Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 61 takich materiałów
    GMC Typhoon – Samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany przez amerykańską markę GMC w latach 1991–1993. Samochód bazowany jest na Chevrolecie Blazer. Samochód nigdy nie był dostępny poza USA w wersji oryginalnej. Silnik Typhoona jest najmocniejszą stroną samochodu. Seryjnie montowano 4,3-litrowe V6 o mocy 285 KM, z którym samochód osiąga prędkość maksymalną 200 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,5 sekundy. Samochód ten, w wersji pickup, o nazwie Syclone rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. W wyposażeniu seryjnym były dostępne: ABS, klimatyzacja, zmieniarka CD, skórzane fotele i tapicerka, tempomat, elektryczne i podgrzewane szyby, lusterka, przyciemniane szyby, relingi dachowe. W 1994 roku niemiecka firma Geiger zaprezentowała całkowicie zmodernizowany samochód w wersji 5-drzwiowej, z 5,7-litrowym V8, które generuje moc 355 KM. Z tymi modyfikacjami Typhoon osiąga prędkość maksymalną 236 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5 sekund. Auto posiadało 18 calowe felgi i opony 245/45 z przodu, oraz 345/30 z tyłu. Pozostał napęd na 4 koła i automatyczna skrzynia biegów.
    Samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany przez amerykańską markę GMC w latach 1991–1993. Samochód bazowany jest na Chevrolecie Blazer. Samochód nigdy nie był dostępny poza USA w wersji oryginalnej. Silnik Typhoona jest najmocniejszą stroną samochodu. Seryjnie montowano 4,3-litrowe V6 o mocy 285 KM, z którym samochód osiąga prędkość maksymalną 200 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,5 sekundy. Samochód ten, w wersji pickup, o nazwie Syclone rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. W wyposażeniu seryjnym były dostępne: ABS, klimatyzacja, zmieniarka CD, skórzane fotele i tapicerka, tempomat, elektryczne i podgrzewane szyby, lusterka, przyciemniane szyby, relingi dachowe. W 1994 roku niemiecka firma Geiger zaprezentowała całkowicie zmodernizowany samochód w wersji 5-drzwiowej, z 5,7-litrowym V8, które generuje moc 355 KM. Z tymi modyfikacjami Typhoon osiąga prędkość maksymalną 236 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5 sekund. Auto posiadało 18 calowe felgi i opony 245/45 z przodu, oraz 345/30 z tyłu. Pozostał napęd na 4 koła i automatyczna skrzynia biegów.
    28 sierpnia 2022, 19:05 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari Enzo – Hipersamochód produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2002–2004, zaprezentowany został po raz pierwszy podczas Międzynarodowych Targów Paryskich w 2003 roku. Został nazwany na cześć założyciela firmy - Enzo Ferrariego. Koncern Ferrari planował zaprezentować nowy model w 2007 roku, który tym razem miał zostać nazwany F60, jednak plany się nie spełniły. Do napędu Enzo użyto sześciolitrowego V12 o mocy 660 KM i momencie obrotowym 657 Nm. Podczas testów na włoskim owalnym torze w Nardo Enzo osiągnęło prędkość 355 km/h, czyli o 5 km/h większą od podawanej przez producenta. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 3,3 sekundy. Łącznie powstało 400 egzemplarzy Enzo.
    Hipersamochód produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2002–2004, zaprezentowany został po raz pierwszy podczas Międzynarodowych Targów Paryskich w 2003 roku. Został nazwany na cześć założyciela firmy - Enzo Ferrariego. Koncern Ferrari planował zaprezentować nowy model w 2007 roku, który tym razem miał zostać nazwany F60, jednak plany się nie spełniły. Do napędu Enzo użyto sześciolitrowego V12 o mocy 660 KM i momencie obrotowym 657 Nm. Podczas testów na włoskim owalnym torze w Nardo Enzo osiągnęło prędkość 355 km/h, czyli o 5 km/h większą od podawanej przez producenta. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 3,3 sekundy. Łącznie powstało 400 egzemplarzy Enzo.
    Lamborghini Veneno – Hipersamochód produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 2013–2014, został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w marcu 2013 roku, celebrując podczas premiery 50-lecie istnienia marki. Veneno to pierwszy hipersamochód w historii firmy o tak wyczynowym charakterze, wyróżniając się także awangardową stylizacją z licznymi przetłoczeniami i wlotami powietrza, a także motywem litery Y w reflektorach, jak i lampach tylnych. Konstrukcyjnie jako techniczną bazę dla Veneno było Lamborghini Aventador, z kolei jego karoseria została wykonana została w całości z włókna węglowego dla uzyskania jak najniższej masy całkowitej. Samochód w momencie debiutu był najmocniejszym  historii Lamborghini, konkurując z debiutującymi wówczas podobnymi samochodami Ferrari czy McLarena. Do napędu użyto 6,5-litrowego V12 o mocy maksymalnej 750 KM, przez co samochód osiąga prędkość maksymalną 355 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy.
    Hipersamochód produkowany przez włoskie Lamborghini w latach 2013–2014, został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w marcu 2013 roku, celebrując podczas premiery 50-lecie istnienia marki. Veneno to pierwszy hipersamochód w historii firmy o tak wyczynowym charakterze, wyróżniając się także awangardową stylizacją z licznymi przetłoczeniami i wlotami powietrza, a także motywem litery Y w reflektorach, jak i lampach tylnych. Konstrukcyjnie jako techniczną bazę dla Veneno było Lamborghini Aventador, z kolei jego karoseria została wykonana została w całości z włókna węglowego dla uzyskania jak najniższej masy całkowitej. Samochód w momencie debiutu był najmocniejszym historii Lamborghini, konkurując z debiutującymi wówczas podobnymi samochodami Ferrari czy McLarena. Do napędu użyto 6,5-litrowego V12 o mocy maksymalnej 750 KM, przez co samochód osiąga prędkość maksymalną 355 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy.
    Lamborghini 400 GT – Sportowe 4-osobowe coupe produkowane przez włoską firmę Lamborghini w latach 1966-1967 jako następca 350 GT. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w marcu 1966 roku w Genewie. W 1966 Lamborghini zaprezentowało Miurę P400, która posiadała doskonały silnik o pojemności 3,9 l, więc Lamborghini zastosowało ciekawy chwyt marketingowy. Silnik i skrzynię biegów z Miury zamontowano w 350 GT, tworząc w ten sposób 400 GT, które zostało zaprezentowane wraz z Miurą. Rama, nadwozie i wnętrze pochodzą prosto od 350 GT. 20 egzemplarzy 400 GT sprzedano ze stalowym nadwoziem, a ostatnie 3 sztuki posiadały całkowicie aluminiowe nadwozia Superleggera. Oferowały znacznie lepsze możliwości, jednak były niemal dwukrotnie droższe od stalowego 400 GT. Silnik pochodzący z Lamborghini Miury to V12 o pojemności 3,9 l wytwarzające moc 324 KM i moment obrotowy 355 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 249 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,6 sekund.
    Sportowe 4-osobowe coupe produkowane przez włoską firmę Lamborghini w latach 1966-1967 jako następca 350 GT. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w marcu 1966 roku w Genewie. W 1966 Lamborghini zaprezentowało Miurę P400, która posiadała doskonały silnik o pojemności 3,9 l, więc Lamborghini zastosowało ciekawy chwyt marketingowy. Silnik i skrzynię biegów z Miury zamontowano w 350 GT, tworząc w ten sposób 400 GT, które zostało zaprezentowane wraz z Miurą. Rama, nadwozie i wnętrze pochodzą prosto od 350 GT. 20 egzemplarzy 400 GT sprzedano ze stalowym nadwoziem, a ostatnie 3 sztuki posiadały całkowicie aluminiowe nadwozia Superleggera. Oferowały znacznie lepsze możliwości, jednak były niemal dwukrotnie droższe od stalowego 400 GT. Silnik pochodzący z Lamborghini Miury to V12 o pojemności 3,9 l wytwarzające moc 324 KM i moment obrotowy 355 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 249 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6,6 sekund.
    Aston Martin One-77 – Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin w latach 2009–2012. One-77 techniczną premierę miał w marcu 2009 roku na salonie w Genewie. Z kolei karoserię tego samochodu ujawniono w kwietniu 2009 roku na włoskiej wystawie Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Silnik użyty w samochodzie to dobrze znane V12 z innych modeli Astona, lecz we współpracy z firmą Cosworth silnik ten został specjalnie dla tego modelu wzmocniony. V12 o pojemności 7,3 l wytwarza moc maksymalną 760 KM i moment obrotowy 750 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 355,5 km/h. Zostało wyprodukowanych 77 egzemplarzy, jeden egzemplarz kosztuje 1,700,000 funtów brytyjskich. Był to najdroższy samochód marki przed rozpoczęciem produkcji Astona Martina Valkyrie w 2019 roku.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin w latach 2009–2012. One-77 techniczną premierę miał w marcu 2009 roku na salonie w Genewie. Z kolei karoserię tego samochodu ujawniono w kwietniu 2009 roku na włoskiej wystawie Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Silnik użyty w samochodzie to dobrze znane V12 z innych modeli Astona, lecz we współpracy z firmą Cosworth silnik ten został specjalnie dla tego modelu wzmocniony. V12 o pojemności 7,3 l wytwarza moc maksymalną 760 KM i moment obrotowy 750 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 355,5 km/h. Zostało wyprodukowanych 77 egzemplarzy, jeden egzemplarz kosztuje 1,700,000 funtów brytyjskich. Był to najdroższy samochód marki przed rozpoczęciem produkcji Astona Martina Valkyrie w 2019 roku.
    Peugeot 508 – Produkowany pod francuską marką Peugeot od 2010 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu 30 września 2010 roku. Samochód w europejskiej gamie marki zastąpił jednocześnie Peugeota 407 i większego Peugeota 607. Druga generacja zadebiutowała oficjalnie po raz pierwszy podczas Geneva Motor Show w marcu 2018 roku. Samochód przeszedł ogromną rewolucję na tle poprzednika. Zmieniły się proporcje nadwozia – samochód jest krótszy i szerszy. Drugiej generacji 508 nadano bardziej awangardowy design, którego znakiem rozpoznawczym są oryginalnie ulokowane światła do jazdy dziennej umieszczone na całej wysokości pasa przedniego prostopadle do reflektorów. 508 drugiej generacji w bazowej wersji w przeciwieństwie do poprzednika jest 5-drzwiowym lifbackiem, pierwszym takim nadwoziem w historii Peugeota. Najsilniejszym silnikiem jest hybrydowy EP6FDT o mocy 355 KM, pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,2 sekundy.
    Produkowany pod francuską marką Peugeot od 2010 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu 30 września 2010 roku. Samochód w europejskiej gamie marki zastąpił jednocześnie Peugeota 407 i większego Peugeota 607. Druga generacja zadebiutowała oficjalnie po raz pierwszy podczas Geneva Motor Show w marcu 2018 roku. Samochód przeszedł ogromną rewolucję na tle poprzednika. Zmieniły się proporcje nadwozia – samochód jest krótszy i szerszy. Drugiej generacji 508 nadano bardziej awangardowy design, którego znakiem rozpoznawczym są oryginalnie ulokowane światła do jazdy dziennej umieszczone na całej wysokości pasa przedniego prostopadle do reflektorów. 508 drugiej generacji w bazowej wersji w przeciwieństwie do poprzednika jest 5-drzwiowym lifbackiem, pierwszym takim nadwoziem w historii Peugeota. Najsilniejszym silnikiem jest hybrydowy EP6FDT o mocy 355 KM, pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,2 sekundy.
    4 kwietnia 2022, 20:36 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari F355 – Samochód produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1994-1999. Po premierze wersji coupe zaprezentowano jeszcze dwie odmiany: Targę i Spider w 1995 roku. W 1998 roku do oferty wprowadzono nową sekwencyjną skrzynię biegów w stylu Formuły 1, za dodatkową opłatą £6.000, te wersje samochodu widnieją w katalogach z nazwą jako Ferrari F355 F1. Firma Ferrari wyprodukowała jeszcze 109 egzemplarzy wyścigowej wersji Ferrari 355 Challenge, przeznaczonej do amatorskich wyścigów w klasie Ferrari Challenge. Wersja ta różniła się wyglądem w stosunku do wersji podstawowej, ale nie była dopuszczona do ruchu ulicznego. Pod koniec produkcji wyprodukowano jeszcze 100 egzemplarzy specjalnej wersji Fiorano, różniła się w stosunku do podstawowej wersji kilkoma zmianami technicznymi w zawieszeniu i hamulcach. Wszystkie samochody z tej serii to Spidery, a rozpoznać je można po specjalnej tabliczce informacyjnej na desce rozdzielczej zawierającej numer egzemplarza. F355 posiada centralnie umieszczony ośmiocylindrowy silnik o pojemności 3,5 l, którzy wytwarza moc 381 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 295 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 4,7 sekund. Produkcja modelu zakończyła się w 1999 roku i został zastąpiony przez Ferrari 360.
    Samochód produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1994-1999. Po premierze wersji coupe zaprezentowano jeszcze dwie odmiany: Targę i Spider w 1995 roku. W 1998 roku do oferty wprowadzono nową sekwencyjną skrzynię biegów w stylu Formuły 1, za dodatkową opłatą £6.000, te wersje samochodu widnieją w katalogach z nazwą jako Ferrari F355 F1. Firma Ferrari wyprodukowała jeszcze 109 egzemplarzy wyścigowej wersji Ferrari 355 Challenge, przeznaczonej do amatorskich wyścigów w klasie Ferrari Challenge. Wersja ta różniła się wyglądem w stosunku do wersji podstawowej, ale nie była dopuszczona do ruchu ulicznego. Pod koniec produkcji wyprodukowano jeszcze 100 egzemplarzy specjalnej wersji Fiorano, różniła się w stosunku do podstawowej wersji kilkoma zmianami technicznymi w zawieszeniu i hamulcach. Wszystkie samochody z tej serii to Spidery, a rozpoznać je można po specjalnej tabliczce informacyjnej na desce rozdzielczej zawierającej numer egzemplarza. F355 posiada centralnie umieszczony ośmiocylindrowy silnik o pojemności 3,5 l, którzy wytwarza moc 381 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 295 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 4,7 sekund. Produkcja modelu zakończyła się w 1999 roku i został zastąpiony przez Ferrari 360.
    2 kwietnia 2022, 19:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford RS200 – Produkowany pod amerykańską marką Ford w Wielkiej Brytanii w latach 1984-1986. W wersji drogowej moc generowana była przez silnik 1,8 l R4 Ford/Cosworth BDT wspomagany turbosprężarką o mocy 253 KM, dla wersji rajdowej wahała się ona w zależności od ustawienia pomiędzy 355-456 KM. Najlepszym wynikiem samochodu w karierze rajdowej było trzecie miejsce w 1986 Rajdzie Szwecji.
    Produkowany pod amerykańską marką Ford w Wielkiej Brytanii w latach 1984-1986. W wersji drogowej moc generowana była przez silnik 1,8 l R4 Ford/Cosworth BDT wspomagany turbosprężarką o mocy 253 KM, dla wersji rajdowej wahała się ona w zależności od ustawienia pomiędzy 355-456 KM. Najlepszym wynikiem samochodu w karierze rajdowej było trzecie miejsce w 1986 Rajdzie Szwecji.
    25 marca 2022, 19:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj