Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 205 takich materiałów
    Dobry prototyp tylko szkoda że nie wszedł do seryjnej produkcji – Ciekawostka: Najbliższy realizacji był pomysł wstawienia do Polskiego fiata silnika wysokoprężnego w skrócie Diesela. Pomysł narodził się na początku lat 80. W grę wchodziły 2 japońskie silniki Kubota chłodzone cieczą tak jak w przypadku BIS-a. 18 konna sześć setka (600ccm) i 24 konna osiem setka (800 ccm). Samochód stał się bardziej dynamiczny ale i bardziej komfortowy ze względu na mniejsze drgania silnika. Mimo zaawansowania pracy nie doszło do produkcji seryjnej czego bardzo szkoda
    Ciekawostka: Najbliższy realizacji był pomysł wstawienia do Polskiego fiata silnika wysokoprężnego w skrócie Diesela. Pomysł narodził się na początku lat 80. W grę wchodziły 2 japońskie silniki Kubota chłodzone cieczą tak jak w przypadku BIS-a. 18 konna sześć setka (600ccm) i 24 konna osiem setka (800 ccm). Samochód stał się bardziej dynamiczny ale i bardziej komfortowy ze względu na mniejsze drgania silnika. Mimo zaawansowania pracy nie doszło do produkcji seryjnej czego bardzo szkoda
    24 sierpnia 2013, 8:48 przez Dasteri (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Mało osób o nim słyszało... A posiada lepsze osiągi niż Bugatti Veyron – Mercedes-Benz W126 560 SEL Biturbo Nitro 6-wheeler
V8 / 6.900 cc / 1.100 PS / 1.330 lb/ft (1.800 Nm) @ 3.500 / 0 - 62 mph (100 km/h): 2,1 s (braking 1,5 s) / 0 - 124 mph (200 km/h): 6,6 s (braking 4,0 s) / Vmax: 268 mph (430 km/h)

Fotografię wykonał / photo by Gyula Csocsan
    Mercedes-Benz W126 560 SEL Biturbo Nitro 6-wheeler
    V8 / 6.900 cc / 1.100 PS / 1.330 lb/ft (1.800 Nm) @ 3.500 / 0 - 62 mph (100 km/h): 2,1 s (braking 1,5 s) / 0 - 124 mph (200 km/h): 6,6 s (braking 4,0 s) / Vmax: 268 mph (430 km/h)

    Fotografię wykonał / photo by Gyula Csocsan
    Toyota 2000 GT & Sports 800 – Dwa sportowe klasyki Toyoty, z lat 60. Jeśli ktoś miałby ochotę poczytać o tym drugim modelu: http://staryjaponiec.blogspot.com/2012/10/149-japonskie-klasyki-03-toyota-sports.html
    Dwa sportowe klasyki Toyoty, z lat 60. Jeśli ktoś miałby ochotę poczytać o tym drugim modelu: http://staryjaponiec.blogspot.com/2012/10/149-japonskie-klasyki-03-toyota-sports.html
    Mercedes z białego złota... – Zamówiony przez pewnego szejka z Abu Dabi, kosztował 2.5mln dolarów.
Napędzany jest najnowszym silnikiem V10 quad turbo O MOCY 1 600 koni mechanicznych
Posiada moment obrotowy 2 800 Nm.
Od 0 do 100km/h rozpędza się poniżej 2 sekund.
    Zamówiony przez pewnego szejka z Abu Dabi, kosztował 2.5mln dolarów.
    Napędzany jest najnowszym silnikiem V10 quad turbo O MOCY 1 600 koni mechanicznych
    Posiada moment obrotowy 2 800 Nm.
    Od 0 do 100km/h rozpędza się poniżej 2 sekund.
    8 sierpnia 2013, 20:59 przez Damian (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (17)
    Vector W2 Twin Turbo – Vector W2 - supersamochód z 1978 roku. Samochód firmy Vector Aeromotive Corporation to drugie auto tego producenta. Prototyp miał swoją premierę w 1973 roku. Model prototypowy przejechał 100 000 mil (160 000 km) to rekord wśród prototypów. Właściciel Wiegert ocenił cenę sprzedaży auta na 150.000 dolarów amerykańskich, ale samochód nie został sprzedany. Auto charakteryzowało się bardzo agresywnym kształtem, w postaci klina, wnętrze posiadało klimatyzację, zestaw komputerów pokładowych sprawdzających stan silnika, ciśnienia, temperatur cieczy i wysokiej klasy radio odbiornik firmy Blaupunkt. Fotele pochodziły z firmy Recaro z bardzo dobrym podparciem lędźwiowym. W aucie zastosowano wyrafinowaną budowę klatkową i w produkcji użyto wysokiej klasy materiałów aluminiowych w tym pierwsze części z karbonu. Mimo znacznej szerokości (auto było jednym z najszerszych aut) na rynku i kolosalnych rozmiarów opon szczególnie na tylnej osi, masa własna nie przekraczała 1300 kg. Prędkość maksymalna nie została nigdy określona w sposób niezależny, ale poproszono Geralda Wiegerta ten, jednak odmówił, kilka razy, nowych (niezależnych) pomiarów prędkości. W czasopismo motoryzacyjne Auto Becker z Dusseldorfu zorganizowało test porównawczy na lotnisku w Kolonii z innymi autami Ferrari 512 BB, De Tomaso Pantera i Lamborghini Countachem, w którym auto osiągnęło prędkość maksymalną 322 km/h, a nie jak zapewniał producent 389 km/h.

Dane Techniczne:

Marka i model:	Vector W2
Premiera: 	1973
Lata produkcji: 	1976-1989
Silnik: 	Chevrolet Small-Block V8, dostrojony przez firmę Donovan 70° (8-cylindrowy w układzie widlastym)
Turbodoładowanie: 	TAK - Podwójne doładowanie firmy AiResearch
Liczba zaworów.: 	16v (2 zawory na cylinder)
Pojemność skok.: 	5730 cm³
Układ zasilania: 	wtrysk bezpośredni
Moc kW (KM): 	441 kW (600 KM) przy 5700 1/min
Max. moment obrotowy: 	800 Nm przy 4800 1/min
Stopień sprężania: 	8,1:1
Przełożenia / skrzynia biegów: 	3-biegowa automatyczna, napęd na tylną oś
Układ hamulcowy: 	Stalowe, wentylowane z przodu i z tyłu, zaciski 4-tłoczkowe, z tyłu 2-tłoczkowe
Średnica tarcz – (Przód: Ø 309 mm / Tył: Ø 309 mm)
Karoseria / Nadwozie: 	Konstrukcja stalowa, aluminium, kompozyty.
Rozstaw osi: 	2616 mm
Opony: 	Felgi - aluminiowe (przód: Goodyear GS-E - 225 x 55 / VR15 / tył: Goodyear GS-E - 345 x 35 / VR15)
Miary D x S x W (mm): 	4368 x 1930 x 1080 mm
Zbiornik paliwa: 	113 l
Masa własna: 	1262 kg
Prędkość maksymalna (km/h): 	322 km/h
Przyśpieszenie
0 – 100 km/h: 	4,5 s
Droga hamowania
   ze 100km 	b/d
Zużycie paliwa
   na 100km 	b/d

Ciekawostki:

Vector W2 uznawany był jako najszybsze auto świata, chociaż jego prędkości nigdy nie zmierzyły niezależne źródła.
Auto wystepowało również w kilku filmach i reklamach.
W Polsce auto znane przede wszystkim dzięki produkcji tureckich gum Turbo, w których zawsze z gumą do żucia dołączana była jedna naklejka. Obecnie naklejki mają status kolekcjonerski. W Polsce obrazki z gumami produkowane były w seriach, które wychodziły od 1989 do roku 1991 jako I seria, i jako II seria od 2003 do 2007.
W Stanach Zjednoczonych auto było przedmiotem wielu spraw sądowych o przywłaszczenie marki Vector, które wykorzystała w swoich reklamach firma "Vantage" (producent ekskluzywnych wyrobów nikotynowych) i firma "Goodyear" (światowy producent opon)
Producent twierdził, że auto może być wyposażone w silnik o mocach 450-600 a nawet istnieje zmodyfikowanie jednostki do 1500 KM kosztem większej zawodności. Jednak żaden model nie przekroczył nigdy 600 KM.
    Vector W2 - supersamochód z 1978 roku. Samochód firmy Vector Aeromotive Corporation to drugie auto tego producenta. Prototyp miał swoją premierę w 1973 roku. Model prototypowy przejechał 100 000 mil (160 000 km) to rekord wśród prototypów. Właściciel Wiegert ocenił cenę sprzedaży auta na 150.000 dolarów amerykańskich, ale samochód nie został sprzedany. Auto charakteryzowało się bardzo agresywnym kształtem, w postaci klina, wnętrze posiadało klimatyzację, zestaw komputerów pokładowych sprawdzających stan silnika, ciśnienia, temperatur cieczy i wysokiej klasy radio odbiornik firmy Blaupunkt. Fotele pochodziły z firmy Recaro z bardzo dobrym podparciem lędźwiowym. W aucie zastosowano wyrafinowaną budowę klatkową i w produkcji użyto wysokiej klasy materiałów aluminiowych w tym pierwsze części z karbonu. Mimo znacznej szerokości (auto było jednym z najszerszych aut) na rynku i kolosalnych rozmiarów opon szczególnie na tylnej osi, masa własna nie przekraczała 1300 kg. Prędkość maksymalna nie została nigdy określona w sposób niezależny, ale poproszono Geralda Wiegerta ten, jednak odmówił, kilka razy, nowych (niezależnych) pomiarów prędkości. W czasopismo motoryzacyjne Auto Becker z Dusseldorfu zorganizowało test porównawczy na lotnisku w Kolonii z innymi autami Ferrari 512 BB, De Tomaso Pantera i Lamborghini Countachem, w którym auto osiągnęło prędkość maksymalną 322 km/h, a nie jak zapewniał producent 389 km/h.

    Dane Techniczne:

    Marka i model: Vector W2
    Premiera: 1973
    Lata produkcji: 1976-1989
    Silnik: Chevrolet Small-Block V8, dostrojony przez firmę Donovan 70° (8-cylindrowy w układzie widlastym)
    Turbodoładowanie: TAK - Podwójne doładowanie firmy AiResearch
    Liczba zaworów.: 16v (2 zawory na cylinder)
    Pojemność skok.: 5730 cm³
    Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
    Moc kW (KM): 441 kW (600 KM) przy 5700 1/min
    Max. moment obrotowy: 800 Nm przy 4800 1/min
    Stopień sprężania: 8,1:1
    Przełożenia / skrzynia biegów: 3-biegowa automatyczna, napęd na tylną oś
    Układ hamulcowy: Stalowe, wentylowane z przodu i z tyłu, zaciski 4-tłoczkowe, z tyłu 2-tłoczkowe
    Średnica tarcz – (Przód: Ø 309 mm / Tył: Ø 309 mm)
    Karoseria / Nadwozie: Konstrukcja stalowa, aluminium, kompozyty.
    Rozstaw osi: 2616 mm
    Opony: Felgi - aluminiowe (przód: Goodyear GS-E - 225 x 55 / VR15 / tył: Goodyear GS-E - 345 x 35 / VR15)
    Miary D x S x W (mm): 4368 x 1930 x 1080 mm
    Zbiornik paliwa: 113 l
    Masa własna: 1262 kg
    Prędkość maksymalna (km/h): 322 km/h
    Przyśpieszenie
    0 – 100 km/h: 4,5 s
    Droga hamowania
    ze 100km b/d
    Zużycie paliwa
    na 100km b/d

    Ciekawostki:

    Vector W2 uznawany był jako najszybsze auto świata, chociaż jego prędkości nigdy nie zmierzyły niezależne źródła.
    Auto wystepowało również w kilku filmach i reklamach.
    W Polsce auto znane przede wszystkim dzięki produkcji tureckich gum Turbo, w których zawsze z gumą do żucia dołączana była jedna naklejka. Obecnie naklejki mają status kolekcjonerski. W Polsce obrazki z gumami produkowane były w seriach, które wychodziły od 1989 do roku 1991 jako I seria, i jako II seria od 2003 do 2007.
    W Stanach Zjednoczonych auto było przedmiotem wielu spraw sądowych o przywłaszczenie marki Vector, które wykorzystała w swoich reklamach firma "Vantage" (producent ekskluzywnych wyrobów nikotynowych) i firma "Goodyear" (światowy producent opon)
    Producent twierdził, że auto może być wyposażone w silnik o mocach 450-600 a nawet istnieje zmodyfikowanie jednostki do 1500 KM kosztem większej zawodności. Jednak żaden model nie przekroczył nigdy 600 KM.
    Simson Enduro `90 – Witam, Przedstawiam tutaj mojego Simsona Enduro z 1990. Simsona kupiłem pod koniec Kwietnia tego roku. Był on zmasakrowany (Brak iskry, mała kompresja, 2 Biegi) Dałem 950 zł. Aktualnie Simson jest po wymianie: 
- Nowe Opony
- Olej przednie teleskopy + sprężyny + gumy
- Szlifowanie Cylindra 
- Instalacja robiona od Nowa 
- Nowe Filtry Powietrza
- Nowe Łożyska, Pierścienie
- Obudowa Prądnicy (Przerobiłem na Przerywacz) 
I inne takie dodatki (Rozrutnik oleju, Regulacja Skrzyni, Cewki...) 
Wszystko wyszło mnie przeszło 800 zł, ale uważam że to i tak mało. W Wrześniu Czeka go Wymiana Błotników i dodania wzmocnień ramy.
    Witam, Przedstawiam tutaj mojego Simsona Enduro z 1990. Simsona kupiłem pod koniec Kwietnia tego roku. Był on zmasakrowany (Brak iskry, mała kompresja, 2 Biegi) Dałem 950 zł. Aktualnie Simson jest po wymianie:
    - Nowe Opony
    - Olej przednie teleskopy + sprężyny + gumy
    - Szlifowanie Cylindra
    - Instalacja robiona od Nowa
    - Nowe Filtry Powietrza
    - Nowe Łożyska, Pierścienie
    - Obudowa Prądnicy (Przerobiłem na Przerywacz)
    I inne takie dodatki (Rozrutnik oleju, Regulacja Skrzyni, Cewki...)
    Wszystko wyszło mnie przeszło 800 zł, ale uważam że to i tak mało. W Wrześniu Czeka go Wymiana Błotników i dodania wzmocnień ramy.
    26 lipca 2013, 10:45 przez Matrix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Honda VFR 800 rysunek – niestety nie mój, ale myślę że warto go pokazać
    Niestety nie mój, ale myślę że warto go pokazać
    24 lipca 2013, 11:59 przez grybljan18 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Brabus Rocket 800 jest to zmodyfikowana przez firmę Brabus wersja Mercedes Benz CLS 63 AMG
    Silnik 6.3 V12 Biturbo 800 PS 1,420 N·m(Ograniczone elektronicznie do 1,100 N·m) prędkość maksymalna 370 km/h(ograniczona elektronicznie do 350 km/h) 0-300 km/h 23,8s
    24 lipca 2013, 7:48 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Trophy Truck BJ Baldwin – Skok zawieszenia: 
przód 26 cali
tył 34 cale

800 KM, 690 momentu 

Opony 39x13.5 R17
    Skok zawieszenia:
    przód 26 cali
    tył 34 cale

    800 KM, 690 momentu

    Opony 39x13.5 R17
    20 lipca 2013, 20:16 przez leniwiecRT (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Z cyklu Zapomniane Koncepty – Na salonie samochodowym w Genewie w 1968 roku zaprezentowano koncepcyjny model Ferrari zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina. Dziś przyjrzymy się nieco bliżej Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale. Pojazd powstał jako studium aerodynamiki i przyszłej stylistyki marki Ferrari, jednak dość radykalne podejście do tematu spowodowało, że pojazd nie wszystkim musiał się podobać. Jedno jest natomiast pewne – w 1968 roku prezentowany koncept robił wrażenie.

Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale charakteryzowało się niskim nadwoziem oraz obłą i przeszkloną kopułą pełniącą rolę kabiny pasażerskiej. Przez tylną szybę można było zobaczyć pokaźny silnik konceptu, który umieszczono centralnie. Tuż za nim znalazło się koło zapasowe. Pod względem stylistycznym warto także zwrócić uwagę na aerodynamiczną sylwetkę oraz masywne błotniki przednie. Z przodu na darmo możemy szukać konwencjonalnych reflektorów, gdyż projektanci Pininfariny zdecydowali się na centralnie zamontowany rząd reflektorów. Koncept wyróżniał się z jeszcze jednego powodu – samochód wyposażono w efektowne, otwierane do góry drzwi typu “Gullwing”.

Koncept Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale powstał na bazie Ferrari 330 P4, jednak został wyposażony w 3,0-litrową jednostkę benzynową w układzie V12. Generowała ona około 300 KM, co przy aerodynamicznej sylwetce i niskiej masie samochodu (około 800 kg) pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 275 km/h.
    Na salonie samochodowym w Genewie w 1968 roku zaprezentowano koncepcyjny model Ferrari zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina. Dziś przyjrzymy się nieco bliżej Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale. Pojazd powstał jako studium aerodynamiki i przyszłej stylistyki marki Ferrari, jednak dość radykalne podejście do tematu spowodowało, że pojazd nie wszystkim musiał się podobać. Jedno jest natomiast pewne – w 1968 roku prezentowany koncept robił wrażenie.

    Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale charakteryzowało się niskim nadwoziem oraz obłą i przeszkloną kopułą pełniącą rolę kabiny pasażerskiej. Przez tylną szybę można było zobaczyć pokaźny silnik konceptu, który umieszczono centralnie. Tuż za nim znalazło się koło zapasowe. Pod względem stylistycznym warto także zwrócić uwagę na aerodynamiczną sylwetkę oraz masywne błotniki przednie. Z przodu na darmo możemy szukać konwencjonalnych reflektorów, gdyż projektanci Pininfariny zdecydowali się na centralnie zamontowany rząd reflektorów. Koncept wyróżniał się z jeszcze jednego powodu – samochód wyposażono w efektowne, otwierane do góry drzwi typu “Gullwing”.

    Koncept Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale powstał na bazie Ferrari 330 P4, jednak został wyposażony w 3,0-litrową jednostkę benzynową w układzie V12. Generowała ona około 300 KM, co przy aerodynamicznej sylwetce i niskiej masie samochodu (około 800 kg) pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 275 km/h.
    21 lipca 2013, 12:11 przez pietras413 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj