Szukaj
Znalazłem 277 takich materiałów
Fakty są nieco inne - silniki V10 w modelach "budżetowych" typu Gallardo nie są autorskim dziełem Audi, tylko konstrukcją Mugena, kupioną przez Audi. Konkretnie wszystkie silniki V10 w Lambo i w Audi wywodzą się od mugenowskiego MF308. Oczywiście po sporych modyfikacjach, ale bazą był silnik japoński.
Jeszcze ciekawiej wygląda sprawa silników V12 - otóż do 2010 roku WSZYSTKIE modele Lamborghini z V12 pod maską, a więc Diablo, Murcielago i Reventon korzystały z oryginalnego silnika V12 konstrukcji Lamborghini, zaprojektowanego przez Giotto Bizzariniego w roku 1963 - tak, flagowy model Lamborghini z roku 2008, czyli Reventon napędzany był silnikiem liczącym sobie DOKŁADNIE 45 lat!
Od góry:
1935 Hoffman X-8 Prototype,
Delahaye Type 135,
1927 Ford,
Chyba Corvette C4,
1934 Ford,
1959 Edsel Corsair,
1968 Oldsmobile 442,
1927 Ford Model T Roadster,
1978 Dodge Aspen R/T coupe,
1971 Buick Gran Sport,
1932 Chrysler CL Custom Imperial,
1930 Dodge DC-8 Roadster,
Alfa Romeo 6C 1929/33,
1956 Chrysler Diablo Roadster,
1960 Alfa Romeo GT 1300 Junior,
1963 Alfa Romeo 2600 six-doors.
pojemność skokowa: 2960cm3
moc: 280KM
moment obr.: 371Nm
układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 6
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: podłużne
średnica x skok tłoka: 87.00mm x 83.00mm
typ: DOHC - podwójny wałek rozrządu w głowicy
stopień sprężania: 8.50:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 5.9s
prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
stosunek mocy do masy: 0.178 KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: na koła tylne
hamulce przód / tył: tarczowe wentylowane / tarczowe
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 4525 mm
szerokość: 1800 mm
wysokość: 1255 mm
rozstaw osi: 2570 mm
prześwit: 130 mm
masa: 1550 kg
CIEKAWOSTKI
-Przednie reflektory 300ZX wykorzystane były w Lamborghini Diablo VT (1999).
-Nissan 300ZX był laureatem amerykańskiego pisma motoryzacyjnego "Car and Driver".
-Tym samym Nissanem jeździł Jerzy Kiler (Cezary Pazura) w filmie "Kiler"
-300ZX mimo dopracowanego układu jezdnego, mocnego widlastego silnika V6, zaawansowanej techniki i niezawodności nie odniósł takiego sukcesu jak np. Nissan Skyline lub Nissan 200SX. Najlepiej sprzedawał się w USA.
pojemność skokowa: 4942cm3
moc: 390KM
moment obr.: 490Nm
układ silnika, liczba cylindrów: V12
położenie silnika: centralnie
ustawienie silnika: podłużnie
średnica x skok tłoka: 82.00mm x 78.00mm
typ: DOHC - wałek rozrządu w głowicy - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania: 9.30:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 5.2s
prędkość maksymalna: 275km/h
stosunek mocy do masy: 0.256KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: na koła tylne
hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 4485mm
szerokość: 1976mm
wysokość: 1130mm
rozstaw osi: 2550mm
prześwit: 140mm
masa: 1506kg
pojemność zbiornika paliwa: 115litrów
CIEKAWOSTKI:
-Do 1991 roku sprzedano prawie dziesięć tysięcy egzemplarzy Testarossy.
-Nowy Testarossa w 1991 roku kosztował 115 500 funtów.
-Tym samym samochodem można było jeździć w "The Need For Speed" i był to 2, co do osiągów, w tej grze samochód (zaraz po Lamborghini Diablo).