Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 22 takie materiały
    Aston Martin DB4 –
    14 października 2016, 23:08 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DB4 GT –
    12 września 2015, 12:12 przez Emilia_eS (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: www.facebook.com/SCLUDOcom-Photographie-Automobile-177053638990436/timeline/
    Tadeusz Marek – (ur. 1908 - zm. 1982) - polski inżynier, konstruktor silników samochodowych.
Po II wojnie wyemigrował do Anglii gdzie zaczął pracę dla firmy Austin a w 1954 dla Aston Martina, gdzie zaprojektował dwa silniki. Pierwszy z nich, 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 3,7 litra i mocy 240 KM, stosowany w wyścigowym modelu DBR2 oraz w cywilnych modelach: DB4, DB5, DB6 i DBS; był w produkcji aż do roku 1973. Drugim silnikiem Tadeusza Marka było V8 o pojemności 5,3 litra, który został zaprojektowany w 1968 i napędzał model V8 Vantage.
Silnik V8 pozostawał w produkcji aż do roku 2000, czyli przez 32 lata.
Tak więc samochody Bonda napędzały silniki skonstruowane przez polaka, warto o tym wiedzieć.
    (ur. 1908 - zm. 1982) - polski inżynier, konstruktor silników samochodowych.
    Po II wojnie wyemigrował do Anglii gdzie zaczął pracę dla firmy Austin a w 1954 dla Aston Martina, gdzie zaprojektował dwa silniki. Pierwszy z nich, 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 3,7 litra i mocy 240 KM, stosowany w wyścigowym modelu DBR2 oraz w cywilnych modelach: DB4, DB5, DB6 i DBS; był w produkcji aż do roku 1973. Drugim silnikiem Tadeusza Marka było V8 o pojemności 5,3 litra, który został zaprojektowany w 1968 i napędzał model V8 Vantage.
    Silnik V8 pozostawał w produkcji aż do roku 2000, czyli przez 32 lata.
    Tak więc samochody Bonda napędzały silniki skonstruowane przez polaka, warto o tym wiedzieć.
    23 lutego 2015, 0:58 przez Derve (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lata 50. – Maserati 3500 GT, czyli włoski samochód sportowy z silnikiem 6-cylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 3,5l, 270KM i napędem na tył.  Jest to konkurencja dla Ferrari 255 S i Astona Martina DB4. Czyż nie jest piękny?
    Maserati 3500 GT, czyli włoski samochód sportowy z silnikiem 6-cylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 3,5l, 270KM i napędem na tył. Jest to konkurencja dla Ferrari 255 S i Astona Martina DB4. Czyż nie jest piękny?
    21 listopada 2014, 11:12 przez MotoManiaczka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DB4 GT Lightweight –
    24 września 2014, 21:29 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DB4 Racing Car –
    5 września 2014, 8:58 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj