Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 199 takich materiałów
    Nie pomalujesz! – Nie jest to dzieło photoshopa ale normalna wlepka na feldze
Civic VI gen. znajomego.
    Nie jest to dzieło photoshopa ale normalna wlepka na feldze
    Civic VI gen. znajomego.
    1 czerwca 2013, 20:40 przez MuchaEBE (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Motokilerzy! Czy łatwo będzie? – Hejka! Mam do was takie generalne pytanie. Jako iż jestem fanem VW i Hondy chciałem się was zapytać czy łatwo będzie mi to połączyć? Już wyjaśniam, do tego klasycznego VW Passata chciałem "wstawić" silnik Vtec'a, wiem że to może się nie spodobać ale VW to moje życie a Vtec pasja. Otóż zbieram kilka informacji, które pomogą mi dokonać "Swap'a" na 1.6Vtec, najlepiej z hondy IV gen. (aby było mało elektroniki do roboty). Wiem że te Passaty lubią mieć sprzęgło hydrauliczne jak i inne dosyć stare rozwiązania. Czy coś takiego generalnie byłoby możliwe? Proszę o pomoc w tym temacie.
    Hejka! Mam do was takie generalne pytanie. Jako iż jestem fanem VW i Hondy chciałem się was zapytać czy łatwo będzie mi to połączyć? Już wyjaśniam, do tego klasycznego VW Passata chciałem "wstawić" silnik Vtec'a, wiem że to może się nie spodobać ale VW to moje życie a Vtec pasja. Otóż zbieram kilka informacji, które pomogą mi dokonać "Swap'a" na 1.6Vtec, najlepiej z hondy IV gen. (aby było mało elektroniki do roboty). Wiem że te Passaty lubią mieć sprzęgło hydrauliczne jak i inne dosyć stare rozwiązania. Czy coś takiego generalnie byłoby możliwe? Proszę o pomoc w tym temacie.
    20 maja 2013, 14:44 przez MrDzemix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    V gen Honda –
    9 maja 2013, 10:08 przez iwetta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Z serii jak wszyscy to i ja – Moje pierwsze autko Hania Gen V 95r 1.3 16V
    Moje pierwsze autko Hania Gen V 95r 1.3 16V
    7 maja 2013, 18:52 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (23)
    Honda Civic 6 gen. Coupe –
    26 kwietnia 2013, 19:46 przez GReddy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda Prelude IV gen. – Lubie german style, ale ta Pralka rozwala cały system. Jest cudowna!
    Lubie german style, ale ta Pralka rozwala cały system. Jest cudowna!
    22 kwietnia 2013, 17:44 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Zacny Golf 2 gen. –
    14 kwietnia 2013, 20:50 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    VTEC czyli rozrząd po japońsku. – VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) – system kontrolujący czas i stopień otwarcia zaworów w zależności od obrotów silnika. W zwykłym układzie zawory unoszone są przez krzywki, zawsze w takim samym stopniu, niezależnie od stopnia otwarcia przepustnicy. W systemie VTEC przy pewnych obrotach(~5500 RPM, zależnie od modelu silnika) zawory zaczynają być unoszone przez wyższą krzywkę. W rezultacie są one dłużej otwarte oraz ich wznios jest wyższy, do cylindra dostaje się więcej powietrza¹.

System został po raz pierwszy wprowadzony w 1988 roku przez markę Honda. Rozwiązanie jest na tyle efektywne, że z silnika o pojemności 1.6, czterocylindrowego z użyciem systemu VTEC z dwoma wałkami rozrządu(DOHC), uzyskano 170 km(silnik o oznaczeniu B16A pochodzący z Hondy Civic V gen. – 91’-95’). Przy użyciu turbosprężarki, kutych elementów silnika, zmiany kolektora dolotowego i wylotowego oraz chip tuningu² z tego silnika można uzyskać moc rzędu 300 km.

Nowszą odmianą tego systemu jest i-VTEC. Jest to połączenie zwykłego systemu regulacji wzniosu zaworów oraz systemu zmiennych faz rozrządu. Celem tego układu jest ograniczenie spalania oraz uzyskanie czystszych spalin. Elementem wykonawczym systemu zmiennych faz rozrządu jest tzw. koło faz rozrządu. Potrafi ono zmieniać swoje położenie względem wałka rozrządu, a co za tym idzie, regulować przekazywany obrót. Dzieje się to w sposób płynny, w odróżnieniu od opisywanego wyżej systemu. Mówiąc o efektach tego połączenia można wspomnieć o rzędowej czwórce o pojemności 1.4 l z którego uzyskano 101 km.


¹- w przypadku głowicy z jednym wałkiem rozrządu(SOHC – single over head camshaft) zawory wylotowe nie są objęte systemem.

²- chip tuning – modyfikacja oprogramowania elektronicznego sterownika silnika w celu zmiany parametrów jego pracy, jak np. objętości wtryskiwanego paliwa.
    VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) – system kontrolujący czas i stopień otwarcia zaworów w zależności od obrotów silnika. W zwykłym układzie zawory unoszone są przez krzywki, zawsze w takim samym stopniu, niezależnie od stopnia otwarcia przepustnicy. W systemie VTEC przy pewnych obrotach(~5500 RPM, zależnie od modelu silnika) zawory zaczynają być unoszone przez wyższą krzywkę. W rezultacie są one dłużej otwarte oraz ich wznios jest wyższy, do cylindra dostaje się więcej powietrza¹.

    System został po raz pierwszy wprowadzony w 1988 roku przez markę Honda. Rozwiązanie jest na tyle efektywne, że z silnika o pojemności 1.6, czterocylindrowego z użyciem systemu VTEC z dwoma wałkami rozrządu(DOHC), uzyskano 170 km(silnik o oznaczeniu B16A pochodzący z Hondy Civic V gen. – 91’-95’). Przy użyciu turbosprężarki, kutych elementów silnika, zmiany kolektora dolotowego i wylotowego oraz chip tuningu² z tego silnika można uzyskać moc rzędu 300 km.

    Nowszą odmianą tego systemu jest i-VTEC. Jest to połączenie zwykłego systemu regulacji wzniosu zaworów oraz systemu zmiennych faz rozrządu. Celem tego układu jest ograniczenie spalania oraz uzyskanie czystszych spalin. Elementem wykonawczym systemu zmiennych faz rozrządu jest tzw. koło faz rozrządu. Potrafi ono zmieniać swoje położenie względem wałka rozrządu, a co za tym idzie, regulować przekazywany obrót. Dzieje się to w sposób płynny, w odróżnieniu od opisywanego wyżej systemu. Mówiąc o efektach tego połączenia można wspomnieć o rzędowej czwórce o pojemności 1.4 l z którego uzyskano 101 km.


    ¹- w przypadku głowicy z jednym wałkiem rozrządu(SOHC – single over head camshaft) zawory wylotowe nie są objęte systemem.

    ²- chip tuning – modyfikacja oprogramowania elektronicznego sterownika silnika w celu zmiany parametrów jego pracy, jak np. objętości wtryskiwanego paliwa.
    29 marca 2013, 19:22 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (32)
    Honda VI gen – Na stali. Dla mnie ładne połączenie
    Na stali. Dla mnie ładne połączenie
    23 marca 2013, 22:10 przez ~paranolmal | Do ulubionych | Skomentuj
    Celica VI gen Monster –
    20 marca 2013, 21:08 przez lukaszbiker (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)