Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 257 takich materiałów
    Kultowe samochody – Lamborghini Diablo – model sportowego samochodu produkowanego przez włoską firmę Automobili Lamborghini S.p.A. w latach 1990 - 2001. Przez cały okres produkcji sprzedano zaledwie 2903 egzemplarze. Diablo w 1990 roku był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, osiągnął on 325 km/h. Odebrał ten tytuł największemu rywalowi Lamborghini - Ferrari F40 i dzierżył ten tytuł od 1990-1991 roku, ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 roku supersportowy Bugatti EB110 odebrał mu ten tytuł znacznie podnosząc poprzeczkę w kategorii prędkość maksymalna dla tego typu aut.

Lamborghini Diablo (1990–1998)


Diablo (1990-1998)
Firma Lamborghini wprowadziła model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990 roku. Jego cena wynosiła wtedy 240 000 $. Czterdziestoośmiozaworowy silnik o pojemności 5,7 litra generował moc 492 koni mechanicznych (367 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 580 Nm. Dzięki temu pojazd rozpędza się do 100 km/h w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Silnik
V12 5,7 l (5707 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: wtrysk
Średnica × skok tłoka: 87,00 mm × 80,00 mm
Stopień sprężania: 10,0:1
Moc maksymalna: 499 KM (366,9 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 580 N•m przy 5200 obr/min
Osiągi[edytuj | edytuj kod]
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,09 s
Prędkość maksymalna: 326 km/h
    Lamborghini Diablo – model sportowego samochodu produkowanego przez włoską firmę Automobili Lamborghini S.p.A. w latach 1990 - 2001. Przez cały okres produkcji sprzedano zaledwie 2903 egzemplarze. Diablo w 1990 roku był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, osiągnął on 325 km/h. Odebrał ten tytuł największemu rywalowi Lamborghini - Ferrari F40 i dzierżył ten tytuł od 1990-1991 roku, ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 roku supersportowy Bugatti EB110 odebrał mu ten tytuł znacznie podnosząc poprzeczkę w kategorii prędkość maksymalna dla tego typu aut.

    Lamborghini Diablo (1990–1998)


    Diablo (1990-1998)
    Firma Lamborghini wprowadziła model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990 roku. Jego cena wynosiła wtedy 240 000 $. Czterdziestoośmiozaworowy silnik o pojemności 5,7 litra generował moc 492 koni mechanicznych (367 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 580 Nm. Dzięki temu pojazd rozpędza się do 100 km/h w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

    Silnik
    V12 5,7 l (5707 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
    Układ zasilania: wtrysk
    Średnica × skok tłoka: 87,00 mm × 80,00 mm
    Stopień sprężania: 10,0:1
    Moc maksymalna: 499 KM (366,9 kW) przy 7000 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 580 N•m przy 5200 obr/min
    Osiągi[edytuj | edytuj kod]
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,09 s
    Prędkość maksymalna: 326 km/h
    3 czerwca 2014, 10:01 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Countach – Według mnie, jedno z piękniejszych Lamborghini.
    Według mnie, jedno z piękniejszych Lamborghini.
    1 czerwca 2014, 21:01 przez Maciek123424 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Lamborghini Countach –
    27 maja 2014, 14:29 przez mepsfiu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To auto chyba nigdy się nie zestarzeje, cudowny, wybiegający w przyszłość design.
    27 maja 2014, 2:45 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Countach –
    18 maja 2014, 16:25 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Countach –
    19 kwietnia 2014, 12:05 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Countach –
    15 kwietnia 2014, 12:21 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Countach –
    15 kwietnia 2014, 16:19 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Countach –
    14 kwietnia 2014, 19:19 przez LOR4K (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Lamborghini P132 – Pewnie mało osób o nie słyszało i będzie jeszcze mniejsze zainteresowanie.
1987 rok, Countach jest w sprzedaży od 14 lat, więc już najwyższy czas pomyśleć nad jego następcą. Projekt zlecono Marcello Gandini i efekty można zobaczyć na trzecim zdjęciu. Klapa silnika miała być ze szkła ale testy wykazały że nie był korzystny dla chłodzenia silnika, więc z niego zrezygnowano. Do projektu wtrącił się też Chrysler, nowy właściciel włoskiej marki. Zmienili projekt Gandiniego (4 zdjęcie), potem doszli razem do kompromisu. Na końcu Gandini narysował definitywny model następcy Countacha, o nazwie Diablo.
Powstało kilka testowych prototypów (ostatnie trzy zdjęcia).
Tak właściwie to następca Countacha miał zostać stworzony na 25 rocznicę, ale panowie z lamborghini za późno się z tym obudzili, więc z okazji 25-lecia swojego istnienia, w 1988, zrobili specjalną wersję Countacha.
    Pewnie mało osób o nie słyszało i będzie jeszcze mniejsze zainteresowanie.
    1987 rok, Countach jest w sprzedaży od 14 lat, więc już najwyższy czas pomyśleć nad jego następcą. Projekt zlecono Marcello Gandini i efekty można zobaczyć na trzecim zdjęciu. Klapa silnika miała być ze szkła ale testy wykazały że nie był korzystny dla chłodzenia silnika, więc z niego zrezygnowano. Do projektu wtrącił się też Chrysler, nowy właściciel włoskiej marki. Zmienili projekt Gandiniego (4 zdjęcie), potem doszli razem do kompromisu. Na końcu Gandini narysował definitywny model następcy Countacha, o nazwie Diablo.
    Powstało kilka testowych prototypów (ostatnie trzy zdjęcia).
    Tak właściwie to następca Countacha miał zostać stworzony na 25 rocznicę, ale panowie z lamborghini za późno się z tym obudzili, więc z okazji 25-lecia swojego istnienia, w 1988, zrobili specjalną wersję Countacha.
    12 kwietnia 2014, 17:01 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    tekst i 2 zdjęcia własne