Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 554 takie materiały
    15 grudnia 2023, 23:52 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To się kwalifikuje pod leczenie na oddziale zamkniętym - mówi jeden z doświadczonych policjantów z bielskiej drogówki, który niedawno przeszedł na emeryturę. Miał okazje zobaczyć nagranie przed jego publikacją. Na próżno doszukiwać się złamania przepisów ruchu drogowego przez kierowcę Mitsubishi. Nie da się ze 100% pewnością stwierdzić, że jedzie on lewym pasem ze względu na cwaniactwo, czy nie przypuszczał, że to już korek do skrętu w prawo. Można założyć, że to ta druga opcja, bowiem tablice rejestracyjne nie są Bielska-Białej i kierowca mógł nie znać miasta oraz sytuacji w tym miejscu.

    Autor nagrania rzuca przekleństwami sam do siebie i uporczywie trzyma klakson przez około 20 sekund co akurat jest złamaniem przepisów. To nie jest normalne zachowanie zgodne z ogólnie przyjętymi normami. Nawet jeśli autor nagrania wysłał je na policję o czym zapewniał, to poza ewentualnym obraźliwym gestem niewiele można zarzucić kierowcy Mitsubishi.
    TOP 10 Najlepsze opony zimowe z gamy Premium.
    W dzisiejszym odcinku poznacie najciekawsze propozycje opon zimowych w rozmiarze 225/50/17.
    Czym są opony premium?
    Oczywiście, co zresztą wiecie z moich filmów, da się znaleźć interesującą oponę z gamy budżetowej, która jest specjalistą od danych warunków, trakcja na śniegu, ścieralność, ekonomia.
    Natomiast jeżeli potrzebujemy opony zimowej, która działa w szerszym spektrum nawierzchni, wtedy potrzebujemy rozwiązania z wyższej półki.
    23 listopada 2023, 17:22 przez radzioflatout (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/motolab

    Kierowca taxi (samochód z tyłu) podszedł do tego z przodu, coś gestykulował, pokazywał na linię na drodze po czym podszedł do kierowcy, uderzył go i odszedł. Po tym kierowca auta stojącego z przodu wysiadł i zaczęli się okładać, to znaczy właściwie to ten z pierwszego auta, uderzony wcześniej przez szybę, okładał tego taksówkarza. Ostatecznie chyba taksówkarz stwierdził że nie da mu rady i prosił żeby mu odpuścić. Młody odpuścił i się rozeszli.
    Autor nagrania nie zna przyczyny zamieszania. Ale wygląda na to, że poszło o miejsce zatrzymania kierowcy auta na minuty. Kierowca Taxi nie mógł skręcić w prawo bo drugi kierowca skręcający w lewo nie podjechał maksymalnie do linii wyznaczającej oś jezdni.
    13.10.2023 okolice wrocławskiego portu lotniczego
    17 października 2023, 23:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kaski integralne w teście bezpieczeństwa: Jakie standardy powinny spełniać? – Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.
Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.
Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?
Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.
Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.
Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.
Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.
Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?
Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:
ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:
1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.
2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.
3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.
DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).
SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.
Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?
Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:
- Ispido Helmets Raven;
- SMK Twister;
- Nolan X-903 U.C.;
- Shoei XR-1100;
- Shark Race-R Pro Carbon.

    Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.

    Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.

    Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?

    Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.

    Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.

    Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.

    Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.

    Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?

    Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:

    ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:

    1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.

    2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.

    3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.

    DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).

    SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.

    Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?

    Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:

    - Ispido Helmets Raven;

    - SMK Twister;

    - Nolan X-903 U.C.;

    - Shoei XR-1100;

    - Shark Race-R Pro Carbon.

    29 września 2023, 2:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Żuk V8 z silnikiem z BMW E39 3.5L 250 KM. Prawdziwy Polski Król. Projekt obok którego nie da się przejść obojętnie. Jazda Żukiem jak wiemy nie należała do najłatwiejszych, jednak takie wcielenie Żuka to czysta przyjemność z jazdy. Wiele lat pracy, szukania najlepszych rozwiązań i worek pieniędzy wydany na ten projekt.
    13 września 2023, 21:45 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jest to kolejny film, będący przestrogą dla Was wszystkich jeśli chodzi o dbałość o swoje życie i zdrowie. Ja już więcej tego błędu nie popełnię, bo rzeczy materialne zawsze można naprawić, a zdrowia i życia odkupić się nie da za żadne pieniądze.

    Dość długo analizowaliśmy nagranie z monitoringu, na którym widać moją pracę oraz wyjazd auta z rolek na hamowni, a także moment, kiedy biegnę gonić auto, właściwie nie wiedząc wtedy, że jest na biegu wstecznym.

    Jak widzicie na filmie na podjęcie decyzji były sekundy. Całe zdarzenie miało miejsce na hamowni, na której kiedyś pracowałem co dzień podczas pracy w STW Center, gdzie zrobiłem ponad 20 tysięcy pomiarów różnych, przeróżnych aut.
    1 września 2023, 22:50 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak uzyskać odszkodowanie po wypadku samochodowym? – Wypadek drogowy może zdarzyć się dosłownie każdemu. W wyniku takiego zdarzenia uszkodzeniu ulega pojazd, ale co gorsze, kierowca może doznać uszczerbku na zdrowiu. W tego typu okolicznościach osobie poszkodowanej przysługuje wypłata odszkodowania z polisy OC sprawcy wypadku. W jaki sposób można domagać się świadczenia i na co zwrócić szczególną uwagę?
Wypadek samochodowy - jak uzyskać odszkodowanie?
Każdego dnia na naszych drogach ma miejsce spora liczba wypadków, których skutkiem są przeróżne szkody. Niestety, każdy z nas może stać się osobą poszkodowaną, dlatego warto posiadać chociaż podstawową wiedzę na temat przysługujących w takiej sytuacji praw. Jak się bowiem okazuje, z wielu z nich można skorzystać dopiero wówczas, gdy zrealizuje się określone formalności.
Odszkodowanie po wypadku samochodowym - najważniejsze informacje
Świetnym przykładem jest odszkodowanie po wypadku, które należy się każdej osobie poszkodowanej, która doznała szkody materialnej lub osobowej w wyniku zdarzenia z winy innego kierowcy. Odszkodowanie jest wypłacane w ramach polisy OC samego sprawcy, a podstawą prawną jest przede wszystkim ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG oraz PBUK, a także przepisy Kodeksu cywilnego. Odszkodowanie obejmuje zarówno naprawę uszkodzonego samochodu oraz zniszczonego wyposażenia, ale też koszty leczenia, rehabilitacji czy nawet utracone dochody. Na wysokość odszkodowania wpływa szereg czynników, w tym rodzaj (tj. całkowita lub częściowa) oraz wartość samej szkody, a ogromne znaczenie ma zebrana podczas całego postępowania dokumentacja, w tym dowody w postaci zdjęć, ekspertyz rzeczoznawców itp.
W jaki sposób uzyskać odszkodowanie po wypadku?
Odszkodowanie po wypadku samochodowym nie jest wypłacane automatycznie, lecz na wyraźny wniosek samego zainteresowanego. W dokumencie należy wskazać wszelkie niezbędne dane obu stron, a także towarzystwa ubezpieczeniowego, do którego kieruje się pismo. Poza tym, konieczne jest szczegółowe opisanie całego zdarzenia, jego okoliczności oraz samej szkody. Na tej podstawie ubezpieczyciel rozpocznie postępowanie odszkodowawcze i przeanalizuje wszystkie istotne kwestie. Odszkodowanie powinno zostać wypłacone do 30 dni od dnia wystąpienia szkody, a tym bardziej jego bezsporna część. W przypadku pozostałej kwoty, przy bardziej skomplikowanych sprawach, termin ten może się wydłużyć, np. do 60 dni. Niejednokrotnie bywa też tak, że poszkodowany nie zgadza się z wysokością odszkodowania, uznając je za zbyt niskie. Wtedy może odwołać się od decyzji, a jeśli to nic nie da - skierować sprawę do sądu.
Co jeszcze można otrzymać z OC sprawcy?
Polisa OC sprawcy otwiera nie tylko możliwość uzyskania przez osobę poszkodowaną, zarówno kierowcę, jak i pasażerów, odszkodowania, ale także uprawnia do sięgnięcia po inne formy rekompensaty. Mowa w szczególności o zadośćuczynieniu, którego celem jest wyrównanie krzywdy o charakterze niematerialnym (np. cierpienia fizycznego czy psychicznego). W niektórych przypadkach, m.in. gdy utraciło się możliwość osiągania zarobku czy na skutek wypadku zwiększyły się potrzeby finansowe, można starać się też o rentę wyrównawczą.

    Wypadek drogowy może zdarzyć się dosłownie każdemu. W wyniku takiego zdarzenia uszkodzeniu ulega pojazd, ale co gorsze, kierowca może doznać uszczerbku na zdrowiu. W tego typu okolicznościach osobie poszkodowanej przysługuje wypłata odszkodowania z polisy OC sprawcy wypadku. W jaki sposób można domagać się świadczenia i na co zwrócić szczególną uwagę?

    Wypadek samochodowy - jak uzyskać odszkodowanie?

    Każdego dnia na naszych drogach ma miejsce spora liczba wypadków, których skutkiem są przeróżne szkody. Niestety, każdy z nas może stać się osobą poszkodowaną, dlatego warto posiadać chociaż podstawową wiedzę na temat przysługujących w takiej sytuacji praw. Jak się bowiem okazuje, z wielu z nich można skorzystać dopiero wówczas, gdy zrealizuje się określone formalności.

    Odszkodowanie po wypadku samochodowym - najważniejsze informacje

    Świetnym przykładem jest odszkodowanie po wypadku, które należy się każdej osobie poszkodowanej, która doznała szkody materialnej lub osobowej w wyniku zdarzenia z winy innego kierowcy. Odszkodowanie jest wypłacane w ramach polisy OC samego sprawcy, a podstawą prawną jest przede wszystkim ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG oraz PBUK, a także przepisy Kodeksu cywilnego. Odszkodowanie obejmuje zarówno naprawę uszkodzonego samochodu oraz zniszczonego wyposażenia, ale też koszty leczenia, rehabilitacji czy nawet utracone dochody. Na wysokość odszkodowania wpływa szereg czynników, w tym rodzaj (tj. całkowita lub częściowa) oraz wartość samej szkody, a ogromne znaczenie ma zebrana podczas całego postępowania dokumentacja, w tym dowody w postaci zdjęć, ekspertyz rzeczoznawców itp.

    W jaki sposób uzyskać odszkodowanie po wypadku?

    Odszkodowanie po wypadku samochodowym nie jest wypłacane automatycznie, lecz na wyraźny wniosek samego zainteresowanego. W dokumencie należy wskazać wszelkie niezbędne dane obu stron, a także towarzystwa ubezpieczeniowego, do którego kieruje się pismo. Poza tym, konieczne jest szczegółowe opisanie całego zdarzenia, jego okoliczności oraz samej szkody. Na tej podstawie ubezpieczyciel rozpocznie postępowanie odszkodowawcze i przeanalizuje wszystkie istotne kwestie. Odszkodowanie powinno zostać wypłacone do 30 dni od dnia wystąpienia szkody, a tym bardziej jego bezsporna część. W przypadku pozostałej kwoty, przy bardziej skomplikowanych sprawach, termin ten może się wydłużyć, np. do 60 dni. Niejednokrotnie bywa też tak, że poszkodowany nie zgadza się z wysokością odszkodowania, uznając je za zbyt niskie. Wtedy może odwołać się od decyzji, a jeśli to nic nie da - skierować sprawę do sądu.

    Co jeszcze można otrzymać z OC sprawcy?

    Polisa OC sprawcy otwiera nie tylko możliwość uzyskania przez osobę poszkodowaną, zarówno kierowcę, jak i pasażerów, odszkodowania, ale także uprawnia do sięgnięcia po inne formy rekompensaty. Mowa w szczególności o zadośćuczynieniu, którego celem jest wyrównanie krzywdy o charakterze niematerialnym (np. cierpienia fizycznego czy psychicznego). W niektórych przypadkach, m.in. gdy utraciło się możliwość osiągania zarobku czy na skutek wypadku zwiększyły się potrzeby finansowe, można starać się też o rentę wyrównawczą.

    25 sierpnia 2023, 20:18 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    13 sierpnia 2023, 13:01 przez Monterr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    YouTube