Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 92 takie materiały
    25 czerwca jadąc prawidłowo DK 92 w kierunku Konina, brałem udział w wypadku spowodowanym przez motocyklistę. Kierowca motocykla (jadący z pasażerką) wymusił pierwszeństwo i wjechał z drogi podporządkowanej wprost pod jadące prawidłowo Audi. Po zderzeniu, dostaliśmy rykoszetem odbitym motocyklem. Co ciekawe, ludzie którzy podbiegli do niego po wypadku zwracali mu uwagę, że chwilę wcześniej jechał jak wariat. Sam sprawca zaraz po wypadku zamiast na pogotowie czy 112 żądał telefonu... do swojego taty.

    Pewnie myślisz, że to zdarzenie jakich pełno na drogach i nie ma w tym nic wyjątkowego. Pozwól w takim razie, że opowiem drugą część historii.

    Motocyklista od razu zaczął się wypierać swojej winy, twierdząc, że wjechał na DK prawidłowo, a to Audi go staranowało. Zatrudnił też adwokata. Jednak nie wiedzieli o tym, że mam całe zdarzenie nagrane na kamerce.

    Dopiero gdy policja pokazała obrońcy nagranie, poddał się dobrowolnie karze. I tu przechodzimy do następnej sprawy - kary jaka została zasądzona dla sprawcy. Przypomnę - w wypadku brało udział 2 samochody i motocykl, 5 osób poszkodowanych, w tym małe dziecko, jedna osoba ciężko zraniona. Dodatkowo wypieranie się winy przez 2 miesiące. Kara proponowana przez prokuraturę: 2 tysiące zł i rok zakazu prowadzenia motocykli...

    Co ciekawe, zgłaszałem się jako oskarżyciel posiłkowy do sprawy, chcąc doprowadzić do ukarania człowieka i tu niestety miała miejsce kolejna część szopki. Sąd Rejonowy w Słupcy w listopadzie zdecydował się włączyć mnie jako oskarżyciela posiłkowego, po czym w styczniu na rozprawie... odrzucił mój wniosek. Mogłem tylko patrzeć jak wydają rażąco niski wyrok.

    Chciałbym nagłośnić sprawę oraz ostrzec innych, którzy mogą znaleźć się w podobnej sytuacji. Żeby wiedzieli, że nie można w Polsce liczyć na żadne organy ścigania
    19 stycznia 2024, 0:55 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To miała być kontrola drogowa, jakich wiele podejmują policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego KSP. Przerodziła się jednak w pościg warszawskimi ulicami i zakończyła zatrzymaniem kierującego Maserati. 37-latek usłyszał cztery zarzuty. Prokurator Prokuratury Rejonowej Warszawa Praga-Północ wystąpił do Sądu o areszt tymczasowy.

    7 października 2023 r. w Warszawie na ulicy Modlińskiej, policjanci pełniąc służbę nieoznakowanym radiowozem, wyposażonym w wideo rejestrator, zauważyli kierującego pojazdem m-ki Maserati, który nie zastosował się do oznakowania i z pasa do jazdy w prawo, pojechał na wprost. Policjanci natychmiast podjęli interwencję.

    Po podjechaniu do kierującego, wskazali mu miejsce do bezpiecznego zatrzymania pojazdu. Gdy policjanci podchodzili do kontrolowanego pojazdu, nagle kierujący gwałtownie ruszył i zaczął oddalać się z miejsca kontroli. Funkcjonariusze od razu rozpoczęli pościg i używając sygnałów uprzywilejowania jechali za niebezpiecznie pędzącym pojazdem, który ciągle przyspieszał i wykonywał niebezpieczne manewry między innymi pojazdami.

    Wielokrotnie przejeżdżał skrzyżowania podczas wyświetlania czerwonego sygnału na sygnalizatorze, spychając inne pojazdy. Kierujący Maserati cały czas nie dawał za wygraną, w pewnej chwili zjechał na pas ruchu, po którym poruszali się policjanci i doprowadził do zdarzenia drogowego z radiowozem, po czym uciekał dalej.

    W między czasie do pościgu dołączyły inne radiowozy, zarówno oznakowane, jak i nieoznakowane. Jechały za kierującym, który pędził z nadmierną prędkością, naruszając przepisy ruchu drogowego i stwarzając zagrożenie dla innych uczestników.

    Koniec pościgu nastąpił na wysokości nr 158 przy ulicy Modlińskiej, gdzie kierujący Maserati rozbił swój samochód, uderzając w tył innego pojazdu, wcześniej jeszcze uszkadzając kilka innych. Następnie wysiadł z pojazdu i kontynuował ucieczkę pieszo. Policjanci byli cały czas blisko i po krótkim pościgu zatrzymali kierującego.

    37-letniego mężczyznę przebadano na zawartość alkoholu w organizmie. Okazało się, że ma około 2,5 promila. W trakcie kontroli policjanci znaleźli również zabronione substancje, które zabezpieczyli do dalszych badań.

    Po sprawdzeniu w systemach policyjnych okazało się, że 37-latek ma cofnięte uprawnienia do kierowania pojazdami. Samochód, którym się poruszał, nie posiadał aktualnego obowiązkowego ubezpieczenia OC oraz badań technicznych i został odholowany na parking policyjny. Natomiast tablice rejestracyjne zamontowane w aucie pochodziły z innego pojazdu.

    W wyniku pościgu dwóch policjantów zostało lekko rannych, a uszkodzonych zostało łącznie 8 pojazdów. Prokurator Prokuratury Rejonowej Warszawa Praga-Północ przedstawił kierującemu Maserati cztery zarzuty i wystąpił do sądu z wnioskiem o tymczasowy areszt dla zatrzymanego.
    9 października 2023, 21:18 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Policja ponownie blokuje pas na A4... Kolejna nagranie z niebezpiecznych popisów Policji. Wjazd z S19 na A4 gdzie Policja blokując drogę aby konwój ciężarówek mógł "bezpiecznie" wjechać na Autostradę (niestety brak nagrania).
    Policyjny bus wjeżdża przodem na prawy pas autostrady i zmusza kierowce ciężarówki do ostrego hamowania. Kierowca TIRa który jedzie za nim ucieka na lewy pas i zajeżdża drogę osobowej Dacii, której kierowca musi się sporo napocić aby wyhamować przed zderzakiem ciężarówki.

    Ostatnio tak Rzeszowska Policja tłumaczyła się TVN24
    "Informuję, że policjanci realizowali zadania związane z zapewnieniem bezpiecznego i płynnego włączenia się do ruchu transportu kolumny samochodów ciężarowych. Czynności wykonywano w oparciu o Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie okoliczności, w jakich są używane pojazdy uprzywilejowane w kolumnach oraz w oparciu o Zarządzenie nr 1385 Komendanta Głównego Policji w sprawie metod i form wykonywania przez policjantów zadań związanych z realizacją eskort policyjnych. Zaistniała sytuacja była doraźna i realizowana w ramach zabezpieczenia dynamicznego"

    4.08.2023 Autostrada A4 / Ekspresówka S19
    6 sierpnia 2023, 22:51 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M5 - poznaj wymiary i osiągi auta – Fotografia: wirestock/Freepik	

	Są takie samochody, obok których absolutnie nie przechodzi się obojętnie. Jednym z nich jest BMW M5, a więc auto marzeń dla kierowców w każdym wieku. Jest ono dostępne w trzech podstawowych wersjach: M5, M5 Competition oraz M550i xDrive Limuzyna. Co warto o nich wiedzieć i dlaczego warto stać się posiadaczem takiego samochodu?
BMW M5 - podstawowe dane techniczne
Wypadałoby rozpocząć od poznania podstawowych danych technicznych samochodu BMW M5, w każdej z omawianych wyżej wersji. Oto kluczowe informacje dla osób, które zastanawiają się nad tego typu inwestycją: 
- M5 Competition - aktywny mechanizm różnicowy M, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 625 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,3 sekundy, 8-cylindowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,
- M5 - aktywny mechanizm różnicowy M xDrive, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 600 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,4 sekundy, 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,
- M550i xDrive Limuzyna - BMW xDrive, 530 KM, 750 NM, osiągnięcie 100 km/h w 3,8 sekundy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, silnik benzynowy M TwinPower Turbo.
To najważniejsze informacje, które po prostu trzeba znać, jeśli ktoś marzy o tym, aby w niedalekiej przyszłości znaleźć się za kierownicą BMW M5. Każdy jest w stanie wybrać dla siebie idealną propozycję, zależnie od swoich indywidualnych preferencji oraz potrzeb.
BMW M5 - jak prezentuje się stylistyka?
Najwyższa pora, aby zabrać się za stylistykę BMW M5, a jest o czym opowiadać. Auto jest niezwykle komfortowe w prowadzeniu (nawet na dłuższych trasach), a jednocześnie gwarantuje kierowcom wysoki poziom elegancji. To wyjątkowy, wygodny, porywający i zwinny samochód dla kierowców, którzy dobrze wiedzą, jakich aut poszukują na współczesnym rynku. Co zasługuje w nim na szczególne wyróżnienie? Przede wszystkim:
- swobodne dobranie tapicerki (skóra Merino o zaawansowanym zakresie) i listew (z aluminium ze strukturą karbonu - ciemne lub perłowy chrom),
- atrapa chłodnicy M - wraz z jednoczęściowym obramowaniem i trójwymiarowymi podwójnymi listwami,
- skrzela M - świadczące o dynamice i perfekcji auta,
- światła laserowe,
- lusterka zewnętrzne M (odpowiadające za sportowy charakter samochodu) i spojler tylny M (zwiększenie przyczepności),
- podwójne końcówki rur wydechowych i tylny pas M w czarnym kolorze.
Biorąc pod lupę wnętrze BMW M5 nie można zapominać m.in. o fotelach wielofunkcyjnych M, kierownicy skórzanej M, czerwonym przycisku Start/Stop, dźwigni biegów M, zestawie wskaźników M czy też nietuzinkowych listwach progowych.
BMW M5 - kilka słów na temat wymiarów
Jeśli chodzi o kluczowe wymiary BMW M5, trzeba mieć pełną świadomość tego, że M5 Sedan charakteryzuje się następującymi wymiarami: 498.3 cm długości, 190.3 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 147.3 cm wysokości. Z kolei M550i xDrive Sedan ma 497.2 cm długości, 186.8 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 146.7 cm wysokości. Masa własna w pierwszym przypadku wynosi wynosi 1970 kilogramów, natomiast w drugim 1990 kilogramów. Ostateczna decyzja za każdym razem należy do kierowcy.
BMW M5 - co jeszcze może przekonać potencjalnych inwestorów?
BMW M5 to wyjątkowe, komfortowe w prowadzeniu oraz eleganckie auto dla odważnych i pewnych siebie kierowców z zamiłowaniem do sportowego charakteru samochodu. W przypadku jakichkolwiek problemów zawsze można odwiedzić autoryzowany serwis BMW Kraków, w którym kierowcy mogą liczyć na fachową pomoc, likwidację szkód i wysokiej jakości naprawy. Serwis BMW Kraków zatrudnia w swoich szeregach jedynie wykwalifikowanych i doświadczonych fachowców.
Ogromną ciekawostką są też funkcje rozrywkowe i biznesowe zawarte w BMW M5, a konkretniej: BMW Live Cockpit Professional (dotykowy monitor pokładowy), pakiet Connected Professional (łatwa integracja smartfona i różne opcje łączności) czy też system nagłośnienia Surround.

    Fotografia: wirestock/Freepik

    Są takie samochody, obok których absolutnie nie przechodzi się obojętnie. Jednym z nich jest BMW M5, a więc auto marzeń dla kierowców w każdym wieku. Jest ono dostępne w trzech podstawowych wersjach: M5, M5 Competition oraz M550i xDrive Limuzyna. Co warto o nich wiedzieć i dlaczego warto stać się posiadaczem takiego samochodu?

    BMW M5 - podstawowe dane techniczne

    Wypadałoby rozpocząć od poznania podstawowych danych technicznych samochodu BMW M5, w każdej z omawianych wyżej wersji. Oto kluczowe informacje dla osób, które zastanawiają się nad tego typu inwestycją: 

    - M5 Competition - aktywny mechanizm różnicowy M, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 625 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,3 sekundy, 8-cylindowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,

    - M5 - aktywny mechanizm różnicowy M xDrive, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 600 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,4 sekundy, 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,

    - M550i xDrive Limuzyna - BMW xDrive, 530 KM, 750 NM, osiągnięcie 100 km/h w 3,8 sekundy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, silnik benzynowy M TwinPower Turbo.

    To najważniejsze informacje, które po prostu trzeba znać, jeśli ktoś marzy o tym, aby w niedalekiej przyszłości znaleźć się za kierownicą BMW M5. Każdy jest w stanie wybrać dla siebie idealną propozycję, zależnie od swoich indywidualnych preferencji oraz potrzeb.

    BMW M5 - jak prezentuje się stylistyka?

    Najwyższa pora, aby zabrać się za stylistykę BMW M5, a jest o czym opowiadać. Auto jest niezwykle komfortowe w prowadzeniu (nawet na dłuższych trasach), a jednocześnie gwarantuje kierowcom wysoki poziom elegancji. To wyjątkowy, wygodny, porywający i zwinny samochód dla kierowców, którzy dobrze wiedzą, jakich aut poszukują na współczesnym rynku. Co zasługuje w nim na szczególne wyróżnienie? Przede wszystkim:

    - swobodne dobranie tapicerki (skóra Merino o zaawansowanym zakresie) i listew (z aluminium ze strukturą karbonu - ciemne lub perłowy chrom),

    - atrapa chłodnicy M - wraz z jednoczęściowym obramowaniem i trójwymiarowymi podwójnymi listwami,

    - skrzela M - świadczące o dynamice i perfekcji auta,

    - światła laserowe,

    - lusterka zewnętrzne M (odpowiadające za sportowy charakter samochodu) i spojler tylny M (zwiększenie przyczepności),

    - podwójne końcówki rur wydechowych i tylny pas M w czarnym kolorze.

    Biorąc pod lupę wnętrze BMW M5 nie można zapominać m.in. o fotelach wielofunkcyjnych M, kierownicy skórzanej M, czerwonym przycisku Start/Stop, dźwigni biegów M, zestawie wskaźników M czy też nietuzinkowych listwach progowych.

    BMW M5 - kilka słów na temat wymiarów

    Jeśli chodzi o kluczowe wymiary BMW M5, trzeba mieć pełną świadomość tego, że M5 Sedan charakteryzuje się następującymi wymiarami: 498.3 cm długości, 190.3 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 147.3 cm wysokości. Z kolei M550i xDrive Sedan ma 497.2 cm długości, 186.8 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 146.7 cm wysokości. Masa własna w pierwszym przypadku wynosi wynosi 1970 kilogramów, natomiast w drugim 1990 kilogramów. Ostateczna decyzja za każdym razem należy do kierowcy.

    BMW M5 - co jeszcze może przekonać potencjalnych inwestorów?

    BMW M5 to wyjątkowe, komfortowe w prowadzeniu oraz eleganckie auto dla odważnych i pewnych siebie kierowców z zamiłowaniem do sportowego charakteru samochodu. W przypadku jakichkolwiek problemów zawsze można odwiedzić autoryzowany serwis BMW Kraków, w którym kierowcy mogą liczyć na fachową pomoc, likwidację szkód i wysokiej jakości naprawy. Serwis BMW Kraków zatrudnia w swoich szeregach jedynie wykwalifikowanych i doświadczonych fachowców.

    Ogromną ciekawostką są też funkcje rozrywkowe i biznesowe zawarte w BMW M5, a konkretniej: BMW Live Cockpit Professional (dotykowy monitor pokładowy), pakiet Connected Professional (łatwa integracja smartfona i różne opcje łączności) czy też system nagłośnienia Surround.

    18 maja 2023, 0:06 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Czego nie wiesz o oponach wielosezonowych? – Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.
Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?Jak oznaczane są opony całoroczne? 
Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?
Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.
Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.
Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.
Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.
Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe? Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.
Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.
Co ile wymieniać opony wielosezonowe?
Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.
Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.

    Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?

    Jak oznaczane są opony całoroczne?

    Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?

    Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.

    Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.

    Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.

    Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.

    Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?

    Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.

    Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.

    Co ile wymieniać opony wielosezonowe?

    Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.

    Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    3 marca 2023, 2:02 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Aktualny poziom rozwoju publicznej infrastruktury punktów ładowania oraz różnica w kosztach ładowania dom vs public sprawia, że w wielu przypadkach dalszej trasy należy zaplanować trasę przejazdu autem elektrycznym.

    Z tego materiału dowiesz się:

    1. Kiedy warto zaplanować trasę autem elektrycznym?
    2. Jakich narzędzi użyć do planowania trasy?
    3. Gdzie szukać punktów ładowania?

    Zapraszam Cię na nowy odcinek z serii Herbatka z Prądem, czyli konkretnie o luźnych tematach.

    Zapinaj pasy i jedziemy!
    12 lutego 2023, 10:12 przez BEZSZELESTNI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.bezszelestni.pl

    2023 to będzie rok wielkich premier i znaczących wydarzeń w świecie motoryzacji. Warto zerknąć jakie co przyszły rok przyniesie i o jakich samochodach będzie mówić cały świat.
    1 stycznia 2023, 18:57 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kiedyś tworzono samochody by długo służyły, dziś mają tylko dojechać do końca gwarancji... czy oby na pewno? Postanowiłem to sprawdzić i poszukać nowoczesnych silników, które są wytrzymałe, długowieczne i można im zaufać. Do jakich wniosków doszedłem?
    11 grudnia 2022, 14:14 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Witamy na oficjalnym kanale YouTube magazynu Classicauto. Dziś kolejny odcinek z cyklu "Inwestuj w klasyki", w którym Piotr Życzyński opowie o samochodach, których szukał na zimę. Samochodach klasycznych, rzecz jasna! Jakich aut szukał i co wybrał? Zapraszamy!
    9 grudnia 2022, 10:38 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    25 października 2022, 20:35 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj