Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 72 takie materiały
    Renault Clio V6 – Sportowy model Renault zbudowany na bazie drugiej generacji Clio. Produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Prace nad Clio V6 rozpoczęto w 1998 roku, a pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3,0 o mocy 285 KM. Wkrótce potem podjęto oficjalną decyzję o wprowadzeniu na rynek drogowej wersji pojazdu z silnikiem V6. Opracowanie projektu powierzone zostało brytyjskiej firmie Tom Walkinshaw Racing. Produkcję rozpoczęto w Szwecji, gdzie firma TWR miała swoją fabrykę. Do napędu wersji produkcyjnej wykorzystano widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który umieszczony został centralnie, tuż za przednimi fotelami. Pochodzi on z sportowego Renault Laguna. Napęd przenoszony jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów na tylną oś pojazdu. Z powodu dużego zapotrzebowania na powietrze z boku pojazdu umieszczono duże wloty powietrza oraz poszerzono wszystkie zderzaki. W 2003 roku Clio V6 przeszło face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekund.
    Sportowy model Renault zbudowany na bazie drugiej generacji Clio. Produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Prace nad Clio V6 rozpoczęto w 1998 roku, a pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3,0 o mocy 285 KM. Wkrótce potem podjęto oficjalną decyzję o wprowadzeniu na rynek drogowej wersji pojazdu z silnikiem V6. Opracowanie projektu powierzone zostało brytyjskiej firmie Tom Walkinshaw Racing. Produkcję rozpoczęto w Szwecji, gdzie firma TWR miała swoją fabrykę. Do napędu wersji produkcyjnej wykorzystano widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który umieszczony został centralnie, tuż za przednimi fotelami. Pochodzi on z sportowego Renault Laguna. Napęd przenoszony jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów na tylną oś pojazdu. Z powodu dużego zapotrzebowania na powietrze z boku pojazdu umieszczono duże wloty powietrza oraz poszerzono wszystkie zderzaki. W 2003 roku Clio V6 przeszło face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekund.
    Alfa Romeo Montreal – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nie podejrzewano, że samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersję produkcyjną oficjalnie zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu samochodu został użyty silnik V8 o pojemności 2,6 l, który wytwarza moc maksymalną 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekund. Powstało 3925 egzemplarzy Alfy Romeo Montreal.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nie podejrzewano, że samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersję produkcyjną oficjalnie zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu samochodu został użyty silnik V8 o pojemności 2,6 l, który wytwarza moc maksymalną 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekund. Powstało 3925 egzemplarzy Alfy Romeo Montreal.
    Subaru WRX STI – Samochód sportowy o nadwoziu sedan produkowany przez japońską markę Subaru od 2014 roku, po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles pod koniec 2013 roku. WRX jest mocniejszą oraz agresywniejszą odmianą czwartej generacji Imprezy w wersji sedan. W stosunku do Imprezy IV zastosowano zupełnie nowy zderzak przedni, nakładki na progi oraz tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, zmieniono także m.in. reflektory, które zaczerpnięte zostały z modelu Levorg, a także zwiększono rozstaw osi pojazdu. We wnętrzu pojazdu zmienione zostały fotele oraz zestaw wskaźników, a na szczycie konsoli środkowej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz nawigacji satelitarnej. W styczniu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została najmocniejsza wersja - WRX STI. Samochód napędzany jest silnik B4 turbo o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM i moment obrotowy 407 Nm. Prędkość maksymalna WRX STI wynosi 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,2 sekundy.
    Samochód sportowy o nadwoziu sedan produkowany przez japońską markę Subaru od 2014 roku, po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles pod koniec 2013 roku. WRX jest mocniejszą oraz agresywniejszą odmianą czwartej generacji Imprezy w wersji sedan. W stosunku do Imprezy IV zastosowano zupełnie nowy zderzak przedni, nakładki na progi oraz tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, zmieniono także m.in. reflektory, które zaczerpnięte zostały z modelu Levorg, a także zwiększono rozstaw osi pojazdu. We wnętrzu pojazdu zmienione zostały fotele oraz zestaw wskaźników, a na szczycie konsoli środkowej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz nawigacji satelitarnej. W styczniu 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została najmocniejsza wersja - WRX STI. Samochód napędzany jest silnik B4 turbo o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc maksymalną 305 KM i moment obrotowy 407 Nm. Prędkość maksymalna WRX STI wynosi 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,2 sekundy.
    24 czerwca 2022, 21:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    2018 Subaru WRX STI – Sportowy sedan produkowany przez japońską markę Subaru od 2014 roku, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles pod koniec 2013 roku. Samochód jest mocniejszą oraz agresywniejszą odmianą czwartej generacji modelu Impreza w wersji sedan. W stosunku do Imprezy IV zastosowano zupełnie nowy zderzak przedni, nakładki na progi oraz tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, zmieniono także m.in. reflektory, które zaczerpnięte zostały z modelu Levorg, a także zwiększono rozstaw osi pojazdu. We wnętrzu pojazdu zmienione zostały fotele oraz zestaw wskaźników, a na szczycie konsoli środkowej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz nawigacji satelitarnej. W styczniu 2014 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została najmocniejsza wersja Subaru WRX - STI. Posiada ona 2,5-litrowy silnik B4 turbo o mocy 305 KM i momencie obrotowym 393 Nm, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 255 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,2 sekundy.
    Sportowy sedan produkowany przez japońską markę Subaru od 2014 roku, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles pod koniec 2013 roku. Samochód jest mocniejszą oraz agresywniejszą odmianą czwartej generacji modelu Impreza w wersji sedan. W stosunku do Imprezy IV zastosowano zupełnie nowy zderzak przedni, nakładki na progi oraz tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem, zmieniono także m.in. reflektory, które zaczerpnięte zostały z modelu Levorg, a także zwiększono rozstaw osi pojazdu. We wnętrzu pojazdu zmienione zostały fotele oraz zestaw wskaźników, a na szczycie konsoli środkowej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz nawigacji satelitarnej. W styczniu 2014 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została najmocniejsza wersja Subaru WRX - STI. Posiada ona 2,5-litrowy silnik B4 turbo o mocy 305 KM i momencie obrotowym 393 Nm, dzięki czemu prędkość maksymalna wynosi 255 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,2 sekundy.
    Toyota Celica GT-Four ST205 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1970-2005, dostępny jako liftback i coupe, w niewielkiej liczbie egzemplarzy powstawała też wersja kabriolet. Sprzedaż pierwszej generacji rozpoczęła się na japońskim rynku pod koniec 1970 roku. Zaprojektowana została jako bardziej przystępna alternatywa dla droższej Toyoty 2000GT. Szósta generacja zadebiutowała w lutym 1994 roku. Celica GT-Four ST205 została wprowadzona na rynek japoński w lutym 1994 roku, a na rynek australijski, europejski i brytyjski w połowie tego samego roku. Wersja ta miała być mocniejszą Celicą. GT-Four napędzana jest dwulitrowym silnikiem 3S-GTE I4 turbo o mocy 242 KM dla modelu eksportowego i 255 KM dla modelu na rynek japoński. Ostateczna wersja GT-Four zawierała ulepszenia, takie jak całkowicie aluminiowa maska ​​silnika, aby zmniejszyć masę, czterokanałowy ABS i ulepszona turbosprężarka CT20B. Łącznie powstało 2500 egzemplarzy, aby spełnić wymagania homologacyjne FIA uczestnictwa w Grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1970-2005, dostępny jako liftback i coupe, w niewielkiej liczbie egzemplarzy powstawała też wersja kabriolet. Sprzedaż pierwszej generacji rozpoczęła się na japońskim rynku pod koniec 1970 roku. Zaprojektowana została jako bardziej przystępna alternatywa dla droższej Toyoty 2000GT. Szósta generacja zadebiutowała w lutym 1994 roku. Celica GT-Four ST205 została wprowadzona na rynek japoński w lutym 1994 roku, a na rynek australijski, europejski i brytyjski w połowie tego samego roku. Wersja ta miała być mocniejszą Celicą. GT-Four napędzana jest dwulitrowym silnikiem 3S-GTE I4 turbo o mocy 242 KM dla modelu eksportowego i 255 KM dla modelu na rynek japoński. Ostateczna wersja GT-Four zawierała ulepszenia, takie jak całkowicie aluminiowa maska ​​silnika, aby zmniejszyć masę, czterokanałowy ABS i ulepszona turbosprężarka CT20B. Łącznie powstało 2500 egzemplarzy, aby spełnić wymagania homologacyjne FIA uczestnictwa w Grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata.
    Alfa Romeo Montreal – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Alfy Romeo Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nikt nie podejrzewał, że ten samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersja produkcyjna została zaprezentowana oficjalnie na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu Montreal użyto V8 o pojemności 2,6 l, które wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 s. Łącznie wyprodukowano 3925 egzemplarzy Montreal.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Alfy Romeo Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nikt nie podejrzewał, że ten samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersja produkcyjna została zaprezentowana oficjalnie na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu Montreal użyto V8 o pojemności 2,6 l, które wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 s. Łącznie wyprodukowano 3925 egzemplarzy Montreal.
    Renault Clio V6 – Sportowy model Renault zbudowany na bazie Clio II, produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Pojazd jest mocno zmodernizowaną seryjną odmianą drugiej generacji auta klasy miejskiej, modelu Clio. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1998 roku, a jego pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3.0 o mocy 285 KM. Do napędu pojazdu użyto widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 226 KM i został umieszczony centralnie. W 2003 roku wraz z seryjną wersją pojazdu, model V6 przeszedł face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą silnika Clio V6 osiąga prędkość maksymalną 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,8 sekundy. Łącznie wyprodukowano 2935 egzemplarze.
    Sportowy model Renault zbudowany na bazie Clio II, produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Pojazd jest mocno zmodernizowaną seryjną odmianą drugiej generacji auta klasy miejskiej, modelu Clio. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1998 roku, a jego pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3.0 o mocy 285 KM. Do napędu pojazdu użyto widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 226 KM i został umieszczony centralnie. W 2003 roku wraz z seryjną wersją pojazdu, model V6 przeszedł face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą silnika Clio V6 osiąga prędkość maksymalną 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,8 sekundy. Łącznie wyprodukowano 2935 egzemplarze.
    4 kwietnia 2022, 20:12 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 508 – Produkowany pod francuską marką Peugeot od 2010 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu 30 września 2010 roku. Samochód w europejskiej gamie marki zastąpił jednocześnie Peugeota 407 i większego Peugeota 607. Druga generacja zadebiutowała oficjalnie po raz pierwszy podczas Geneva Motor Show w marcu 2018 roku. Samochód przeszedł ogromną rewolucję na tle poprzednika. Zmieniły się proporcje nadwozia – samochód jest krótszy i szerszy. Drugiej generacji 508 nadano bardziej awangardowy design, którego znakiem rozpoznawczym są oryginalnie ulokowane światła do jazdy dziennej umieszczone na całej wysokości pasa przedniego prostopadle do reflektorów. 508 drugiej generacji w bazowej wersji w przeciwieństwie do poprzednika jest 5-drzwiowym lifbackiem, pierwszym takim nadwoziem w historii Peugeota. Najsilniejszym silnikiem jest hybrydowy EP6FDT o mocy 355 KM, pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,2 sekundy.
    Produkowany pod francuską marką Peugeot od 2010 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu 30 września 2010 roku. Samochód w europejskiej gamie marki zastąpił jednocześnie Peugeota 407 i większego Peugeota 607. Druga generacja zadebiutowała oficjalnie po raz pierwszy podczas Geneva Motor Show w marcu 2018 roku. Samochód przeszedł ogromną rewolucję na tle poprzednika. Zmieniły się proporcje nadwozia – samochód jest krótszy i szerszy. Drugiej generacji 508 nadano bardziej awangardowy design, którego znakiem rozpoznawczym są oryginalnie ulokowane światła do jazdy dziennej umieszczone na całej wysokości pasa przedniego prostopadle do reflektorów. 508 drugiej generacji w bazowej wersji w przeciwieństwie do poprzednika jest 5-drzwiowym lifbackiem, pierwszym takim nadwoziem w historii Peugeota. Najsilniejszym silnikiem jest hybrydowy EP6FDT o mocy 355 KM, pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 255 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,2 sekundy.
    4 kwietnia 2022, 20:36 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DBR1 – DBR1 był samochodem wyścigowym produkowanym przez Astona Martina od 1956, przeznaczonym do Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych. Powstało tylko 5 egzemplarzy. Samochód najbardziej znany jest ze zwycięstwa 24h Le Mans w 1959 roku. Jest jednym z zaledwie trzech samochodów w latach 50., które w tym samym roku wygrały zarówno Mistrzostwa Świata Samochodów Sportowych, jak i Le Mans (pozostałymi są Ferrari 375 Plus w 1954 i Ferrari 250TR w 1958). DBR1 posiada sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 255 KM. W sierpniu 2017 DBR1/1 został sprzedany za rekordową światową cenę za samochód brytyjskiej produkcji - 22,555,000$.
    DBR1 był samochodem wyścigowym produkowanym przez Astona Martina od 1956, przeznaczonym do Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych. Powstało tylko 5 egzemplarzy. Samochód najbardziej znany jest ze zwycięstwa 24h Le Mans w 1959 roku. Jest jednym z zaledwie trzech samochodów w latach 50., które w tym samym roku wygrały zarówno Mistrzostwa Świata Samochodów Sportowych, jak i Le Mans (pozostałymi są Ferrari 375 Plus w 1954 i Ferrari 250TR w 1958). DBR1 posiada sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 255 KM. W sierpniu 2017 DBR1/1 został sprzedany za rekordową światową cenę za samochód brytyjskiej produkcji - 22,555,000$.
    27 października 2020, 15:38 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj