Szukaj
Znalazłem 81 takich materiałów
Zwracam się do was z prośbą o opinie na temat wyboru pierwszego auta dla siebie. Mam do wykorzystania kwotę do 13tyś maxymalnie.
Moje typy to:
1. BMW E46 Sedanik, silniczek max 1.9 czyli 318i R4 - Baaardzo się napaliłem na to autko, podoba mi się straasznie, ale... (nobo zawsze jest jakieś ale). Naczytałem się na forum BMW, że po zakupie trzeba wydać około 2tys na nowe części ( oleje filtry itp) i że jeśli mam tylko tyle pieniędzy to lepiej sobie odpuścić zważając też na to, że nie pracuję ( student ) i nie będe przeznaczał na auto wiele.
Druga sprawa to spalanie, myśle że zmieścił bym się w granicach 8 litrach w trybie mieszanym. Moja kieszeń powinna to wytrzymać.
318i to dość oszczędne autko oraz nie aż tak drogie w eksploatacji, ale posty na forum BMW trochę mnie zdołowały i poważnie przemyślam ta opcje.
2. Seat Cordoba III - autko dość tanie, ładne z zewnątrz lecz w środku już gorzej. Silniki też nie najgorsze, oszczędne lecz niezbyt dynamiczne
3. Honda Civic V bądź VI - silniki dobre, dynamiczne, autka ładne lecz stare i blacha w każdym modelu przerdzewiała co bardzo odstrasza.
Proszę o opinie na temat tych autek, najbardziej mnie interesuje opinia na BMW ;d Zaznaczam, że nie interesują mnie VW w tym też i Golfy bądź Audi, nie mam nic do tych marek lecz po prostu nie są w moim guście.
Z góry dziękuje ! ;)
Projekt i przygotowania
Renault 19 był rezultatem programu rozwojowego nazwanego X53, którego zadaniem było stworzenie nowego samochodu skierowanego dla średniej klasy europejskiej "M1". Projekt rozpoczęto w październiku 1984 roku i już w lipcu 1985 zakończono projektowanie karoserii. Pięć miesięcy później zakończono projekt deski rozdzielczej. Do kwietnia 1986 pracowano nad projektem wnętrza i kiedy R-19 wszedł do produkcji w maju 1988 odbył więcej niż 7,5 milionów kilometrów testów sprawdzających technologię, wytrzymałość i niezawodność pojazdu. Projekt Renault 19 był dziełem ekipy Renault Design we współpracy z Giorgio Giugiaro, znanego włoskiego projektanta. Zamierzeniem było zaprojektowanie samochodu tak aerodynamicznego, jak to tylko możliwe w klasie samochodów kompaktowych. Rezultaty badań w tunelu aerodynamicznym udowodniły, że pojazd osiągnął opór aerodynamiczny 0,31 Cx. Aby dać przykład jak bardzo R-19 wyprzedził swoją epokę można powiedzieć, że BMW Seria 1 z roku 2004 posiada takie same parametry aerodynamiczne, pomimo że opracowano go dwadzieścia sześć lat później.
Produkcja
Renault 19 był produkowany w fabrykach Renault Douai i Maubeuge (Francja), Valladolid (Hiszpania) i Setubal (Portugalia). Produkowano go również w Ciudad de Cordoba (Argentyna).
Zmiana wersji
Już w 1992 roku wszedł na rynek Renault 19 Faza II. Zmiany dotyczyły dostosowania pojazdu do nowych wymagań, zmieniono odrobinę nadwozie. Różnice w nadwoziu dotyczyły bardziej zaokrąglonych błotników, maski, pasa przedniego, tylniego i poprawionej deski rozdzielczej. Niestety wersja 16V po tych zmianach straciła nieco wizualnej "agresywnosci".
Wielkie przeobrażenie
W roku 1995 zaprezentowano Renault Megane, jako następcę R-19, który do dzisiaj osiąga sukcesy sprzedaży jako samochód z nowymi pomysłami i nowoczesnymi rozwiązaniami.
Modele
Faza I
TR (1.2 cc, 55 KM)
TR (1.4 cc, 60 KM)
TS (1.4 cc, 80 KM)
TD (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
GTR (1.4 cc, 60 KM)
GTS (1.4 cc, 80 KM)
GTX (1.7 cc, 93 KM)
GTD (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
TSE (1.4 cc, 80 KM)
TXE (1.7 cc, 92 KM)
TXI (1.7 cc, 105 KM)
TDE (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
TDX (Diesel, 1.9, 93 KM)
16V (1.8 cc, 136 KM)
Faza II
RL 1.2 (1.2 cc, 60 KM)
RL 1.4 (1.4 cc, 60 KM)
RL 1.4eco (1.4 cc, 75 KM)
RL 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
RN 1.4 (1.4 cc, 30 KM)
RN 1.4eco (1.4 cc, 75 KM)
RN 1.8 (1.8 cc, 95 KM)
RN 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
RN 1.7 (1.7 cc, 75KM)
RN 1.9TD (Diesel, 1.9 cc, 93 KM)
RT 1.8 (1.8 cc, 95 KM)
RT 1.8s (1.8 cc, 95 KM)
RT 1.8i (1.8 cc, 107 KM)
RT 1.7 (1.7 cc, 92 KM)
RT 1.7 (1.7 cc, 75KM)
RT 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
RT 1.9TD (Diesel, 1.9 cc, 93 KM)
16V (1.8 cc, 136 KM)
zrobione na prośbę użytkownika danio