Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 71 takich materiałów
    Lamborghini 4000 GT –
    3 lutego 2014, 19:29 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi 4000 –
    28 stycznia 2014, 16:29 przez Paul (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi 4000 –
    26 grudnia 2013, 17:26 przez Paul (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Chevrolet Camaro Iroc - Z28 1989 – Zdjęcie znalezione w przestrzeni internetu, ale aż żal było patrzeć jak się tam marnował, więc oto jest

V8
5733 ccm (349,849 c.i)
226 KM (166 kW)/4000 obr.min.
431 Nm/3200 obr/min.

skrzynia:manualna 5-cio biegowa

0-96 km/h - 6,30 s.
209 km/h max.
    Zdjęcie znalezione w przestrzeni internetu, ale aż żal było patrzeć jak się tam marnował, więc oto jest

    V8
    5733 ccm (349,849 c.i)
    226 KM (166 kW)/4000 obr.min.
    431 Nm/3200 obr/min.

    skrzynia:manualna 5-cio biegowa

    0-96 km/h - 6,30 s.
    209 km/h max.
    23 grudnia 2013, 17:48 przez szopen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Laguna znajomego przerobiona przeze mnie – Kiedyś bawiłem się w ledowanie aut. Sam lutowałem diody do każdej lampki (dzięki temu podświetlenie auta było jasne i w jednym kolorze - jaki sobie zażyczył właściciel auta). Tu zrobiona przeze mnie od podstaw Laguna. Oświetlenie kabiny, rejestracji i drzwi - diody w kolorze białym neutralnym (4000 - 4800K). Reszta na niebiesko. Przy czym zostały wywalone wszystkie żarówki i zastąpione diodami. Ogólnie roboty była kupa. A wyszło jak wyszło. Ledy, które ludziom robiłem mają już po 5 i więcej lat i o dziwo nadal świecą...
    Kiedyś bawiłem się w ledowanie aut. Sam lutowałem diody do każdej lampki (dzięki temu podświetlenie auta było jasne i w jednym kolorze - jaki sobie zażyczył właściciel auta). Tu zrobiona przeze mnie od podstaw Laguna. Oświetlenie kabiny, rejestracji i drzwi - diody w kolorze białym neutralnym (4000 - 4800K). Reszta na niebiesko. Przy czym zostały wywalone wszystkie żarówki i zastąpione diodami. Ogólnie roboty była kupa. A wyszło jak wyszło. Ledy, które ludziom robiłem mają już po 5 i więcej lat i o dziwo nadal świecą...
    11 grudnia 2013, 16:39 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Komar – Romet Komar – motorower produkcji polskiej, produkowany w latach 1960-1983 (różne modele) przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, a później Zakłady Predom Romet, głównie na rynek polski (model MR232 występował także w Niemczech i Holandii pod nazwą Mofa-25 "Condor") 
Moc maksymalna: 1,4 KM przy 4000 obr./min.
Moment maksymalny: 2,8 Nm przy 2750 obr./min.
Liczba przełożeń: 2
Instalacja elektryczna: 6V 20W
Ciężar motoroweru: 45 kg do 50 kg (w zależności od modelu)
Spalanie: 1,8 do 2,0 l/100 km
Prędkość maksymalna: 40 km/h według danych producenta
    Romet Komar – motorower produkcji polskiej, produkowany w latach 1960-1983 (różne modele) przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, a później Zakłady Predom Romet, głównie na rynek polski (model MR232 występował także w Niemczech i Holandii pod nazwą Mofa-25 "Condor")
    Moc maksymalna: 1,4 KM przy 4000 obr./min.
    Moment maksymalny: 2,8 Nm przy 2750 obr./min.
    Liczba przełożeń: 2
    Instalacja elektryczna: 6V 20W
    Ciężar motoroweru: 45 kg do 50 kg (w zależności od modelu)
    Spalanie: 1,8 do 2,0 l/100 km
    Prędkość maksymalna: 40 km/h według danych producenta
    15 listopada 2013, 16:42 przez Millord (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wiedza – o to jest moc i moment obrotowy
Spis treści artykułu:
Co to jest moment obrotowy?
Co to jest moc silnika?
Praktyczne znaczenie mocy i momentu obrotowego
Moment obrotowy w silniku diesla i benzynowym
Motoryzacja nieodzownie związana jest z silnikami spalinowymi napędzającymi samochody. Po latach doświadczeń, jako najbardziej odpowiednie, rynek zdominowały czterosuwowe tłokowe silniki spalinowe. Podstawowe cechy działania silnika są powszechnie znane i dzięki popularności motoryzacji większość kierowców je zna. Powszechna wiedza o silnikach sprawia, że wybierając samochód, prawie każdy zwraca uwagę na pojemność skokową i moc silnika oraz zużycie paliwa. Bardziej dociekliwi zainteresują się również wartością maksymalnego momentu obrotowego oraz jego przebiegiem. Moment obrotowy jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego. Konstruując silniki dąży się do tego aby uzyskać jak najwyższy moment obrotowy w jak najszerszym zakresie prędkości obrotowej silnika. Natomiast moc silnika wynika z połączenia tych dwóch parametrów: momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Na hamowniach silnikowych, w trakcie badań silników, mierzony jest moment obrotowy oraz prędkość obrotowa, natomiast moc jest obliczana z tych dwóch parametrów.
Co to jest moment obrotowy?
Moment obrotowy to z punktu widzenia fizyki to samo co siła, z tą różnicą, że jest to siła w ruchu obrotowym. Rysunek 1 przedstawia czym w rzeczywistości jest moment obrotowy. Na ramieniu o długości 1 metra, który połączony jest z wałem korbowym silnika, znajduje się ciężarek o masie 10 kg. Aby wał silnika mógł wykonywać ruch obrotowy musi osiągnąć moment obrotowy wynoszący 98.1 Nm (niutonometra). Wynika to z prostych obliczeń, które przedstawione są poniżej.

Masę ciężarka w kilogramach zamieniamy na ciężar (siłę) wyrażony w niutonach (N). W tym celu musimy ją pomnożyć razy wartość przyspieszenia ziemskiego „g”, które wynosi 9.81 metra na sekundę do kwadratu (m/s²).
10 kg × 9.81 m/s² = 98.1 kg × m/s²

Według zasad fizyki jeden kilogram razy metr na sekundę do kwadratu wynosi dokładnie 1 niuton (N), czyli: 
98.1 kg × m/s² = 98.1 N

Teraz, gdy wiemy jaka siła działa na ramię, wystarczy pomnożyć ją razy długość ramienia (która, w naszym przypadku, wynosi 1 metr): 
98.1 N × 1 m = 98.1 N × m

A niuton razy metr to nic innego jak niutonometr (Nm), czyli: 
98.1 N × m = 98.1 Nm

W pewnym przybliżeniu można powiedzieć, że jeżeli silnik dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 200 Nm przy 2500 obr/min, to udźwignie on na metrowym ramieniu około 20 kg.

Co to jest moc silnika?
Jak wspomniano wcześniej moc silnika wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika. Innymi słowy, moc oznacza ile energii możemy uzyskać w jednostce czasu. Czyli im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach, tym większą moc silnika uzyskamy. Matematycznie moc to iloczyn momentu obrotowego i mocy silnika. Jednak aby obliczenia były poprawne należy wykonać je w prawidłowych jednostkach. Prędkość obrotowa wyrażona musi być w radianach na sekundę, natomiast niutonometry są prawidłową jednostką momentu obrotowego. W celu uproszczenia obliczeń, zamiast zamieniać jednostki, lepiej wprowadzić stałą wartość, która wynika ze zmiany jednostek. We wszystkich obliczeniach jest taka sama i wynosi 9549.3. Jednostką mocy są kilowaty (kW). W dalszej części artykułu opisany jest sposób zmiany jednostki mocy na bardziej popularne konie mechaniczne.Do wykonania przykładowych obliczeń posłuży charakterystyka silnika 3.0 TDI z Audi Q7. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy 500 Nm pomiędzy 1500 i 3000 obr/min oraz moc maksymalną 176 kW przy 4000 obr/min. Obliczenia mocy wykonano dla kilku prędkości obrotowych, według wzoru:

wzór ogólny

Przykładowe obliczenia: 
Prędkość obrotowa 1500 obr/min, moment obrotowy 500 Nm 
obliczenia dla podanych parametrów

Ten sam moment obrotowy, prędkość obrotowa silnika zwiększona do 3000 obr/min

obliczenia dla podanych parametrów

Punk mocy maksymalnej, czyli prędkość obrotowa 4000 obr/min i moment obrotowy 420 Nm

obliczenia dla podanych parametrów:

-foto2
    O to jest moc i moment obrotowy
    Spis treści artykułu:
    Co to jest moment obrotowy?
    Co to jest moc silnika?
    Praktyczne znaczenie mocy i momentu obrotowego
    Moment obrotowy w silniku diesla i benzynowym
    Motoryzacja nieodzownie związana jest z silnikami spalinowymi napędzającymi samochody. Po latach doświadczeń, jako najbardziej odpowiednie, rynek zdominowały czterosuwowe tłokowe silniki spalinowe. Podstawowe cechy działania silnika są powszechnie znane i dzięki popularności motoryzacji większość kierowców je zna. Powszechna wiedza o silnikach sprawia, że wybierając samochód, prawie każdy zwraca uwagę na pojemność skokową i moc silnika oraz zużycie paliwa. Bardziej dociekliwi zainteresują się również wartością maksymalnego momentu obrotowego oraz jego przebiegiem. Moment obrotowy jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego. Konstruując silniki dąży się do tego aby uzyskać jak najwyższy moment obrotowy w jak najszerszym zakresie prędkości obrotowej silnika. Natomiast moc silnika wynika z połączenia tych dwóch parametrów: momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Na hamowniach silnikowych, w trakcie badań silników, mierzony jest moment obrotowy oraz prędkość obrotowa, natomiast moc jest obliczana z tych dwóch parametrów.
    Co to jest moment obrotowy?
    Moment obrotowy to z punktu widzenia fizyki to samo co siła, z tą różnicą, że jest to siła w ruchu obrotowym. Rysunek 1 przedstawia czym w rzeczywistości jest moment obrotowy. Na ramieniu o długości 1 metra, który połączony jest z wałem korbowym silnika, znajduje się ciężarek o masie 10 kg. Aby wał silnika mógł wykonywać ruch obrotowy musi osiągnąć moment obrotowy wynoszący 98.1 Nm (niutonometra). Wynika to z prostych obliczeń, które przedstawione są poniżej.

    Masę ciężarka w kilogramach zamieniamy na ciężar (siłę) wyrażony w niutonach (N). W tym celu musimy ją pomnożyć razy wartość przyspieszenia ziemskiego „g”, które wynosi 9.81 metra na sekundę do kwadratu (m/s²).
    10 kg × 9.81 m/s² = 98.1 kg × m/s²

    Według zasad fizyki jeden kilogram razy metr na sekundę do kwadratu wynosi dokładnie 1 niuton (N), czyli:
    98.1 kg × m/s² = 98.1 N

    Teraz, gdy wiemy jaka siła działa na ramię, wystarczy pomnożyć ją razy długość ramienia (która, w naszym przypadku, wynosi 1 metr):
    98.1 N × 1 m = 98.1 N × m

    A niuton razy metr to nic innego jak niutonometr (Nm), czyli:
    98.1 N × m = 98.1 Nm

    W pewnym przybliżeniu można powiedzieć, że jeżeli silnik dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 200 Nm przy 2500 obr/min, to udźwignie on na metrowym ramieniu około 20 kg.

    Co to jest moc silnika?
    Jak wspomniano wcześniej moc silnika wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika. Innymi słowy, moc oznacza ile energii możemy uzyskać w jednostce czasu. Czyli im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach, tym większą moc silnika uzyskamy. Matematycznie moc to iloczyn momentu obrotowego i mocy silnika. Jednak aby obliczenia były poprawne należy wykonać je w prawidłowych jednostkach. Prędkość obrotowa wyrażona musi być w radianach na sekundę, natomiast niutonometry są prawidłową jednostką momentu obrotowego. W celu uproszczenia obliczeń, zamiast zamieniać jednostki, lepiej wprowadzić stałą wartość, która wynika ze zmiany jednostek. We wszystkich obliczeniach jest taka sama i wynosi 9549.3. Jednostką mocy są kilowaty (kW). W dalszej części artykułu opisany jest sposób zmiany jednostki mocy na bardziej popularne konie mechaniczne.Do wykonania przykładowych obliczeń posłuży charakterystyka silnika 3.0 TDI z Audi Q7. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy 500 Nm pomiędzy 1500 i 3000 obr/min oraz moc maksymalną 176 kW przy 4000 obr/min. Obliczenia mocy wykonano dla kilku prędkości obrotowych, według wzoru:

    wzór ogólny

    Przykładowe obliczenia:
    Prędkość obrotowa 1500 obr/min, moment obrotowy 500 Nm
    obliczenia dla podanych parametrów

    Ten sam moment obrotowy, prędkość obrotowa silnika zwiększona do 3000 obr/min

    obliczenia dla podanych parametrów

    Punk mocy maksymalnej, czyli prędkość obrotowa 4000 obr/min i moment obrotowy 420 Nm

    obliczenia dla podanych parametrów:

    -foto2
    8 listopada 2013, 1:25 przez motomaniac (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Peugeot 205 Turbo 16 – Silnik: R4 1775 ccm DOHC 16V
Turbosprężarka: KKK
Moc: 200 KM przy 6750 obr./min.
Moment obr.: 255 Nm przy 4000 obr./min.

W wersji rajdowej (grupa B) silnik został "podkręcony" i legitymował się mocą 320 KM przy 8000 obr./min. i momentem obr. 343 Nm przy 5000 obr./min. do tego wszystkiego zredukowano masę pojazdu z ok. 1200 kg do 980 kg.
Stanowił poważną konkurencję dla takich samochodów jak Audi Quattro czy Lancii 037.
    Silnik: R4 1775 ccm DOHC 16V
    Turbosprężarka: KKK
    Moc: 200 KM przy 6750 obr./min.
    Moment obr.: 255 Nm przy 4000 obr./min.

    W wersji rajdowej (grupa B) silnik został "podkręcony" i legitymował się mocą 320 KM przy 8000 obr./min. i momentem obr. 343 Nm przy 5000 obr./min. do tego wszystkiego zredukowano masę pojazdu z ok. 1200 kg do 980 kg.
    Stanowił poważną konkurencję dla takich samochodów jak Audi Quattro czy Lancii 037.
    23 października 2013, 13:58 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Maserati 3500 GT  '57-'64 – Silnik: 3.5 R6
Moc: 270 KM przy 5500 obr./min.
Moment obrotowy: 355 Nm przy 4000 obr./min.
Vmax. 235 km/h
    Silnik: 3.5 R6
    Moc: 270 KM przy 5500 obr./min.
    Moment obrotowy: 355 Nm przy 4000 obr./min.
    Vmax. 235 km/h
    20 października 2013, 23:03 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Większy rarytas niż Bugatti Veyron, nawet Pagani – Aston Martin Cygnet, zrobiony na bazie Toyoty Iq.
Silnik ma ten sam co Toyota (1,3l 98KM), z zewnątrz jest bardziej podobny do Astonów a w środku jest lepiej wykończona.
Księgowi z Astona Martina przewidywał sprzedaż 4000 egzemplarzy rocznie a wyprodukowano 143 egzemplarze.
Jedyny plus tego samochodu jest że Aston może sie chwalić że zrobił ekologiczny samochód
    Aston Martin Cygnet, zrobiony na bazie Toyoty Iq.
    Silnik ma ten sam co Toyota (1,3l 98KM), z zewnątrz jest bardziej podobny do Astonów a w środku jest lepiej wykończona.
    Księgowi z Astona Martina przewidywał sprzedaż 4000 egzemplarzy rocznie a wyprodukowano 143 egzemplarze.
    Jedyny plus tego samochodu jest że Aston może sie chwalić że zrobił ekologiczny samochód
    9 października 2013, 15:34 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)