Szukaj
Znalazłem 53 takie materiały
500 sztuk wersji Cosworth zostało przebudowanych w zakładach Astona Martina,na potrzeby uzyskania homologacji FIA.
Efekt?
40 rekordowych zwycięstw w serii BTCC oraz pokonanie BMW w WTCC w 1987roku.
Ten tutaj to numer 283/500.
Limitowaną do 750 egzemplarzy wersję Laguna Seca wyróżnia lepsza aerodynamika, specjalne felgi oraz jeden z dwóch lakierów: czarny lub srebrny, oba z czerwonymi wstawkami. We wnętrzu znajduje się zestaw dodatkowych zegarów, które wskażą temperaturę silnika oraz ciśnienie oleju. Poza tym zamontowano także kubełkowe fotele Recaro oraz zapewniającą pewny chwyt kierownicę obitą Alcantarą.
Niewidoczne gołym okiem zmiany dotyczą podwozia, które udało się usztywnić o 10% w stosunku do wersji bazowej. Pod maską auta bije potężne serce o pojemności 5 l i mocy 446 KM (na wideo podano moc 443 KM). V8 zapewnia też spory maksymalny moment obrotowy – 515 Nm. Napęd przenoszony jest oczywiście na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej ręcznej przekładni. W aucie zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Wszystkie modyfikacje sprawiły, że z samochodu lubiącego głównie proste (tak postrzegany jest Ford Mustang) powstało całkiem zwinne auto. Zresztą swoje możliwości pokazało na torze, uzyskując lepszy czas od chociażby Audi R8, BMW M3, Ferrari Californii czy Astona Martina DBS. W teście hamowania ze 100 i 200 km/h Boss 302 Laguna Seca wypadł lepiej od Porsche 911 (991) Carrery S, wyposażonego w ceramiczne tarcze hamulcowe.
Więcej info, fotek i video w źródle
Pojazd jest napędzany jednostką V12 o pojemności 6,3 l produkującą 750 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego. Aston Martin potrafi rozpędzić się do 0 do 100 km/h w ciągu 3,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 354 km/h.
Silnik:
-R6 4,0 l (3996 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
-Układ zasilania: gaźnik
-Średnica × skok tłoka: 96,00 mm × 92,00 mm
-Stopień sprężania: 8,25:1
-Moc maksymalna: 239 KM (176 kW) przy 5000 obr/min
-Maksymalny moment obrotowy: 359 N•m przy 4000 obr/min
fot. https://www.facebook.com/CarSpottingPolska
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 > ostatnia ›