau Rouge, który jest sportową odmianą cywilnej wersji samochodu. Koncept wyposażony został w turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,6 l, który generuje moc maksymalną 568 KM oraz moment obrotowy 600 Nm. Auto wyróżnia się aerodynamicznym pakietem ospojlerowania wykonanym z karbonu, a także dachem i obudowami lusterek zewnętrznych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 289 km/h i przyspiesza 0-60 mph w mniej niż 4 sekundy.
    11 września 2022, 21:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda S2000 AP2 – Dwuosobowy roadster produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Honda od kwietnia 1999 roku do czerwca 2009 roku. Samochód został stworzony dla uczczenia 50-lecia istnienia firmy Honda. Model produkcyjny poprzedzał koncept o nazwie SSM zaprezentowany podczas Targów Motoryzacyjnych w Tokio w 1995 roku. Auto produkowane miało być w liczbie ograniczonej, jednak duży popyt na auto doprowadził do rozpoczęcia produkcji seryjnej. AP2 to wersja auta z 2003 roku po przeprowadzonym face liftingu produkowana do czerwca 2009 roku w Suzuce. W autach z 2004 roku zmieniono 16-calowe opony na 17-calowe Bridgestone Potenza RE-050 zmniejszając nadsterowność pojazdu, zmodyfikowano amortyzatory oraz geometrię zawieszenia do poprawy stabilności jazdy. W przekładni manualnej synchronizatory z mosiądzu zmieniono na synchronizatory z włókna węglowego. Ponadto przeprowadzono zmiany kosmetyczne: nowy przedni i tylny zderzak, nowe reflektory LED oraz tylne lampy. W 2006 roku na rynku japońskim silnik F20C zamieniono na F22C1, a we wszystkich modelach wprowadzono system elektronicznej kontroli stabilności, nowe koła oraz kolor nadwozia. We wnętrzu poprawiono fotele oraz dodano głośniki stereo zintegrowane z zagłówkami. W tym samym roku Honda zdecydowała się na zastosowanie elektronicznie otwieranej przepustnicy oraz systemu kontroli trakcji zwanym w Hondzie Vehicle Stability Assist. Czterocylindrowy silnik F22C o pojemności 2,1 l generował moc 237 KM i 220 Nm momentu obrotowego, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 240 km/h. W 2009 roku na zakończenie produkcji na rynku europejskim pojawiła się specjalna edycja auta pod nazwą S2000 Ultimate Edition, a na rynku brytyjskim S2000 GT Edition 100.
    Dwuosobowy roadster produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Honda od kwietnia 1999 roku do czerwca 2009 roku. Samochód został stworzony dla uczczenia 50-lecia istnienia firmy Honda. Model produkcyjny poprzedzał koncept o nazwie SSM zaprezentowany podczas Targów Motoryzacyjnych w Tokio w 1995 roku. Auto produkowane miało być w liczbie ograniczonej, jednak duży popyt na auto doprowadził do rozpoczęcia produkcji seryjnej. AP2 to wersja auta z 2003 roku po przeprowadzonym face liftingu produkowana do czerwca 2009 roku w Suzuce. W autach z 2004 roku zmieniono 16-calowe opony na 17-calowe Bridgestone Potenza RE-050 zmniejszając nadsterowność pojazdu, zmodyfikowano amortyzatory oraz geometrię zawieszenia do poprawy stabilności jazdy. W przekładni manualnej synchronizatory z mosiądzu zmieniono na synchronizatory z włókna węglowego. Ponadto przeprowadzono zmiany kosmetyczne: nowy przedni i tylny zderzak, nowe reflektory LED oraz tylne lampy. W 2006 roku na rynku japońskim silnik F20C zamieniono na F22C1, a we wszystkich modelach wprowadzono system elektronicznej kontroli stabilności, nowe koła oraz kolor nadwozia. We wnętrzu poprawiono fotele oraz dodano głośniki stereo zintegrowane z zagłówkami. W tym samym roku Honda zdecydowała się na zastosowanie elektronicznie otwieranej przepustnicy oraz systemu kontroli trakcji zwanym w Hondzie Vehicle Stability Assist. Czterocylindrowy silnik F22C o pojemności 2,1 l generował moc 237 KM i 220 Nm momentu obrotowego, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 240 km/h. W 2009 roku na zakończenie produkcji na rynku europejskim pojawiła się specjalna edycja auta pod nazwą S2000 Ultimate Edition, a na rynku brytyjskim S2000 GT Edition 100.
    2009 Cadillac XLR-V – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Cadillac w latach 2003–2009, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2003 roku. Zbudowany został na płycie podłogowej modelu Chevrolet Corvette. Protoplastą pojazdu był koncept zaprezentowany w 1999 roku pod nazwą Evoq. W 2008 roku samochód przeszedł face lifting. Delikatnie przemodelowano przedni zderzak pojazdu, wygląd atrapy chłodnicy oraz lamp przeciwmgielnych, a także maskę z nowymi przetłoczeniami. Z boku pojazdu zastosowano nowe wloty powietrza oraz nowy kształt rur wydechowych z tyłu pojazdu. Przy okazji listę wyposażenia wzbogacono o system Bluetooth. XLR jest napędzany 4,6-litrowy V8 o mocy 324 KM i momencie obrotowym 420 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,8 sekund. W usportowionej wersji XLR-V użyto V8 o pojemności 4,4 l, które generuje moc maksymalną 446 KM i moment obrotowy 576 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h trwa 4,6 sekund.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Cadillac w latach 2003–2009, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2003 roku. Zbudowany został na płycie podłogowej modelu Chevrolet Corvette. Protoplastą pojazdu był koncept zaprezentowany w 1999 roku pod nazwą Evoq. W 2008 roku samochód przeszedł face lifting. Delikatnie przemodelowano przedni zderzak pojazdu, wygląd atrapy chłodnicy oraz lamp przeciwmgielnych, a także maskę z nowymi przetłoczeniami. Z boku pojazdu zastosowano nowe wloty powietrza oraz nowy kształt rur wydechowych z tyłu pojazdu. Przy okazji listę wyposażenia wzbogacono o system Bluetooth. XLR jest napędzany 4,6-litrowy V8 o mocy 324 KM i momencie obrotowym 420 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,8 sekund. W usportowionej wersji XLR-V użyto V8 o pojemności 4,4 l, które generuje moc maksymalną 446 KM i moment obrotowy 576 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h trwa 4,6 sekund.
    Bentley Bentayga V8 – Samochód osobowy typu SUV klasy luksusowej produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2015 roku. Został zaprezentowany po raz pierwszy jako koncept pod nazwą EXP 9 F podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku. Wersja produkcyjna pojazdu zaprezentowana została oficjalnie podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2015 roku. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej MLB, dzielonej m.in. z drugą generacją modelu Audi Q7. W drugiej połowie 2016 roku do sprzedaży wprowadzono wersję napędzaną silnikiem wysokoprężnym zapożyczonym z modelu Audi SQ7. Czterolitrowe V8 TDI generuje moc maksymalną 429 KM oraz moment obrotowy 900 Nm. Pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 270 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 s. W lipcu 2020 roku Bentley przedstawił Bentaygę po gruntownej retylizacji, która objęła zarówno wygląd nadwozia, jak i projekt deski rozdzielczej. Pas przedni zyskał zmodyfikowaną, większą atrapę chłodnicy, a także obszerniejsze reflektory z główną soczewką w bardziej owalnym kształcie. Tylne lampy, dotychczas w formie prostokątów o zaokrąglonych kantach, zastąpiły nowe, owalne nawiązujące do modelu Continental. Tablica rejestracyjna została z kolei przeniesiona na zderzak.
    Samochód osobowy typu SUV klasy luksusowej produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2015 roku. Został zaprezentowany po raz pierwszy jako koncept pod nazwą EXP 9 F podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku. Wersja produkcyjna pojazdu zaprezentowana została oficjalnie podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2015 roku. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej MLB, dzielonej m.in. z drugą generacją modelu Audi Q7. W drugiej połowie 2016 roku do sprzedaży wprowadzono wersję napędzaną silnikiem wysokoprężnym zapożyczonym z modelu Audi SQ7. Czterolitrowe V8 TDI generuje moc maksymalną 429 KM oraz moment obrotowy 900 Nm. Pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 270 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 s. W lipcu 2020 roku Bentley przedstawił Bentaygę po gruntownej retylizacji, która objęła zarówno wygląd nadwozia, jak i projekt deski rozdzielczej. Pas przedni zyskał zmodyfikowaną, większą atrapę chłodnicy, a także obszerniejsze reflektory z główną soczewką w bardziej owalnym kształcie. Tylne lampy, dotychczas w formie prostokątów o zaokrąglonych kantach, zastąpiły nowe, owalne nawiązujące do modelu Continental. Tablica rejestracyjna została z kolei przeniesiona na zderzak.
    25 kwietnia 2022, 22:56 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lexus LFA – Supersamochód marki Lexus produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 roku zaprezentowany w wersji produkcyjnej podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio w 2009 roku wyprodukowany w liczbie 500 egzemplarzy. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. W styczniu 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano pierwszą koncepcyjną wersję auta. Koncept miał długość 4400 mm, co oznaczało, że był 50 mm krótszy od Porsche 911 Turbo. Rozstaw osi konceptu mierzył 2580 mm, 1200 mm wysokości oraz 1859 mm szerokości. W koncepcie zamontowano szklany dach, kamery boczne zamontowane w lusterkach zewnętrznych. Tył pojazdu wyróżniał potrójnych wydech umieszczony w formie trójkąta. W styczniu 2008 roku w Detroit pokazano wersję roadster o tej samej nazwie. Następnie premierę swoją Lexus LFA Roadster miał podczas targów w Genewie. Auto mierzyło 4460 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 2600 mm rozstawu osi. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Produkcja ruszyła w grudniu 2010 roku w specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Ostatni egzemplarz zjechał z taśm montażowych 18 grudnia 2012 roku. LFA napędzany jest 4,8-litrowym V10, które wytwarza moc 560 KM i moment obrotowy 480 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 325 km/h, a przyspieszenie do prędkości 100 km/h trwa 3,7 s.
    Supersamochód marki Lexus produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 roku zaprezentowany w wersji produkcyjnej podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio w 2009 roku wyprodukowany w liczbie 500 egzemplarzy. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. W styczniu 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano pierwszą koncepcyjną wersję auta. Koncept miał długość 4400 mm, co oznaczało, że był 50 mm krótszy od Porsche 911 Turbo. Rozstaw osi konceptu mierzył 2580 mm, 1200 mm wysokości oraz 1859 mm szerokości. W koncepcie zamontowano szklany dach, kamery boczne zamontowane w lusterkach zewnętrznych. Tył pojazdu wyróżniał potrójnych wydech umieszczony w formie trójkąta. W styczniu 2008 roku w Detroit pokazano wersję roadster o tej samej nazwie. Następnie premierę swoją Lexus LFA Roadster miał podczas targów w Genewie. Auto mierzyło 4460 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 2600 mm rozstawu osi. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Produkcja ruszyła w grudniu 2010 roku w specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Ostatni egzemplarz zjechał z taśm montażowych 18 grudnia 2012 roku. LFA napędzany jest 4,8-litrowym V10, które wytwarza moc 560 KM i moment obrotowy 480 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 325 km/h, a przyspieszenie do prędkości 100 km/h trwa 3,7 s.
    21 kwietnia 2022, 22:06 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi A7 Sportback – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2010 roku. Pierwsza generacja A7 została zaprezentowana po raz pierwszy 26 lipca 2010 roku. Druga generacja została po raz pierwszy zaprezentowana 19 października 2017 roku. Druga generacja Audi A7 Sportback pod względem stylistycznym przywodzi na myśl koncept o nazwie Prologue Coupe, a także czwartą generację Audi A8. Samochód napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3 l, który generuje moc maksymalną 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną, dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią S tronic oraz napędem Quattro. W takiej konfiguracji A7 Sportback jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,3 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2010 roku. Pierwsza generacja A7 została zaprezentowana po raz pierwszy 26 lipca 2010 roku. Druga generacja została po raz pierwszy zaprezentowana 19 października 2017 roku. Druga generacja Audi A7 Sportback pod względem stylistycznym przywodzi na myśl koncept o nazwie Prologue Coupe, a także czwartą generację Audi A8. Samochód napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3 l, który generuje moc maksymalną 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną, dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią S tronic oraz napędem Quattro. W takiej konfiguracji A7 Sportback jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,3 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
    17 kwietnia 2022, 20:53 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XE – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2015 roku. Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany jako koncept podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Wersja produkcyjna pojazdu zaprezentowana została oficjalnie po raz pierwszy w październiku 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Stylistycznie pojazd nawiązuje do większego modelu XF. W 2019 roku przedstawiono XE po gruntownej modernizacji. W jej ramach zmieniono wygląd przednich i tylnych zderzaków, przemodelowano atrapę chłodnicy i kształt reflektorów, a także zwężono tylne lampy i odświeżono wygląd kokpitu. Pojawił się nowy system multimedialny, a także dźwignia zmiany trybów jazdy zamiast pokrętła. Najsilniejszym dostępnym silnikiem XE jest trzylitrowe V6 turbo wytwarzające moc 375 KM. Z tym silnikiem samochód osiąga prędkość maksymalną 249 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5 sekund.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2015 roku. Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany jako koncept podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Wersja produkcyjna pojazdu zaprezentowana została oficjalnie po raz pierwszy w październiku 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Stylistycznie pojazd nawiązuje do większego modelu XF. W 2019 roku przedstawiono XE po gruntownej modernizacji. W jej ramach zmieniono wygląd przednich i tylnych zderzaków, przemodelowano atrapę chłodnicy i kształt reflektorów, a także zwężono tylne lampy i odświeżono wygląd kokpitu. Pojawił się nowy system multimedialny, a także dźwignia zmiany trybów jazdy zamiast pokrętła. Najsilniejszym dostępnym silnikiem XE jest trzylitrowe V6 turbo wytwarzające moc 375 KM. Z tym silnikiem samochód osiąga prędkość maksymalną 249 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5 sekund.
    6 kwietnia 2022, 20:46 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Volkswagen Scirocco GTS – Samochód osobowy typu sportowe coupe produkowane przez niemiecką markę Volkswagen w latach 2008-2017. Samochód po raz pierwszy oficjalnie został zaprezentowany jako koncept o nazwie Iroc podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2006 roku. Oficjalna premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce dwa lata później podczas targów w Genewie. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej PQ35 wykorzystanej do budowy m.in. Golfa VI. W kwietniu 2015 roku zaprezentowano Scirocco GTS. Wersja ta stanowi nawiązanie to pierwszej generacji pojazdu o tej nazwie, którą zaprezentowano w 1982 roku. Wówczas był to pojazd oparty na układzie napędowym Golfa GTI. Nowe Scirocco GTS również napędzane jest tym samym silnikiem co Golf GTI, a dodatkowo wyposażono je w sportowy pakiet stylistyczny. Z powodu małego popytu w 2017 roku zakończono produkcję pojazdu. Czterocylindrowy silnik o pojemności 2 l wytwarza moc 176 KM. Scirocco GTS osiąga prędkość maksymalną 223 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 7,6 sekundy.
    Samochód osobowy typu sportowe coupe produkowane przez niemiecką markę Volkswagen w latach 2008-2017. Samochód po raz pierwszy oficjalnie został zaprezentowany jako koncept o nazwie Iroc podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2006 roku. Oficjalna premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce dwa lata później podczas targów w Genewie. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej PQ35 wykorzystanej do budowy m.in. Golfa VI. W kwietniu 2015 roku zaprezentowano Scirocco GTS. Wersja ta stanowi nawiązanie to pierwszej generacji pojazdu o tej nazwie, którą zaprezentowano w 1982 roku. Wówczas był to pojazd oparty na układzie napędowym Golfa GTI. Nowe Scirocco GTS również napędzane jest tym samym silnikiem co Golf GTI, a dodatkowo wyposażono je w sportowy pakiet stylistyczny. Z powodu małego popytu w 2017 roku zakończono produkcję pojazdu. Czterocylindrowy silnik o pojemności 2 l wytwarza moc 176 KM. Scirocco GTS osiąga prędkość maksymalną 223 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 7,6 sekundy.
    Lamborghini Urus ST-X – Produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2018 roku. W połowie 2017 roku Lamborghini ogłosiło, że prace konstrukcyjne nad seryjnym Urusem i samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany pod koniec tego samego roku. Ostatecznie, samochód oficjalnie przedstawiono 4 grudnia 2017 roku podczas prezentacji w Sant’Agata Bolognese we Włoszech w siedzibie producenta. Urus ST-X to wyścigowa, nie dopuszczona do ruchu ulicznego odmiana standardowego Urusa, zbudowana przez dywizję Lamborghini Squadra Corse. Koncept został zaprezentowany w 2018 roku.  Zaprojektowany, aby spełniać przepisy FIA, produkcyjny ST-X jest wyposażony w pełną klatkę bezpieczeństwa, system przeciwpożarowy i zbiornik paliwa FT3. Samochód posiada 4-litrowy silnik V8 Twin-Turbo o mocy 641 KM.
    Produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2018 roku. W połowie 2017 roku Lamborghini ogłosiło, że prace konstrukcyjne nad seryjnym Urusem i samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany pod koniec tego samego roku. Ostatecznie, samochód oficjalnie przedstawiono 4 grudnia 2017 roku podczas prezentacji w Sant’Agata Bolognese we Włoszech w siedzibie producenta. Urus ST-X to wyścigowa, nie dopuszczona do ruchu ulicznego odmiana standardowego Urusa, zbudowana przez dywizję Lamborghini Squadra Corse. Koncept został zaprezentowany w 2018 roku. Zaprojektowany, aby spełniać przepisy FIA, produkcyjny ST-X jest wyposażony w pełną klatkę bezpieczeństwa, system przeciwpożarowy i zbiornik paliwa FT3. Samochód posiada 4-litrowy silnik V8 Twin-Turbo o mocy 641 KM.