Szukaj
Znalazłem 52 takie materiały
Opel Calibra debiutował podczas Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie w 1989 r., dokładnie 25 lat temu i od razu wyróżniał się z tłumu. Miał najlepszy współczynnik oporu powietrza spośród samochodów produkowanych seryjnie, niezależne zawieszenie kół, oś tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalny napęd na 4 koła oraz nowoczesne silniki benzynowe. Wszystko to sprawiało, że Calibra była wyjątkowo innowacyjną koncepcją, znacznie wyprzedzająca swoje czasy. Warto dodać, że Calibra w podstawowej wersji swego czasu kosztowała zaledwie 33 900 marek niemieckich.
Początkowo w wersji bazowej montowany był 2-litrowy silnik o mocy 115 KM, który rozpędzał auto do maksymalnej prędkości 203 km/h, zaś silnik o mocy 150 KM z czterema zaworami na cylinder – aż do 223 km/h. Mimo imponujących osiągów Calibra 16V zużywała jedynie 7,7 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Ponadto klienci mogli wybrać pomiędzy opcjonalnym napędem na wszystkie koła, a standardowym napędem na koła przednie. Calibra 4x4 odznaczała się także doskonałą przyczepnością, stabilnością hamowania i precyzyjnym prowadzeniem.
Auto z takimi atrybutami zdecydowanie zasługiwało na mocniejszy silnik, dlatego w marcu 1992 r. Opel wprowadził do sprzedaży Calibrę Turbo, której bardzo konkurencyjna cena – 49 800 marek niemieckich – wywołała spore poruszenie na rynku. Pakiet standardowy tej wersji obejmował napęd na 4 koła, 6-stopniową skrzynię biegów, sportowe siedzenia, czy 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z szerokimi oponami 205/50. Jednak najbardziej imponującym elementem wyposażenia modelu był jednak 2-litrowy silnik turbo o mocy 204 KM. Kolejnym krokiem, było wprowadzenie w 1993 roku wolnossącego silnika V6 o pojemności 2,5 litra i mocy 170 KM.
Nie jest to pierwszy pokaz makiety nowego samochodu, który w założeniach projektantów ma nawiązywać do oryginalnej Warszawy 223. Mieliśmy już okazje podziwiać ją kilkukrotnie. Teraz jednak model został pomalowany i dopracowany. Pojawiły się też nowe, gigantyczne koła o średnicy 22-cali z równie dużymi hamulcami. Nie jest to jednak na wyrost, bowiem auto powstaje na bazie BMW M5, a pod maską Warszawy ma znaleźć się jednostka napędowa właśnie z tego pojazdu. Będzie miała 5 litrów pojemności, 10 cylindrów pracujących w układzie widlastym i moc w granicach 600 KM.
Nadwozie auta ma być wykonane m.in. z kevlaru i włókna węglowego. Powinno to zagwarantować co najmniej znakomite przyspieszenie, gdyż wg twórców auto nie będzie ważyło więcej niż 2000 kg. Aktualnie wykonane jest już ok. 70 % samochodu, a obecne prace skupiają się na wnętrzu. Całość powinna zostać ukończona w około pół roku.
Toyota Supra mkIV, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. To czwarta generacja tego modelu, którego produkcję przedprodukcyjną rozpoczęto w 1992 roku. Seryjny montaż rozpoczęto następnego roku. Stylistyka w porównaniu do poprzednika była całkowicie zmieniona. Kształty stały się bardziej opływowe, zaokrąglone, zrezygnowano także z chowanych reflektorów. Supra mkIV występowała początkowo jako 2-drzwiowe Coupe. W 1994 roku przedstawiono wersję nadwoziową typu targa. Na rynku japońskim pod maską montowano silnik R6 3,0 l 2JZ-GE o mocy 223 KM oraz wersję turbodoładowaną 2JZ-GTE o mocy 280 KM. Odmiana eksportowa oferowała jeszcze mocniejszy silnik o mocy 324 KM. W czwartej generacji montowano 6-biegową skrzynię manualną V16x, 5-biegową skrzynię W58 oraz 4-biegowy automat A340E. Eksport zakończono w 1998 roku, a produkcję w rodzimej Japonii kilka lat później, w 2002 roku. Toyota nie przedstawiła następcy.
Lata produkcji 1992 - 2002
Nadwozia coupe
Silniki 3.0 i 24V (224KM)
3.0 i 24V T-turbo (330KM)
3.0 i 24V Turbo (280KM)
Skrzynie biegów manualna
automatyczna
Rozstaw osi (mm) 2550
Długość (mm) 4515
Szerokość (mm) 1811
Wysokość (mm) 1265-1275.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 > ostatnia ›