Szukaj
Znalazłem 214 takich materiałów
Napędzał go wolnossący silnik V8 z wałem korbowym typu flat-plane, o pojemności 2.9 litra generujący moc 240 KM i 260 Nm momentu obrotowego.
W połączeniu z 5 biegowym manualem i masą własną 1286 kg sprint od 0 do 100 km/h trwał 6,5 sekundy a prędkość maksymalna wynosiła 258 km/h.
W swoich czasach demon prędkości, dzisiaj takie wyniki osiągają usportowione rodzinne vany i hot hatche.
Po II wojnie wyemigrował do Anglii gdzie zaczął pracę dla firmy Austin a w 1954 dla Aston Martina, gdzie zaprojektował dwa silniki. Pierwszy z nich, 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 3,7 litra i mocy 240 KM, stosowany w wyścigowym modelu DBR2 oraz w cywilnych modelach: DB4, DB5, DB6 i DBS; był w produkcji aż do roku 1973. Drugim silnikiem Tadeusza Marka było V8 o pojemności 5,3 litra, który został zaprojektowany w 1968 i napędzał model V8 Vantage.
Silnik V8 pozostawał w produkcji aż do roku 2000, czyli przez 32 lata.
Tak więc samochody Bonda napędzały silniki skonstruowane przez polaka, warto o tym wiedzieć.