Firma Brabus zaprezentowała model GLK V12, który został oficjalnie ochrzczony najszybszym dopuszczonym do ruchu ulicznego SUV-em na świecie, osiągając maksymalną prędkość 322,3 km/h na włoskim torze Nardo. Pod maską GLK V12 umieszczono ogromny, 6,3-litrowy, dwunastocylindrowy silnik twin turbo, który produkuje 750 KM przy 5 500 obr./min. oraz aż 1 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy zaledwie 2 100 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,2 sekundy, podczas gdy sprint do 200 km/h trwa 12,8 sekundy. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej przekładni automatycznej, której działanie usprawnia mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Ceny Brabusa GLK V12 rozpoczynają się od 397 000 Euro.
Honda NR 750 cudo techniki (8 zaworów na cylinder, owalne tłoki) początku lat 90' a zarazem najdroższy motocykl tamtych czasów (50 tys USD)
To były dobre czasy dla motoryzacji
Oklahoma Classic Recreations podpisawszy umowę z Shelby, rozpoczęła produkcję odświeżonego modelu GT500. Zupełnie inne jest podwozie. Dodano nowoczesny układ hamulcowy, układ kierowniczy, zawieszenie, no i oczywiście silnik! Pod maską będą dostępne dwa silniki. Słabszy, wolnossący będzie dysponował mocą około 545 koni mechanicznych, mocniejszy będzie się różnił doładowaniem, jego moc będzie wynosić około 750 koni mechanicznych. Oczywiście nie ma mowy o silnikach innych niż klasycznych, pięknie brzmiących V8.
Oto auto z silnikiem pochodzącym od samolotu z przed II wojny światowej.
Silnik V12 o pojemności 46 litrów waży 510 kg, mierzy 1,8 m długości, 0,87 m szerokości oraz 1,1 m wysokości. Otóż według różnych źródeł silnik ten wytwarza od 500 do 750 KM.