Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 215 takich materiałów
    Tadeusz Marek – (ur. 1908 - zm. 1982) - polski inżynier, konstruktor silników samochodowych.
Po II wojnie wyemigrował do Anglii gdzie zaczął pracę dla firmy Austin a w 1954 dla Aston Martina, gdzie zaprojektował dwa silniki. Pierwszy z nich, 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 3,7 litra i mocy 240 KM, stosowany w wyścigowym modelu DBR2 oraz w cywilnych modelach: DB4, DB5, DB6 i DBS; był w produkcji aż do roku 1973. Drugim silnikiem Tadeusza Marka było V8 o pojemności 5,3 litra, który został zaprojektowany w 1968 i napędzał model V8 Vantage.
Silnik V8 pozostawał w produkcji aż do roku 2000, czyli przez 32 lata.
Tak więc samochody Bonda napędzały silniki skonstruowane przez polaka, warto o tym wiedzieć.
    (ur. 1908 - zm. 1982) - polski inżynier, konstruktor silników samochodowych.
    Po II wojnie wyemigrował do Anglii gdzie zaczął pracę dla firmy Austin a w 1954 dla Aston Martina, gdzie zaprojektował dwa silniki. Pierwszy z nich, 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 3,7 litra i mocy 240 KM, stosowany w wyścigowym modelu DBR2 oraz w cywilnych modelach: DB4, DB5, DB6 i DBS; był w produkcji aż do roku 1973. Drugim silnikiem Tadeusza Marka było V8 o pojemności 5,3 litra, który został zaprojektowany w 1968 i napędzał model V8 Vantage.
    Silnik V8 pozostawał w produkcji aż do roku 2000, czyli przez 32 lata.
    Tak więc samochody Bonda napędzały silniki skonstruowane przez polaka, warto o tym wiedzieć.
    240sx – Idealne na tapetę na telefon.
    Idealne na tapetę na telefon.
    Toyota Soarer MZ20 – Soarer z drugiej generacji, produkowana w drugiej połowie lat 80. Pod maską R6 7M-GTE, czyli 3.0L turbo 240 KM.
    Soarer z drugiej generacji, produkowana w drugiej połowie lat 80. Pod maską R6 7M-GTE, czyli 3.0L turbo 240 KM.
    Ostatnie legendy – "Historia szybkiej „trójki” zaczyna się w 1985 roku od M3 w wydaniu E30. Dziś jego osiągi wydają się śmieszne, bo pod maską tamtego auta krył się silnik o mocach od 195 KM do niemal 240 KM – zależnie od wariantu. W kolejnych edycjach moc bardzo szybko rosła, by w E92 produkowanym do 2013 roku wynosić aż 420 KM, uzyskiwanych z 4-litrowego, wolnossącego V8. Było to znakomite auto, przyspieszające szybko i płynnie z towarzyszeniem efektownego, 8-cylindrowego klangu.

Gdy pojawiły się plotki o kolejnej generacji, czyli duecie M3/M4, ostatnie egzemplarze dotychczasowego M3 rozeszły się jak świeże bułeczki. Bez żadnych promocji, jakie – zdawałoby się – powinny być konieczne, by pozbyć się poprzedniego modelu, gdy już wszystko wiadomo o jego następcy. W tym przypadku to właśnie ta wiedza skłoniła klientów do jak najszybszego zamówienia poprzedniego M3. Nikt nie chciał mieć bowiem auta z turbodoładowanym silnikiem, a taki właśnie znalazł się pod maską nowych M3 i M4. Zdaniem entuzjastów BMW ta zmiana oznacza definitywne zerwanie z tradycją marki i tego szczególnego modelu."
    "Historia szybkiej „trójki” zaczyna się w 1985 roku od M3 w wydaniu E30. Dziś jego osiągi wydają się śmieszne, bo pod maską tamtego auta krył się silnik o mocach od 195 KM do niemal 240 KM – zależnie od wariantu. W kolejnych edycjach moc bardzo szybko rosła, by w E92 produkowanym do 2013 roku wynosić aż 420 KM, uzyskiwanych z 4-litrowego, wolnossącego V8. Było to znakomite auto, przyspieszające szybko i płynnie z towarzyszeniem efektownego, 8-cylindrowego klangu.

    Gdy pojawiły się plotki o kolejnej generacji, czyli duecie M3/M4, ostatnie egzemplarze dotychczasowego M3 rozeszły się jak świeże bułeczki. Bez żadnych promocji, jakie – zdawałoby się – powinny być konieczne, by pozbyć się poprzedniego modelu, gdy już wszystko wiadomo o jego następcy. W tym przypadku to właśnie ta wiedza skłoniła klientów do jak najszybszego zamówienia poprzedniego M3. Nikt nie chciał mieć bowiem auta z turbodoładowanym silnikiem, a taki właśnie znalazł się pod maską nowych M3 i M4. Zdaniem entuzjastów BMW ta zmiana oznacza definitywne zerwanie z tradycją marki i tego szczególnego modelu."
    Datsun 240 Z – To od niego zaczęła się piękna historia Nissanów 280ZX, 300ZX, 350Z czy 370Z.
    To od niego zaczęła się piękna historia Nissanów 280ZX, 300ZX, 350Z czy 370Z.
    16 grudnia 2014, 22:00 przez Borsucjusz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne foto

    Volvo 245 – Gdy zobaczyłem, musiałem sie tym podzielić.
    Gdy zobaczyłem, musiałem sie tym podzielić.
    1955 Maserati 300S – Pierwszy samochód wyścigowy o dużej pojemności,  mowa o 3 l rzędowej szóstce, pochodzący  z bolidu 250F. Wzrost mocy nie jest za duży (245KM z poprzednich 240), ale dzięki temu jednostka była bardziej żywotna. Egzemplarz na zdjęciach pochodzi z 1955 roku. Rok, w który nie był najlepszy dla tego modelu: przez problemy mechaniczne odniósł zwycięztwo tylko w GP Wenezueli, z Juan Manuel Fangio za kierownicą. Za to rok później 300S został wicemistrzem świata. W 1957 roku, po wypadku na Mille MIglia (który położył kres wyscigom drogowym w Europie) pozostałe 300S zostały sprzedane do USA, gdzie odnosił kolenje sukcesy.
    Pierwszy samochód wyścigowy o dużej pojemności, mowa o 3 l rzędowej szóstce, pochodzący z bolidu 250F. Wzrost mocy nie jest za duży (245KM z poprzednich 240), ale dzięki temu jednostka była bardziej żywotna. Egzemplarz na zdjęciach pochodzi z 1955 roku. Rok, w który nie był najlepszy dla tego modelu: przez problemy mechaniczne odniósł zwycięztwo tylko w GP Wenezueli, z Juan Manuel Fangio za kierownicą. Za to rok później 300S został wicemistrzem świata. W 1957 roku, po wypadku na Mille MIglia (który położył kres wyscigom drogowym w Europie) pozostałe 300S zostały sprzedane do USA, gdzie odnosił kolenje sukcesy.
    13 grudnia 2014, 16:43 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    zdjęcia i tekst własne

    Volvo 240 – Chyba najlepsze kombi w historii motoryzacji.
    Chyba najlepsze kombi w historii motoryzacji.