Szukaj
Znalazłem 71 takich materiałów
Opel Rekord - przez pierwsze dwa lata sprzedawany jako Opel Olympia Rekord P) to samochód segmentu D, następca Opla Olympii Rekord. Większy niż poprzednik, posiadał wzorowaną na amerykańskich samochodach wygiętą przednią i tylną szybę. Sprzedawany był jako 2 i 4 drzwiowy sedan, a także jako 3-drzwiowe kombi i 3-drzwiowy van. P1 został zastąpiony w 1960 roku przez Opla Rekorda P2, ale był jeszcze sprzedawany jako Opel 1200 w wersji ze zmniejszonym wyposażeniem i mniejszym silnikiem(1.2l) aż do 1962 roku. Samochód był napędzany przez silnik o pojemności 1488 centymetrów sześciennych, z wałkiem rozrządu znajdującym się ponad głowicą, z chłodzeniem wodnym. Silniki z pierwszych lat produkcji osiągały 45 koni mechanicznych przy 3900 obrotach na minutę, ale w 1959 roku po zwiększeniu kompresji miały moc 50 koni. Na zamówienie można było wyposażyć samochód w silnik o pojemności 1680 centymetrów sześciennych, który osiągał 55 koni mechanicznych przy 4000 obrotów na minutę. Napęd był przenoszony przez trzybiegową skrzynię.
Samochód był też produkowany w Republice Południowej Afryki, gdzie produkowany był w wersji z kierownicą po prawej stronie oraz nadwoziem typu Pick-Up.
Silnik
V6 3,0 l (2965 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: trzy gaźniki
Średnica cylindra × skok tłoka: 91,60 mm × 75,00 mm
Stopień sprężania: 8,75:1
Moc maksymalna: 192 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 255 N•m przy 4000 obr/min
Osiągi
Przyspieszenie 0-80 km/h: 5,5 s
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s
Przyspieszenie 0-160 km/h: 16,8 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,5 s
Czas przejazdu pierwszego kilometra: 28,8 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
co niektórym może się to wydać głupie co tutaj pisze ale tak kocham ten samochód i chciałbym żeby stał w moim garażu jako pierwszy samochód.
liczę na pomoc z waszej strony. Pozdrawiam Motokillerów niech moc będzie z wami!
Rok produkcji 2010
Marka Nissan
Model Patrol (Y62)
Motor 5.6i (400KM)
Typ nadwozia Estate
Drzwi 4/5
Miejsc 7
Ciało informacji
Długość 5140 mm
Szerokość 1995 mm
Wysokość 1940 mm
Rozstaw osi 3075 mm
Waga 2745 kg
Maks. waga N/A
Silnik, skrzynia biegów
Motor 5552 cm3
Motor moc kW 293 kW
Motor moc KM 400 KM
Moment obrotowy 560/4000 N*m/rot.
Układ zasilania paliwem injection
Turbina N/A
Cylinder treści 8
Średnica cylindra N/A
Ilość zaworów cylindra 4
Ilość biegów 7
Paliwo N/A
Pojemność zbiornika paliwa 100 litr
Patrol jest sprzedawany tylko na rynek Azjatycki oraz Australijski
a jego cena przy najwyższej konfiguracji przekracza 120 tys $
Na rynek USA oraz Europy Patrol znany jest pod nazwą Infiniti QX56
BMW Z1 – dwumiejscowy roadster skonstruowany przez BMW Forschung und Technik GmbH. Produkcja samochodu miała rozpocząć się w czerwcu 1988, lecz została opóźniona do marca następnego roku i trwała do czerwca 1991 r. Z1 wyróżniał się szczególnymi drzwiami. Nie były one otwierane na zewnątrz jak w tradycyjnych samochodach, czy też do góry, tylko chowane w dolnych progach. Roadster ten został wyprodukowany w liczbie 8000 sztuk.
Historia modelu
Model Z1 został przedstawiony prasie w 1986 roku, by rok później zostać oficjalnie zaprezentowany na Frankfurt Motor Show. Zainteresowanie samochodem było tak duże, że BMW jeszcze przed produkcją otrzymało zamówienia na 5 000 sztuk, lecz w 1988 popyt znacznie spadł, wskutek czego 3 lata później niemiecki producent zaprzestał montażu roadstera. Przypuszcza się, że spadek popytu spowodowany był wprowadzeniem przez konkurencję Mercedes-Benza SL, a początkowo duże zainteresowanie tym modelem spekulacjami inwestorów.
Harm Lagaay, projektant Z1 twierdził, że przy pracy nad Z1 BMW opatentowało lampę wyładowczą, mechanizm drzwi, płytę podwozia.
Budowa
Szkielet samochodu wykonany jest z blachy stalowej, ocynkowanej, otacza podłogę wykonaną z żywicy epoksydowej, wzmocnionymi włóknami szklanymi i poliwinylowymi. Z zewnątrz Z1 pokryty jest powłoką wykonaną z różnych połączeń materiałów termoplastycznych. Pewne części jak zawieszenie, skrzynia biegów i umieszczony z przodu, względnie centralnie silnik są zapożyczone z BMW 325i, lecz samochód w znacznej mierze jest zbudowany od podstaw.
Cena
Nowy Z1 kosztował 83,000–89,000 DM. W 2001 modele używane były sprzedawane od 125 000 do 250 000 franków francuskich wliczając 19,6% VAT. Jeden egzemplarz został sprzedany za ponad 20 000 £ na aukcji Bonham's 2004 Olympia. W 2006 samochody te można było kupić we Francji. Ceny wahały się od 25 000 € do 30 000 €, przy czym najwięcej należało zapłacić za model w idealnym stanie przy małym przebiegu.
Dane techniczne
Silnik: R6 2,5 l (2494 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC
Układ zasilania: wtrysk Bosch ME-Motronic
Średnica cylindra × skok tłoka: 84,00 mm × 75,00 mm
Stopień sprężania: 9,7:1
Moc maksymalna: 170 KM (125 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 222 N•m przy 4000 obr/min
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 s
Przyspieszenie 0-160 km/h: 22,3 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,9 s
Prędkość maksymalna: 223 km/h
- Moc maksymalna: 356kW (478KM) przy 7000 obr/min.
- Maksymalny moment obrotowy: 577Nm przy 4000 obr/min.
- Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, napęd na tylną oś.
- Układ hamulcowy: wentylowane hamulce tarczowe Brembo
- Przyspieszenie 0-100km/h w 3,9s.
Model: MR16T
Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego
Lata produkcji: 1972-1977
Ilosc egzemplarzy: ~500
Historia powstania:
Dane wg prospektu fabtycznego:
Motocykl MR16T klasy 250ccm jest pojazdem sportowym, przystosowanym do startów w rajdach obserwowanych.
Posiada szereg oryginalnych rozwiązań technicznych oraz specjalny silnik o obniżonych obrotach i zwiększonym momencie obrotowym.
Sprawdzona w wielu rajdach geometria podwozia, czyni z tego motocykla pojazd, dla którego nie ma trudnych odcinków, czy złej drogi.
Mała masa pojazdu, przy elastycznym silniku, ułatwia posługiwanie się nim w najcięższych warunkach terenowych.
Dane techniczne:
Silnik:
Dwusuwowy o pojemności 250 ccm typu W3T - wersja silnika W2 o zwiększonym momencie obrotowym Masa silnika 28,5kg, moc 13,5 kM przy 4000 obr/min. Silnik opracowany na bazie silnika Wiatr 175ccm. Wzrost pojemności skokowej uzyskano przez wiekszenie skoku tłoka i jego średnicy (zastosowano tłok z węgierskiej Panonii). W późniejszych wersjach stosowano silniki 175 ccm typu W2BxS przystosowane do celów sportowych (zmiana osprzętu elektrycznego i przełożeń)
Gaznik:
Sprzeglo:
wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów:
czterobiegowa ze zmienionymi przełożeniami w stosunku do silnika W2
Naped:
Nieosłoniętym łańcuchem
Podwozie:
rama rurowa zamknięta wykonanana z ulepszanych rur ze stali stopowej. Rurowy wahacz łożyskowany tocznie służący również jako zbiornik oleju do smarowania łańcucha. Zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 165 mm (importowany widelec Ceriani), tylne o skoku 90 mm. W modelu późniejszym rama podwójna z rur stopowych, wahacz łożyskowany ślizgowo cienkościennych
Kola:
przednie 3,00-21' Trial, tylne 4,00-18' Trial
Hamulce:
Bebnowe sterowane mechanicznie. Bebny ze stopu lekkiego-elektronu, zebrowane, z wtopiona żeliwna wkladka. W późniejszych modelach seryjne bębny WSK
Instalacja elektryczna:
Zapłon iskrownikowy
Pojemnosci:
Zbiornik paliwa 7 l
Cieżar:
Cieżar własny 90 kg, ciężar max 210 kg
Zużycie paliwa:
5l/100 km w terenie
Szybkość maksymalna 90 km/h w terenie,
Stosowane barwy nadwozia: czerwono- czarna
Przejdźmy do sedna, mianowicie do zasady działania całego systemu. W zakresie od 1400 do 4000 obr./min. oraz realizowanym momencie obrotowym między 25 a 75 Nm¹ (podane dane na przykładzie silnika VW 1,4 l TSI) dwa środkowe cylindry będą odłączane poprzez przesunięcie krzywek od tychże cylindrów tak aby nie otwierały zaworów oraz przez odłączenie zasilania paliwem wtryskiwaczy.
¹- chodzi tutaj o obecne zapotrzebowanie na moment obrotowy. Jeśli samochód jedzie ze stałą prędkością(np. na autostradzie) wtedy nie potrzeba dużego momentu. Natomiast jeśli auto rusza lub przyspiesza potrzebuje większej ilości niutonometrów, a co za tym idzie wszystkich pracujących cylindrów.