Szukaj
Znalazłem 10 takich materiałów
Normalnie jadę sobie ok. 120 kmh bez nadmiernego siedzenia na lewym i wymuszania hamowania tym na lewym (jak to się mówi “nie ruphertuję”).
Ale po tym jak break check zrobiło mi dwóch debili wyglądających na napalonych Czeczenów, starałem się nie dopuścić do bycia wyprzedzonym przez nich, a jak ewidentnie było coś z nimi nie tak, to zadzwoniłem na 112 i zacząłem po prostu przed nimi uciekać, byle ich zgubić, więc jadę szybciej i bliżej innych niż powinienem. Ale na dobrą sprawę to starałem się ochronić swoje zdrowie i życie.
Citroën CX - samochód osobowy klasy wyższej-średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1974 - 1991. Wersje nadwoziowe obejmowały czterodrzwiowy fastback pięciodrzwiowe kombi (Break) produkowane także w siedmioosobowej wersji Familiale, oraz produkowaną na płycie podłogowej kombi, (wydłużoną o 28 cm. od podstawowej), wersję "dyplomatyczną" pod nazwą; "limousine" (z silnikiem diesla) i "Prestige" (z silnikiem benzynowym). Zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1975. Jako następca modelu Citroën DS/ID odziedziczył po nim hydropneumatyczne zawieszenie o dużym rozstawie osi, co gwarantowało znakomity komfort podróżowania.
Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczanego powszechnie Cx. Dla tego modelu współczynnik ten osiąga rekordową jak na ówczesne czasy wartość ~0,3.
W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte w po raz pierwszy w modelu SM. Charakterystycznym elementem było "zerowanie" pozycji kierownicy (nawet na postoju podczas skręconych kół puszczenie kierownicy powodowało jej samoczynny powród aż koła ustawią się do jazdy na wprost), oraz zmienna siła wspomagania w zależności od prędkości (wraz ze wzrostem prędkości siła wspomagania malała).
Charakterystyczna jednoramienna kierownica i wklęsła szyba tylna to także były awangardowe wariacje Citroëna, które wyróżniały go z tłumu. Doceń kunszt inżynierów i stylistów Citroëna. Należy im się.
1
« poprzednia 1 następna »