Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 81 takich materiałów
    Volvo 480 ES –
    10 października 2023, 18:24 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Volvo 480 - zerwało z koncepcją jaką do tej pory prezentował szwedzki producent. Nowy model był nie tylko mniejszy i z napędem na przednie koła ale również autem które mimo iż było projektowane z myślą o USA nigdy tam nie trafiło.
    28 maja 2023, 22:53 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Volvo 480 Turbo –
    7 kwietnia 2023, 18:52 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Szybkie Volvo dziś kojarzą się z Polestarem, ale w latach 80-tych najszybsze auta rodem z Göteborgu nosiły znaczek Turbo. W przypadku 480-tki bardziej elektryzował wygląd niż osiągi, chociaż wówczas naprawdę nie musiało się niczego wstydzić.
    Lexus LFA – Supersamochód  produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 pod marką Lexus. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono również, że LFA będzie serią limitowaną i powstanie tylko 500 egzemplarzy. Produkcję modelu rozpoczęto w grudniu 2010 roku  specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Samochód napędzany jest przez silnik V10 o pojemności 4,8 l, który wytwarza moc maksymalną 560 KM oraz moment obrotowy 480 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,7 sekundy.
    Supersamochód produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 pod marką Lexus. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono również, że LFA będzie serią limitowaną i powstanie tylko 500 egzemplarzy. Produkcję modelu rozpoczęto w grudniu 2010 roku specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Samochód napędzany jest przez silnik V10 o pojemności 4,8 l, który wytwarza moc maksymalną 560 KM oraz moment obrotowy 480 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,7 sekundy.
    5 września 2022, 22:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lexus LFA – Supersamochód produkowany pod japońską marką Lexus przez koncern Toyota Motor Corporation od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nürburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Do napędu LFA użyto dziesięciocylindrowego silnika o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i momencie obrotowy 480 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekund.
    Supersamochód produkowany pod japońską marką Lexus przez koncern Toyota Motor Corporation od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nürburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Do napędu LFA użyto dziesięciocylindrowego silnika o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i momencie obrotowy 480 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekund.
    19 czerwca 2022, 23:09 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo 8C Spider – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2007-2010. W latach 2007–2009 produkowana była wersja coupe, a w latach 2008–2010 wersja spider. Prototyp samochodu Alfa Romeo 8C Competizione zadebiutował jako samochód koncepcyjny podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jesienią 2003 roku. Miał on silnik V8 firmy Maserati o pojemności 4,2  l. Oficjalna prezentacja wersji produkcyjnej nastąpiła podczas salonu samochodowego w Paryżu jesienią 2006 roku. Nazwa samochodu nawiązuje do tradycji Alfy (w latach 30. i 40. symbolem 8C producenci oznaczali auta z 8-cylindrowanymi silnikami), natomiast „Competizione” to nawiązanie do odnoszącego w latach 50. sukcesy Alfa Romeo 6C 2500 Competizione. Wersja Spider została zaprezentowana na Geneva Motor Show 2008, a produkcja rozpoczęła się rok później. Samochód napędzany jest 4,7-litrowym V8 o mocy 444 KM i momencie obrotowym 480 Nm. Spider osiąga prędkość maksymalną 290 km/h co oznacza, że jest o 2 km/h wolniejszy niż wersja coupe. Powstało 1000 egzemplarzy 8C z czego 500 to Competizione, a drugie 500 to Spidery.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 2007-2010. W latach 2007–2009 produkowana była wersja coupe, a w latach 2008–2010 wersja spider. Prototyp samochodu Alfa Romeo 8C Competizione zadebiutował jako samochód koncepcyjny podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jesienią 2003 roku. Miał on silnik V8 firmy Maserati o pojemności 4,2 l. Oficjalna prezentacja wersji produkcyjnej nastąpiła podczas salonu samochodowego w Paryżu jesienią 2006 roku. Nazwa samochodu nawiązuje do tradycji Alfy (w latach 30. i 40. symbolem 8C producenci oznaczali auta z 8-cylindrowanymi silnikami), natomiast „Competizione” to nawiązanie do odnoszącego w latach 50. sukcesy Alfa Romeo 6C 2500 Competizione. Wersja Spider została zaprezentowana na Geneva Motor Show 2008, a produkcja rozpoczęła się rok później. Samochód napędzany jest 4,7-litrowym V8 o mocy 444 KM i momencie obrotowym 480 Nm. Spider osiąga prędkość maksymalną 290 km/h co oznacza, że jest o 2 km/h wolniejszy niż wersja coupe. Powstało 1000 egzemplarzy 8C z czego 500 to Competizione, a drugie 500 to Spidery.