Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 128 takich materiałów
    Od Autora:
    Szczegółowy opis zdarzenia: Kierowca pojazdu VW Caddy, rejestracja SK 363TM, przeprowadził niebezpieczne manewry wyprzedzania na dwóch przejściach dla pieszych oraz skrzyżowania (!!!), naruszając w ten sposób przepisy bezpieczeństwa drogowego. Po wykonaniu tego manewru, kierowca zajechał mi drogę, co spowodowało konieczność nagłego i gwałtownego hamowania mojego pojazdu. Automatyczne awaryjne hamowanie było konieczne, samemu nie byłbym w stanie unikać kolizji. Ponadto, kierowca próbował we mnie cofać, co stanowiło dodatkowe zagrożenie dla mojego bezpieczeństwa oraz innych uczestników ruchu drogowego.

    Incydent drogowy miał miejsce 29 marca około godziny 21, w miejscowości Połaniec, zjazd z drogi krajowej 79 w ulicę Czarneckiego.
    22 kwietnia 2024, 20:30 przez ~hokkaido | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    STOP PIRAT

    Kierowca Audi wyskoczył do kierowcy dostawczaka, gdy ten zawrócił na skrzyżowaniu i zmusił do hamowania kierowce.
    "Zablokował ruch na ulicy i wybiegł z agresją prawdopodobnie grożąc lub ubliżając kierowcy."
    27.02.2024 Lublin
    28 lutego 2024, 2:47 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nagranie wraz z opisem(cześć wycięte tutaj przez STOP CHAM) trafiło na Policję, autor został przesłuchany i sprawa miała trafić do sądu, ale o ew. finalne sprawy do dziś nie posiada więcej informacji.

    "Chciałbym przesłać wyczyny furiata drogowego, który w zemście za to, że nie zdążył się wcisnąć z pasa włączającego przede mnie, robił wiele, by spowodować wypadek. Zaznaczę że jechałem samochodem dostawczym Ford Transit. Na samochodzie miałem paletę ładunku... W wyniku zmuszania mnie do hamowania, wiele paczek mi się niestety rozwaliło.
    20 kwietnia około godziny 8:45. Ruszałem za innymi autami ze świateł skręcając w lewo z ul. Przyczółkowej od strony Konstancina (przy sklepie BRICOMAN) na S2, czyli południową obwodnicę W-wy w kierunku tunelu w stronę Łodzi. Rozpędzałem się prawym pasem za srebrnym VW, który bez problemu wjechał wcześniej przede mnie mając swobodnie miejsce. Ja z racji ciężaru, nie jestem w stanie tak szybko przyspieszać. Z pasa włączającego jeszcze chciał koniecznie wepchnąć się VW... Zaczął w pewnym momencie na mnie trąbić, więc lekko przyhamowałem, ale nie było już miejsca. Oczekiwał chyba, że zahamuje i go wpuszczę. I od tego się zaczęło. Nie było z mojej strony złośliwości, bo patrzyłem przed siebie a nie w lusterko wsteczne. Wyskoczył nagle. Jechałem dalej, zmieniłem pas na lewy i bandyta drogowy zaczął swoje manewry. Wjechał przede mnie i zaczął wielokrotnie mocno dohamowywać. Widząc, co się święci, robiłem co mogłem, żeby zrobić dystans, ALE za mną też były samochody, które mogły uderzyć we mnie. W 15 sekundzie widać, jak odskoczyłem, żeby uniknąć uderzenia. Całe szczęście że na środkowym pasie nie było nikogo, ale jadące za mną samochody zaczęły mrugać światłami. Zjechałem na środkowy pas przed tunelem, mając nadzieję, że bandyta odjedzie (prowadził jakiś młody mężczyzna około 25 lat z pasażerem)Ale nie odpuszczał i nadal atakował. Skorzystałem więc z okazji, że jechał żółty, dostawczy Mercedes. Postanowiłem się do niego „przykleić”, żeby VW nie miał możliwości znowu wjechać przede mnie. Jechałem za nim do tunelu (ucięliśmy tę część nagrania, bo już w tunelu jechał obok nas i robił nam zdjęcia telefonem). Uśmiechnęliśmy się i pomachaliśmy ładnie : ) Mieliśmy nadzieję, że ten człowiek odpuści, bo jechałem z synem. Ale w pewnym momencie przyspieszył i w 26 sekundzie znowu próbował nas zepchnąć, po czym pojechał dalej przed żółtego Mercedesa. Jechaliśmy tak jakiś czas, mając nadzieję, że pojechał. Zmieniliśmy pas na prawy pod koniec tunelu, ale bandyta czekał na nas, co widać w 35 sekundzie. Znowu zajechał nam drogę. Nie dawaliśmy żadnych sygnałów, nie świeciliśmy światłami, żeby go nie prowokować. W końcu kawałek dalej jak był korek z powodu wypadku ja zwolniłem, a on pojechał w prawo. Jak to zrobił, widać na filmie. Nie mnie oceniać wyczyny takich ludzi, ale gdyby to ode mnie zależało, odebrałbym mu prawo jazdy. Tacy ludzie nie powinni wsiadać za kierownice. A nie powiem – czuł się bardzo pewnie. Gdyby nie duży ruch i miejsce, to kto wie – mógłby nas zatrzymać i w gorszy sposób wyładować swoje frustracje."

    "Przesłałem ten film na Policję już sporo czasu temu.
    Byłem wzywany chwilę później na zeznania. Powiedziano mi, że nie będą nakładać mandatu tylko od razu skierują sprawę do sądu. Jest ciekaw, czy faktycznie sprawa tam trafiła, bo jest kompletna cisza w tej sprawie."

    20.04.2023 Droga S2 - obwodnica Warszawy
    26 lutego 2024, 20:34 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kierowca Taxi w niewiadomych przyczyn zjeżdża na prawy pas, którym porusza się Opel zmuszając do hamowania. Nic wielkiego się nie stało, ale kierujący Oplem musiał "zmrozić" spojrzeniem lub słowem podróżujących taxi. Autor nagrania słusznie wyczuł, że szykuje się draka. Po chwil pasażer wyskakuje z taxi i ...
    22.02.2024 Wrocław
    22 lutego 2024, 23:50 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nastolatki wchodzące na przejście tuż pod nadjeżdżająca ciężarówkę.
    Droga hamowania w takich warunkach jest wydłużona. Kierowca ciężarówki jak i piesze najwyraźniej o tym zapomniały,
    16.01.2024 -Tarnowskie Góry ul. Opolska
    16 stycznia 2024, 23:32 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Od Autora: "przesyłam dwa nagrania z jednej sytuacji w Katowicach dnia 2 stycznia 2024 r. (nagranie przód i tył). Samochód wjechał pod prąd, co spowodowało nagły manewr auta obok mnie (na początku zatrąbiłem na niego, ale później zrozumiałem, że się ratował). Na tylnym nagraniu widać, iż dochodzi do stłuczki z powodu nagłego hamowania."
    8 stycznia 2024, 15:45 przez ~hokkaido | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    STOP PIRAT

    Wymiana opon na zimowe - co warto wiedzieć? – Zwykle pierwszy śnieg jest impulsem do wymiany opon na zimowe. I chociaż aura w ostatnich latach pokazała, że pierwszy śnieg nie zalega zbyt długo, to znacząco utrudnia jazdę i staje się uciążliwością dla kierowców. Te kilka dni wystarczy, żeby skokowo wzrosła liczba kolizji drogowych, osunięć do przydrożnych rowów czy paraliżu komunikacyjnego na niewielkich wzniesieniach. Warto więc odpowiednio przygotować się do zimy.
Kiedy zmienić opony na zimowe?
Wymiana opon na zimowe może nastąpić już w momencie, kiedy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Dlaczego? Ponieważ w takiej temperaturze guma opon letnich twardnieje, co przekłada się na mniejszą przyczepność, obniżoną stabilność jazdy oraz dłuższą drogę hamowania.
Nie należy więc czekać do wystąpienia opadów śniegu lub gołoledzi. Warto wymianę opon na zimowe zaplanować odpowiednio wcześniej. Po pierwsze unikniesz kolejek w zakładach wulkanizacyjnych, a po drugie zima nie zaskoczy Cię w trasie i zwiększysz swoje bezpieczeństwo na drodze. Oszczędź więc sobie stresu i zainwestuj w wysoki komfort podróżowania.
Czy opony całoroczne nie są wystarczające?
Opony całoroczne wciąż jeszcze dopuszczone są do jazdy w sezonie zimowym, choć coraz więcej państw ogranicza ten przywilej. Nie bez powodu. Opony wielosezonowe latem nie są tak twarde, a zimą tak miękkie jak opony sezonowe. Mają być uniwersalne, a to oznacza, że głębokość i kształt bieżnika nie są aż tak skuteczne w odprowadzaniu spod kół śniegu czy błota pośniegowego. Również przyczepność jest nieco mniejsza, niż przy typowo zimowych oponach. Poza tym jazda w różnych warunkach, latem po gorącym asfalcie, a zimą po zamarzniętej nawierzchni sprawia, że ogumienie dość szybko traci swoje właściwości. Należałoby je poddawać regularnym przeglądom. Czy ktoś o tym pamięta? A czy ktoś rzeczywiście inwestuje w takie przeglądy?
Zastanawiasz się nad wyborem pomiędzy oponami zimowymi, a całorocznymi? Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj: https://autosearch.pl/opony-caloroczne-czy-sezonowe-co-wybrac/.
Co świadczy o wysokiej efektywności opon zimowych?
Opony zimowe posiadają właściwości, które zapewniają kierowcy bezpieczną i stabilną jazdę. Najważniejsze z nich to te, dzięki którym poczujesz różnicę w prowadzeniu samochodu:
 miękka i elastyczna mieszanka gumowa opony, która zapewnia większą przyczepność w niskich temperaturachgłębokie do 4 milimetrów rowki bieżnika, skuteczniej wbijające się w śniegkształt bieżnika z kierunkowymi rowkami, odprowadzającymi wodę lub błoto oraz zapewniającymi optymalną sterowność i efektywne hamowanielamele z boku bieżnika ułatwiające ruszanie i hamowanieWybór opon zimowych w dużej mierze uzależniony jest od trasy, którą kierowca pokonuje najczęściej. Opony zimowe różnią się od siebie chociażby bieżnikiem (symetryczny, asymetryczny, kierunkowe rowki w kształcie litery V). Które opony zimowe będą zatem najlepsze do Twojego samochodu, stylu jazdy i dystansów, jakie pokonujesz?
Jak rozpoznać opony zimowe?
Opony zimowe to tylko i wyłącznie te, które posiadają graficzne oznaczenie 3PMSF, obrazujące płatek śniegu na tle trzech górskich szczytów. To jedyne opony, które według Unijnej Dyrektywy z 2012 roku posiadają zimowe właściwości. Opony często sprzedawane jako zimowe z oznaczeniem M+S, dopuszczone są do jazdy w zmiennych warunkach (błoto plus śnieg), nie są jednak oponami typowo zimowymi. Na takim ogumieniu nie wjedziemy więc do żadnego państwa, które wymaga na zimę zmiany opon na zimowe.

    Zwykle pierwszy śnieg jest impulsem do wymiany opon na zimowe. I chociaż aura w ostatnich latach pokazała, że pierwszy śnieg nie zalega zbyt długo, to znacząco utrudnia jazdę i staje się uciążliwością dla kierowców. Te kilka dni wystarczy, żeby skokowo wzrosła liczba kolizji drogowych, osunięć do przydrożnych rowów czy paraliżu komunikacyjnego na niewielkich wzniesieniach. Warto więc odpowiednio przygotować się do zimy.

    Kiedy zmienić opony na zimowe?

    Wymiana opon na zimowe może nastąpić już w momencie, kiedy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Dlaczego? Ponieważ w takiej temperaturze guma opon letnich twardnieje, co przekłada się na mniejszą przyczepność, obniżoną stabilność jazdy oraz dłuższą drogę hamowania.

    Nie należy więc czekać do wystąpienia opadów śniegu lub gołoledzi. Warto wymianę opon na zimowe zaplanować odpowiednio wcześniej. Po pierwsze unikniesz kolejek w zakładach wulkanizacyjnych, a po drugie zima nie zaskoczy Cię w trasie i zwiększysz swoje bezpieczeństwo na drodze. Oszczędź więc sobie stresu i zainwestuj w wysoki komfort podróżowania.

    Czy opony całoroczne nie są wystarczające?

    Opony całoroczne wciąż jeszcze dopuszczone są do jazdy w sezonie zimowym, choć coraz więcej państw ogranicza ten przywilej. Nie bez powodu. Opony wielosezonowe latem nie są tak twarde, a zimą tak miękkie jak opony sezonowe. Mają być uniwersalne, a to oznacza, że głębokość i kształt bieżnika nie są aż tak skuteczne w odprowadzaniu spod kół śniegu czy błota pośniegowego. Również przyczepność jest nieco mniejsza, niż przy typowo zimowych oponach. Poza tym jazda w różnych warunkach, latem po gorącym asfalcie, a zimą po zamarzniętej nawierzchni sprawia, że ogumienie dość szybko traci swoje właściwości. Należałoby je poddawać regularnym przeglądom. Czy ktoś o tym pamięta? A czy ktoś rzeczywiście inwestuje w takie przeglądy?

    Zastanawiasz się nad wyborem pomiędzy oponami zimowymi, a całorocznymi? Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj: https://autosearch.pl/opony-caloroczne-czy-sezonowe-co-wybrac/.

    Co świadczy o wysokiej efektywności opon zimowych?

    Opony zimowe posiadają właściwości, które zapewniają kierowcy bezpieczną i stabilną jazdę. Najważniejsze z nich to te, dzięki którym poczujesz różnicę w prowadzeniu samochodu:

    miękka i elastyczna mieszanka gumowa opony, która zapewnia większą przyczepność w niskich temperaturachgłębokie do 4 milimetrów rowki bieżnika, skuteczniej wbijające się w śniegkształt bieżnika z kierunkowymi rowkami, odprowadzającymi wodę lub błoto oraz zapewniającymi optymalną sterowność i efektywne hamowanielamele z boku bieżnika ułatwiające ruszanie i hamowanie

    Wybór opon zimowych w dużej mierze uzależniony jest od trasy, którą kierowca pokonuje najczęściej. Opony zimowe różnią się od siebie chociażby bieżnikiem (symetryczny, asymetryczny, kierunkowe rowki w kształcie litery V). Które opony zimowe będą zatem najlepsze do Twojego samochodu, stylu jazdy i dystansów, jakie pokonujesz?

    Jak rozpoznać opony zimowe?

    Opony zimowe to tylko i wyłącznie te, które posiadają graficzne oznaczenie 3PMSF, obrazujące płatek śniegu na tle trzech górskich szczytów. To jedyne opony, które według Unijnej Dyrektywy z 2012 roku posiadają zimowe właściwości. Opony często sprzedawane jako zimowe z oznaczeniem M+S, dopuszczone są do jazdy w zmiennych warunkach (błoto plus śnieg), nie są jednak oponami typowo zimowymi. Na takim ogumieniu nie wjedziemy więc do żadnego państwa, które wymaga na zimę zmiany opon na zimowe.

    21 grudnia 2023, 3:50 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Na filmie widzimy jak ważny jest odstęp nie tylko na autostradzie, a także w mieście, gdzie coraz częściej dochodzi do nagłego hamowania. No i koncentracja na drodze tu także odegrała kluczową rolę.
    15.12.2023
    20 grudnia 2023, 23:47 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj