Szukaj
Znalazłem 114 takich materiałów
Opel poinformował, że pod maskę Astry GTC trafił właśnie nowy silnik, który wg oficjalnej informacji jest bardzo dynamiczny, niezwykle cichy i jednocześnie oszczędny. Nowa jednostka napędowa zastępuje nieco słabszego poprzednika o pojemności 1.7 litra. Nowy, mniejszy silnik generuje 20 Nm momentu obrotowego więcej oraz dodatkowe 6 KM.
Jednostka nazywa się 1.6 CDTI, generuje 136 KM oraz 320 Nm przy średnim spalaniu 4,1 litra na 100 km. Silnik ma pokazywać swój dynamiczny charakter przede wszystkim przy wyprzedzaniu na trasie, bowiem przyspieszenie na szóstym biegu od 80 do 120 km/h zajmuje tylko 8,9 sekundy. Nie jest to jednak wyjątkowo sprawny sprinter od 0 do 100 km/h, tutaj czas wynosi 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna auta to 198 km/h.
15 lipca 2014 roku osoby które zaopatrzą się w urządzenie viaAUTO nie będą musiały już zatrzymywać się w punktach poboru opłat. Wystarczy, że zwolnią do 50 km/h, a opłata zostanie pobrana automatycznie. Osoby, które zakupią urządzenie będą mogły skorzystać z osobnego pasa, gdzie będzie można wjechać na autostradę bez konieczności zatrzymywania się. W każdym punkcie poboru opłat mają pojawić się maksymalnie 3 pasy tego rodzaju. Powinno to całkowicie rozładować korki przed bramkami. Ich maksymalna przepustowość ze standardowym systemem poboru opłat to 150 pojazdów na godzinę. W przypadku systemu elektronicznego liczba wzrasta do ponad 600 aut na godzinę.
Urządzenie viaAUTO (widoczne na ilustracji obok, link poniżej) po 15 lipca ma kosztować 100 zł, z czego 50 zł będzie można wykorzystać na przejazdy przez autostrady. Dzisiaj za taki zestaw trzeba zapłacić 185 zł, a urządzenie można kupić na 180 stacjach benzynowych lub w 20 punktach dystrybucji na terenie całego kraju. Terminal można doładowywać przelewem lub na stacjach benzynowych.
Niestety od 15 lipca system obejmie tylko państwowe odcinki autostrad zarządzane przez GDDKiA. Oznacza to, że kierowcy którzy zdecydują się na viaAUTO wciąż będą musieli zatrzymywać się na bramkach autostrady A4 (Kraków – Katowice), która zarządzania jest przez Stalexport Autostrada Małopolska. Taka sama sytuacja dotyczy autostrady A2 (Świecko – Konin), która zarządzana jest przez Autostradę Wielkopolską oraz odcinka A1 (Gdańsk – Toruń) należącego do GTC. Te fragmenty będą obsługiwane przez viaAUTO najwcześniej w roku 2017.