Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 255 takich materiałów
    Będzie niemal 2x więcej pytań na egzaminie teoretycznym na prawo jazdy – Dotąd baza zawierała 1800 zadań możliwych do wylosowania. Teraz będzie ich 3000 i nie wykluczone, że trafią się pytania o długość dźwigni zmiany biegów, czy wymiary tablicy rejestracyjnej.

W początkowej fazie zmian, czyli od 1 lipca, liczba zadań będzie oscylować w okolicach 2400, a z końcem roku wzrośnie do 3000.
    Dotąd baza zawierała 1800 zadań możliwych do wylosowania. Teraz będzie ich 3000 i nie wykluczone, że trafią się pytania o długość dźwigni zmiany biegów, czy wymiary tablicy rejestracyjnej.

    W początkowej fazie zmian, czyli od 1 lipca, liczba zadań będzie oscylować w okolicach 2400, a z końcem roku wzrośnie do 3000.
    Pierwszy samochód – Poszukuję pierwszego samochodu, prawo jazdy już trochę mam więc poszukuje samochodu który ma więcej niż 100 km.P Budżet to 2500-3000 tys. złotych. Czekam na ciekawe propozycje
    Poszukuję pierwszego samochodu, prawo jazdy już trochę mam więc poszukuje samochodu który ma więcej niż 100 km.P Budżet to 2500-3000 tys. złotych. Czekam na ciekawe propozycje
    22 maja 2014, 18:44 przez Rafciopmi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (27)
    Źródło:

    Google

    Baterie Ryden umożliwią naładowanie samochodu w 15 minut! – Japoński startup Power Japan Plus wspólnie z Uniwersytetem Kiusiu ogłosił w zeszłym tygodniu nową technologię baterii, w których obie elektrody wykonane są z węgla (dual carbon battery), a materiałem czynnym jest także elektrolit. 

Wytwarzanie nowych baterii nie wymaga zmiany procesu produkcyjnego. Co więcej nowy akumulator pozwala na uproszczenie tego procesu, bo używa tylko jednego materiału – węgla.

Ogromnym atutem ma być także żytowność. Baterie litowo-jonowe można ładować średnio 500 razy. W przypadku nowego rodzaju akumulatorów liczba ta wzrasta do 3000 cykli.

Twórcy nowych ogniw twierdzą, że ich produkt jest najbezpieczniejszą baterią kiedykolwiek opracowaną. Dzięki temu ryzyko zapłonu lub eksplozji jest praktycznie zerowe. Ponadto akumulatory Ryden nagrzewają się minimalnie w porównaniu do ogniw litowo-jonowych.

Producent wspomina także o zastosowaniu ich w samochodach elektrycznych. Jeżeli weźmiemy pod uwagę parametry nowego rodzaju baterii łatwo policzyć, że całkowite naładowanie samochodu zajmie zaledwie… kilkanaście minut!

Najbliższy pokaz nowych baterii odbędzie się w dniach 20-21 maja w Indianapolis w USA podczas konferencji „Electric Drive Transportation Association Conference”. Wtedy prawdopodobnie poznamy więcej szczegółów na temat nowej technologii.
    Japoński startup Power Japan Plus wspólnie z Uniwersytetem Kiusiu ogłosił w zeszłym tygodniu nową technologię baterii, w których obie elektrody wykonane są z węgla (dual carbon battery), a materiałem czynnym jest także elektrolit.

    Wytwarzanie nowych baterii nie wymaga zmiany procesu produkcyjnego. Co więcej nowy akumulator pozwala na uproszczenie tego procesu, bo używa tylko jednego materiału – węgla.

    Ogromnym atutem ma być także żytowność. Baterie litowo-jonowe można ładować średnio 500 razy. W przypadku nowego rodzaju akumulatorów liczba ta wzrasta do 3000 cykli.

    Twórcy nowych ogniw twierdzą, że ich produkt jest najbezpieczniejszą baterią kiedykolwiek opracowaną. Dzięki temu ryzyko zapłonu lub eksplozji jest praktycznie zerowe. Ponadto akumulatory Ryden nagrzewają się minimalnie w porównaniu do ogniw litowo-jonowych.

    Producent wspomina także o zastosowaniu ich w samochodach elektrycznych. Jeżeli weźmiemy pod uwagę parametry nowego rodzaju baterii łatwo policzyć, że całkowite naładowanie samochodu zajmie zaledwie… kilkanaście minut!

    Najbliższy pokaz nowych baterii odbędzie się w dniach 20-21 maja w Indianapolis w USA podczas konferencji „Electric Drive Transportation Association Conference”. Wtedy prawdopodobnie poznamy więcej szczegółów na temat nowej technologii.
    1967 Shelby GT500 – Gumball 3000
    Gumball 3000
    11 maja 2014, 16:52 przez marian1 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jösse Cars Indigo 3000 – Roudster z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem Volvo połączonym ze skrzynią biegów Volvo 960 z napędem na tylne koła dając maksymalną prędkość 250 km/h Został wprowadzony do obrotu jako niedrogi samochód sportowy i pierwszy sprzedawano za 250.000 PLN
    Roudster z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem Volvo połączonym ze skrzynią biegów Volvo 960 z napędem na tylne koła dając maksymalną prędkość 250 km/h Został wprowadzony do obrotu jako niedrogi samochód sportowy i pierwszy sprzedawano za 250.000 PLN
    21 kwietnia 2014, 19:37 przez glodnalisa (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Seria motocykle i motorowery PRL: #4 MZ ETZ 250 – Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

Lata produkcji: 1981-1989

Informacje o silniku:
 
Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

-Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
-Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
-Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

Historia modelu:

-1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
-1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
-1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
-1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
-1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
-1985 – inne gumy na licznikach
-1985 – akumulator 12V 5Ah,
poprzednio 9Ah
-1987 – elektroniczny zapłon w 250E
-1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
-1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
-1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
-1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
-1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
-1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

    Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

    Lata produkcji: 1981-1989

    Informacje o silniku:

    Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

    Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

    -Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
    -Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
    -Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

    Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

    Historia modelu:

    -1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
    -1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
    -1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
    -1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
    -1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
    -1985 – inne gumy na licznikach
    -1985 – akumulator 12V 5Ah,
    poprzednio 9Ah
    -1987 – elektroniczny zapłon w 250E
    -1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
    -1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
    -1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
    -1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
    -1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
    -1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    20 kwietnia 2014, 20:14 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mitsubishi gto 3000 – piękny
    Piękny
    7 kwietnia 2014, 20:14 przez jsiulokkiller (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Warto chodzić do kościoła cz.3 – Mitsubishi 3000 GTO
    Mitsubishi 3000 GTO
    6 kwietnia 2014, 12:33 przez snorlaxkiller (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    Gumball 3000 – Ktoś jeszcze pamięta ? :)
    Ktoś jeszcze pamięta ? :)
    19 marca 2014, 22:23 przez ~Hary244 | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    prywatne

    Gumball 3000 – Kwota żeby uczestniczyć w tym rajdzie wynosi 40000 funtów!
    Kwota żeby uczestniczyć w tym rajdzie wynosi 40000 funtów!
    17 marca 2014, 15:37 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)