Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 106 takich materiałów
    Lexus LFA – Supersamochód  produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 pod marką Lexus. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono również, że LFA będzie serią limitowaną i powstanie tylko 500 egzemplarzy. Produkcję modelu rozpoczęto w grudniu 2010 roku  specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Samochód napędzany jest przez silnik V10 o pojemności 4,8 l, który wytwarza moc maksymalną 560 KM oraz moment obrotowy 480 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,7 sekundy.
    Supersamochód produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 pod marką Lexus. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono również, że LFA będzie serią limitowaną i powstanie tylko 500 egzemplarzy. Produkcję modelu rozpoczęto w grudniu 2010 roku specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Samochód napędzany jest przez silnik V10 o pojemności 4,8 l, który wytwarza moc maksymalną 560 KM oraz moment obrotowy 480 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,7 sekundy.
    5 września 2022, 22:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari F50 – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1995–1997. F50 zostało skonstruowane z okazji 50. lecia istnienia marki. Samochód zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1995 roku. Samochód przenieść miał na drogi publiczne możliwie dużo rzeczy z F1. F50 jest drugim samochodem na świecie, który posiadał dyfuzor. Auto wyposażono w 4,7-litrowy silnik V12 z bolidu F92A z 1992 roku. Silnik ten generuje moc 520 KM i moment obrotowy 470 Nm dzięki czemu F50 przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 325 km/h. Seryjne auto wyposażone jest w automatyczną regulację wysokości nadwozia. Samochód nie posiada poduszek powietrznych, radia, a szyby opuszczane są ręcznie. Łącznie wyprodukowano 349 sztuk Ferrari F50.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1995–1997. F50 zostało skonstruowane z okazji 50. lecia istnienia marki. Samochód zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1995 roku. Samochód przenieść miał na drogi publiczne możliwie dużo rzeczy z F1. F50 jest drugim samochodem na świecie, który posiadał dyfuzor. Auto wyposażono w 4,7-litrowy silnik V12 z bolidu F92A z 1992 roku. Silnik ten generuje moc 520 KM i moment obrotowy 470 Nm dzięki czemu F50 przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 325 km/h. Seryjne auto wyposażone jest w automatyczną regulację wysokości nadwozia. Samochód nie posiada poduszek powietrznych, radia, a szyby opuszczane są ręcznie. Łącznie wyprodukowano 349 sztuk Ferrari F50.
    Ferrari F40 – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1987-1992. Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Moc maksymalna silnika wynosi 478 KM, a moment obrotowy 577 Nm. Napęd przekazywany był na oś tylną. F40 osiąga prędkość maksymalną 325 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy. Napęd przekazywany był na oś tylną. Powstało 1310 egzemplarzy F40.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1987-1992. Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Moc maksymalna silnika wynosi 478 KM, a moment obrotowy 577 Nm. Napęd przekazywany był na oś tylną. F40 osiąga prędkość maksymalną 325 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy. Napęd przekazywany był na oś tylną. Powstało 1310 egzemplarzy F40.
    Lexus LFA – Supersamochód produkowany pod japońską marką Lexus przez koncern Toyota Motor Corporation od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nürburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Do napędu LFA użyto dziesięciocylindrowego silnika o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i momencie obrotowy 480 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekund.
    Supersamochód produkowany pod japońską marką Lexus przez koncern Toyota Motor Corporation od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nürburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Do napędu LFA użyto dziesięciocylindrowego silnika o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i momencie obrotowy 480 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekund.
    19 czerwca 2022, 23:09 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 458 Speciale – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009-2015. Premiera samochodu odbyła się 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show. 458 Italia jest następcą Ferrari F430. Nazwa 458 tradycyjnie odwołuje się do rodzaju zastosowanego silnika - 4,5 l V8. Za stylistykę auta odpowiedzialne jest biuro Pininfariny. W sierpniu 2013 roku Ferrari zaprezentowało wzmocnioną wersję auta o nazwie 458 Speciale. 4,5-litrowy silnik V8 wzmocniony został do 605 KM i 540 Nm. Oznacza to, że samochód wyposażono w najmocniejszą, wolnossącą jednostkę V8, jaką kiedykolwiek zaprojektowali inżynierowie Ferrari. Prędkość maksymalna 458 Speciale wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3 sekundy.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009-2015. Premiera samochodu odbyła się 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show. 458 Italia jest następcą Ferrari F430. Nazwa 458 tradycyjnie odwołuje się do rodzaju zastosowanego silnika - 4,5 l V8. Za stylistykę auta odpowiedzialne jest biuro Pininfariny. W sierpniu 2013 roku Ferrari zaprezentowało wzmocnioną wersję auta o nazwie 458 Speciale. 4,5-litrowy silnik V8 wzmocniony został do 605 KM i 540 Nm. Oznacza to, że samochód wyposażono w najmocniejszą, wolnossącą jednostkę V8, jaką kiedykolwiek zaprojektowali inżynierowie Ferrari. Prędkość maksymalna 458 Speciale wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3 sekundy.
    18 czerwca 2022, 23:33 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Diablo VT – Supersamochód produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1991–2000. Lamborghini wprowadziło model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990. Silnik V12 o pojemności 5,7 l generuje moc 492 KM oraz moment obrotowy 580 Nm, przez co samochód osiąga 100 km/h w 4 sekundy i prędkość maksymalną 325 km/h. Po trzech latach produkcji bazowego modelu Diablo, firma Lamborghini postanowiła wprowadzić do produkcji nowszą wersję. W porównaniu z pierwszą generacją, dodano napęd na wszystkie koła, 4-tłoczkowe hamulce Brembo, odświeżoną wersję deski rozdzielczej oraz nowy system zawieszenia poprawiający twardą charakterystykę.
    Supersamochód produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 1991–2000. Lamborghini wprowadziło model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990. Silnik V12 o pojemności 5,7 l generuje moc 492 KM oraz moment obrotowy 580 Nm, przez co samochód osiąga 100 km/h w 4 sekundy i prędkość maksymalną 325 km/h. Po trzech latach produkcji bazowego modelu Diablo, firma Lamborghini postanowiła wprowadzić do produkcji nowszą wersję. W porównaniu z pierwszą generacją, dodano napęd na wszystkie koła, 4-tłoczkowe hamulce Brembo, odświeżoną wersję deski rozdzielczej oraz nowy system zawieszenia poprawiający twardą charakterystykę.
    Lamborghini Huracan Evo – Supersamochód klasy średniej produkowany pod włoską marką Lamborghini od 2014 roku. Na początku krążyły niepotwierdzone informacje, jakoby następca modelu Gallardo będzie się nazywał Cabrera. W grudniu 2013 roku Lamborghini podało nazwę i oznaczenie modelu (LP610-4), a także kod fabryczny LB724. Samochód został stylistycznie utrzymany w kierunku, jaki przedstawia większy i przedstawiony 2 lata wcześniej Aventador. Oficjalna premiera miała miejsce na Geneva Motor Show 4 marca 2014 roku. Na początku 2019 została zaprezentowana zmodernizowana wersja Huracana - Evo. Inżynierowie poprawili efektywność aerodynamiczną, która jest pięciokrotnie wyższa w stosunku do modelu z początku produkcji. Zmiany wizualne to m.in.: nowe obręcze, zderzaki, klapa silnika, zintegrowany spojler, inny dyfuzor. Silnik to V10 o pojemności 5,2 l, które generuje moc 640 KM i moment obrotowy 600 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 325 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,9 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod włoską marką Lamborghini od 2014 roku. Na początku krążyły niepotwierdzone informacje, jakoby następca modelu Gallardo będzie się nazywał Cabrera. W grudniu 2013 roku Lamborghini podało nazwę i oznaczenie modelu (LP610-4), a także kod fabryczny LB724. Samochód został stylistycznie utrzymany w kierunku, jaki przedstawia większy i przedstawiony 2 lata wcześniej Aventador. Oficjalna premiera miała miejsce na Geneva Motor Show 4 marca 2014 roku. Na początku 2019 została zaprezentowana zmodernizowana wersja Huracana - Evo. Inżynierowie poprawili efektywność aerodynamiczną, która jest pięciokrotnie wyższa w stosunku do modelu z początku produkcji. Zmiany wizualne to m.in.: nowe obręcze, zderzaki, klapa silnika, zintegrowany spojler, inny dyfuzor. Silnik to V10 o pojemności 5,2 l, które generuje moc 640 KM i moment obrotowy 600 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 325 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,9 sekund.
    Ferrari F50 GT – F50 to supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1995–1997. Samochód został skonstruowany z okazji 50. lecia istnienia marki zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1995 roku. Samochód przenieść miał na drogi publiczne możliwie dużo rzeczy z F1. Samochód posiadał 4,7-litrowe V12 generujące moc 520 KM i 470 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,7 sekund. F50 GT to wyścigowa wersja modelu przeznaczona do walki w najsilniejszej wówczas klasy samochodów drogowych GT1. Samochód wyposażono w mocniejszy silnik o mocy 750 KM. Prędkość maksymalna F50 GT wynosi ponad 370 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 2,9 sekund. Samochód został także odchudzony i zmodyfikowany do walki z bolidami takimi jak Mercedes CLK-GTR, McLaren F1 GTR czy Porsche 911 GT1. Powstały tylko 3 egzemplarze F50 GT.
    F50 to supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1995–1997. Samochód został skonstruowany z okazji 50. lecia istnienia marki zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 1995 roku. Samochód przenieść miał na drogi publiczne możliwie dużo rzeczy z F1. Samochód posiadał 4,7-litrowe V12 generujące moc 520 KM i 470 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,7 sekund. F50 GT to wyścigowa wersja modelu przeznaczona do walki w najsilniejszej wówczas klasy samochodów drogowych GT1. Samochód wyposażono w mocniejszy silnik o mocy 750 KM. Prędkość maksymalna F50 GT wynosi ponad 370 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 2,9 sekund. Samochód został także odchudzony i zmodyfikowany do walki z bolidami takimi jak Mercedes CLK-GTR, McLaren F1 GTR czy Porsche 911 GT1. Powstały tylko 3 egzemplarze F50 GT.
    Jaguar XK150 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską markę Jaguar Cars w latach 1957–1961, dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Jest następcą Jaguara XK140. Do napędu użyto sześciolitrowego silnika o pojemności 3,4 l i 3,8 l. Silnik 3,4 l generuje moc 190 KM i moment obrotowy 285 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 199,5 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 9 sekund. Silnik 3,8 l przedstawia lepsze osiągi. Moc maksymalna wynosi 223 KM a moment obrotowy 325 Nm, lecz nie ma danych prędkość maksymalna i przyspieszeniu do 100 km/h. XK150 został zastąpiony w 1961 roku przez Jaguara E-Type. Łącznie powstało 9395 egzemplarzy XK150.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską markę Jaguar Cars w latach 1957–1961, dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Jest następcą Jaguara XK140. Do napędu użyto sześciolitrowego silnika o pojemności 3,4 l i 3,8 l. Silnik 3,4 l generuje moc 190 KM i moment obrotowy 285 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 199,5 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 9 sekund. Silnik 3,8 l przedstawia lepsze osiągi. Moc maksymalna wynosi 223 KM a moment obrotowy 325 Nm, lecz nie ma danych prędkość maksymalna i przyspieszeniu do 100 km/h. XK150 został zastąpiony w 1961 roku przez Jaguara E-Type. Łącznie powstało 9395 egzemplarzy XK150.
    25 kwietnia 2022, 22:44 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj