Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 308 takich materiałów
    Kaski integralne w teście bezpieczeństwa: Jakie standardy powinny spełniać? – Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.
Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.
Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?
Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.
Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.
Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.
Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.
Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?
Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:
ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:
1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.
2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.
3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.
DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).
SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.
Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?
Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:
- Ispido Helmets Raven;
- SMK Twister;
- Nolan X-903 U.C.;
- Shoei XR-1100;
- Shark Race-R Pro Carbon.

    Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.

    Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.

    Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?

    Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.

    Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.

    Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.

    Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.

    Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?

    Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:

    ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:

    1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.

    2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.

    3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.

    DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).

    SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.

    Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?

    Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:

    - Ispido Helmets Raven;

    - SMK Twister;

    - Nolan X-903 U.C.;

    - Shoei XR-1100;

    - Shark Race-R Pro Carbon.

    29 września 2023, 2:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Chłopiec na hulajnodze wjeżdża w bok auta zjeżdżającego z ronda.
    Kto zawinił? Takich pytań nie powinniśmy zadawać. A, że mamy takie przepisy jakie mamy, a interpretacji dziesiątki, na pewno nas nie zawiedziecie odpowiadając na pytanie.
    22.09.2023 Iława
    27 września 2023, 23:51 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Terenowy nieoznakowany radiowóz (najprawdopodobniej miał sygnały świetlne i dźwiękowe włączone) wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym świetle i zderza się z BMW w wyniku czego zostaje wytrącony z toru jazdy i dochodzi do dachowania. Policjanci transportowali zatrzymanego do Sądu.
    22.09.2023 Szczecin
    25 września 2023, 22:34 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ku przestrodze. Szczególnie polecam kadr z tylnej kamery. Coś ze cztery auta w sumie naliczyłem nie wyhamowały, wbijając się na trzeciego. Do tej pory zastanawiam się, jakim sposobem nie doszło tutaj do karambolu. Oczywiście gdyby nie pas awaryjny już by tak kolorowo nie było. Generalnie to trochę film o tym, że warto jednak dostosowywać prędkość "indywidualnie" do warunków, a nie "do innych" jadących. Że o wyświechtanym "zachowaj odstęp" już tutaj nie wspomnę. Dajmy sobie czas na reakcję. Pozdrawiam i szerokości życzę.
    22.07.2023 Droga S6 Nowogard - Goleniów
    8 sierpnia 2023, 23:09 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kierowca Mercedesa nie zastosował się do przepisu jazdy na zamek i dochodzi do spięcia miedzy nim a kierowca i pasażerem auta z kamerką. Padają niecenzuralne słowa i Panowie muszą sobie wyjaśnić kilka spraw na drodze.

    22.07.2023 Warszawa
    26 lipca 2023, 23:37 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dwóch młodych kierujących dnia 18.06.2023 po godzinie 13 na ulicy Lidzbarskiej w Działdowie zakończyli swoje popisy w rowie. 22 latek swoim Mercedesem ścigał się ze swoim kolegą 26 letnim kierowcą Audi. W czasie wyprzedzania stracili panowanie nad pojazdami i wylądowali w rowie. Funkcjonariuszom przyznali, że się ścigali. W związku z powyższym obu młodym kierującym zatrzymano prawa jazdy i sporządzono wobec nich wnioski o ukaranie do sądu.
    1 lipca 2023, 23:52 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Cześć, witam Was w kolejnym odcinku! Dziś przełamuję swoje bariery. Po raz pierwszy na tym kanale samochód z napędem innym niż spalinowy. Na dodatek marki, do której nie pałam ogromną miłością. Jakie zatem będą moje doświadczenia? O tym w tym materiale. W teście Volkswagen ID BUZZ z napędem elektrycznym i napędem na tylne koła.
    24 czerwca 2023, 12:12 przez miki210 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Powtarzajmy dzieciom jak ważne jest rozglądanie się przed wejściem na przejście dla pieszych! Jeśli możemy, pilnujmy ich, gdy przechodzą przez pasy. Zaczynają się wakacje, a coraz częściej dochodzi do podobnych sytuacji. Drodzy kierowcy, uważajcie na pieszych, zwłaszcza tych młodszych, gdyż są bardziej nieprzewidywalni. Co z tego, że w teorii mają pierwszeństwo, skoro mogą być nieświadome zagrożeń jakie na nie czekają...
    Data nagrania: 22.06.2023 r.(dzisiaj)
    22 czerwca 2023, 23:28 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kolumnę aut spowodowała jazda autobusu. Niektórzy trzymają mniejsze inni większe odstępy. Kierowca Passata postanawia wyprzedzić kilka aut w tym kierowcę Renault, który widząc to przyspiesza, blokuje i wywozi kierowce volkswagena na czołówkę. Jednak na tym nie koniec. Już na najbliższym skrzyżowaniu kierowca Passata musi się zatrzymać. W tym momencie pasażer Renault postanawia wyskoczyć z jadącego auta a wręcz z niego wypada i doskakuje do wyprzedzacza i zaczyna go szarpać czy wręcz okładać pięściami...
    22.09.2022 Wałbrzych skrzyżowanie ulic Moniuszki i Sikorskiego
    18 czerwca 2023, 3:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    08.06.2023, o godzinie 22:27 doszło do kolizji na węźle Karczemki w Gdańsku (kierunek Łódź) przy gdańskiej Obwodnicy. Świadkowie kolizji, albo osoby rozpoznające samochód proszone są o kontakt.
    Kierujący Jeep'em Grand Cherokee I generacji, po dwukrotnym uderzeniu w samochód Audi odjechał z miejsca zdarzenia.
    11 czerwca 2023, 23:29 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj