Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 134 takie materiały
    Historia o tym, jak to było z kompaktowymi modelami od Audi, BMW i Mercedes'a.
    - Czyli narodziny oraz wojna pomiędzy: Audi S3, Mercedesem A 210 Evolution, a BMW 325Ti Compact.

    Dawno dawno temu... no może nie tak dawno bo w latach 80. samochody klasy kompakt, kupowało się głównie ze względów oszczędnościowych. Jeśli kogoś nie było stać na auto klasy średniej, jak choćby Passata, to wybierał model mniejszy czyli kompaktowego Golfa.

    W latach 90. coś się zmieniło, ponieważ trzy prestiżowe niemieckie marki postanowiły zmienić ten trend. Każda z tych marek chciała, aby kompaktowe modele nabrały innego charakteru...

    - Stały się premium.

    Dlatego każda z tych marek przygotowała na swój sposób, swojego drogiego i wypasionego kompakta, a że to były marki niemieckie, to przy okazji zrobili sobie rywalizację między sobą o to, kto jest najmocniejszy czy najszybszy.

    - Dzięki temu dziś mamy takie potwory jak: Audi RS3, BMW M2 czy Mercedes A45 AMG.

    Tylko do w/w modeli samochodów wrócimy w drugiej części (tak, tak będą dwie), bo dzisiaj poznasz nieopowiedzianą jeszcze, historię o narodzinach Audi A3, BMW 3 compact oraz Mercedesie klasy A.

    - Kto z nich był najlepszy? Kto został pośmiewiskiem?

    Odpowiedzi na te oraz inne pytania, poznasz w tym odcinku Luźnych Ciekawostek Motoryzacyjnych czyli LCM. Będzie o autach... będzie o narodzinach... będzie o rywalizacji... ale najważniejsze, że będzie...

    Z innej Perspektywy.
    Volkswagen Polo 6 - czy sukces jest mu pisany? – Na tle poprzednika stylistyka zewnętrza samochodu stanowi krok o charakterze ewolucyjnym. Jednocześnie wnikliwe oko znajdzie tu odwołania do większego Volkswagena Golfa. To jak najbardziej świadomy zabieg ze strony producenta. W końcu mówią, że zwycięskiego składu się nie zmienia – Polo to aktualnie nie tylko jeden z najpopularniejszych modeli swojego segmentu, ale w ogóle jeden z najchętniej kupowanych modeli na rynku europejskim. Za to Golf od dobrych kilku lat wyraźnie przoduje jako numer #1 w motorankingach sprzedaży na Starym Kontynencie.

Do tej pory sprzedano na świecie około 14 milionów egzemplarzy Polo, a uwzględniając wszystkie inne wersje bazujące na tym modelu – przeszło 16 milionów.

Systemy jak w Golfie i Passacie 

Według firmy z Wolfsburga, Polo numer 6 to jeden z najnowocześniejszych na świecie małych samochodów. Widać to przykładowo po liczbie dostępnych systemów asystujących oraz tych, które zwiększają komfort na pokładzie. Już podstawowa wersja wyposażenia Trendline ma seryjnie światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz możliwość monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego oraz rozpoznawania pieszych.

W ramach wyposażenia dodatkowego jak poprzednio jest dostępny aktywny tempomat ACC, teraz działający jednak do prędkości 210 km/h. Nowość w Polo stanowi asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania. 

Na życzenie Polo można wyposażyć – i to także nowość – w bezkluczykowy system otwierania/zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.

Cyfrowe wskaźniki

Do Polo – jako do pierwszego Volkswagena i pierwszego modelu koncernu Volkswagen w ogóle – jest dostępny układ cyfrowych wyświetlaczy Active Info Display nowej generacji. Ponadto mamy możliwość wyboru systemów multimedialnych z ekranem o przekątnej od 6,5 do 8 cali, jest bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), przewidziano zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów, a wisienką na torcie jest największy dach panoramiczny, jaki można kupić do samochodu tej klasy.

Na gamę modelową Volkswagena Polo składa się paleta łącznie 14 lakierów nadwozia do wyboru, 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali; niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze) oraz 12 rodzajów tapicerek. 

Przymiarki do premiery handlowej

W Polsce przedsprzedaż nowego Polo ruszy w czwartym kwartale. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 65 do 150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym (chodzi tu o nowo skonstruowany 1.0 TGI/90 KM). Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe lub dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania.

Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline lub Highline przygotowano jeszcze wersję specjalną Polo Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 wat) oraz topową wersję sportową GTI (pod maską motor o mocy 200 KM).
Do tej pory sprzedano na świecie około 14 milionów egzemplarzy Polo, a uwzględniając wszystkie inne wersje bazujące na tym modelu – przeszło 16 milionów.



Systemy jak w Golfie i Passacie 
Według firmy z Wolfsburga, Polo numer 6 to jeden z najnowocześniejszych na świecie małych samochodów. Widać to przykładowo po liczbie dostępnych systemów asystujących oraz tych, które zwiększają komfort na pokładzie. Już podstawowa wersja wyposażenia Trendline ma seryjnie światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz możliwość monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego oraz rozpoznawania pieszych.

W ramach wyposażenia dodatkowego jak poprzednio jest dostępny aktywny tempomat ACC, teraz działający jednak do prędkości 210 km/h. Nowość w Polo stanowi asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania. 

Na życzenie Polo można wyposażyć – i to także nowość – w bezkluczykowy system otwierania/zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.

Cyfrowe wskaźniki
Do Polo – jako do pierwszego Volkswagena i pierwszego modelu koncernu Volkswagen w ogóle – jest dostępny układ cyfrowych wyświetlaczy Active Info Display nowej generacji. Ponadto mamy możliwość wyboru systemów multimedialnych z ekranem o przekątnej od 6,5 do 8 cali, jest bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), przewidziano zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów, a wisienką na torcie jest największy dach panoramiczny, jaki można kupić do samochodu tej klasy.

Na gamę modelową Volkswagena Polo składa się paleta łącznie 14 lakierów nadwozia do wyboru, 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali; niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze) oraz 12 rodzajów tapicerek. 

Przymiarki do premiery handlowej
W Polsce przedsprzedaż nowego Polo ruszy w czwartym kwartale. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 65 do 150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym (chodzi tu o nowo skonstruowany 1.0 TGI/90 KM). Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe lub dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania.

Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline lub Highline przygotowano jeszcze wersję specjalną Polo Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 wat) oraz topową wersję sportową GTI (pod maską motor o mocy 200 KM).

Świat się kończy - jeśli chcesz mieć auto z nowinkami technologicznymi i szeroką gamą silników - kupujesz VW a nie auto z Japonii. Co poszło nie tak?
    Na tle poprzednika stylistyka zewnętrza samochodu stanowi krok o charakterze ewolucyjnym. Jednocześnie wnikliwe oko znajdzie tu odwołania do większego Volkswagena Golfa. To jak najbardziej świadomy zabieg ze strony producenta. W końcu mówią, że zwycięskiego składu się nie zmienia – Polo to aktualnie nie tylko jeden z najpopularniejszych modeli swojego segmentu, ale w ogóle jeden z najchętniej kupowanych modeli na rynku europejskim. Za to Golf od dobrych kilku lat wyraźnie przoduje jako numer #1 w motorankingach sprzedaży na Starym Kontynencie.

    Do tej pory sprzedano na świecie około 14 milionów egzemplarzy Polo, a uwzględniając wszystkie inne wersje bazujące na tym modelu – przeszło 16 milionów.

    Systemy jak w Golfie i Passacie

    Według firmy z Wolfsburga, Polo numer 6 to jeden z najnowocześniejszych na świecie małych samochodów. Widać to przykładowo po liczbie dostępnych systemów asystujących oraz tych, które zwiększają komfort na pokładzie. Już podstawowa wersja wyposażenia Trendline ma seryjnie światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz możliwość monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego oraz rozpoznawania pieszych.

    W ramach wyposażenia dodatkowego jak poprzednio jest dostępny aktywny tempomat ACC, teraz działający jednak do prędkości 210 km/h. Nowość w Polo stanowi asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania.

    Na życzenie Polo można wyposażyć – i to także nowość – w bezkluczykowy system otwierania/zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.

    Cyfrowe wskaźniki

    Do Polo – jako do pierwszego Volkswagena i pierwszego modelu koncernu Volkswagen w ogóle – jest dostępny układ cyfrowych wyświetlaczy Active Info Display nowej generacji. Ponadto mamy możliwość wyboru systemów multimedialnych z ekranem o przekątnej od 6,5 do 8 cali, jest bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), przewidziano zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów, a wisienką na torcie jest największy dach panoramiczny, jaki można kupić do samochodu tej klasy.

    Na gamę modelową Volkswagena Polo składa się paleta łącznie 14 lakierów nadwozia do wyboru, 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali; niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze) oraz 12 rodzajów tapicerek.

    Przymiarki do premiery handlowej

    W Polsce przedsprzedaż nowego Polo ruszy w czwartym kwartale. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 65 do 150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym (chodzi tu o nowo skonstruowany 1.0 TGI/90 KM). Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe lub dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania.

    Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline lub Highline przygotowano jeszcze wersję specjalną Polo Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 wat) oraz topową wersję sportową GTI (pod maską motor o mocy 200 KM).
    Do tej pory sprzedano na świecie około 14 milionów egzemplarzy Polo, a uwzględniając wszystkie inne wersje bazujące na tym modelu – przeszło 16 milionów.



    Systemy jak w Golfie i Passacie
    Według firmy z Wolfsburga, Polo numer 6 to jeden z najnowocześniejszych na świecie małych samochodów. Widać to przykładowo po liczbie dostępnych systemów asystujących oraz tych, które zwiększają komfort na pokładzie. Już podstawowa wersja wyposażenia Trendline ma seryjnie światła do jazdy dziennej LED z funkcją Coming i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz możliwość monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego oraz rozpoznawania pieszych.

    W ramach wyposażenia dodatkowego jak poprzednio jest dostępny aktywny tempomat ACC, teraz działający jednak do prędkości 210 km/h. Nowość w Polo stanowi asystent zmiany pasa ruchu Blind Spot z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkingowego Rear Traffic Allert, częściowo automatyczny system Park Assist wspomagający wyjazd z miejsca parkingowego oraz funkcją awaryjnego hamowania podczas manewrowania.

    Na życzenie Polo można wyposażyć – i to także nowość – w bezkluczykowy system otwierania/zamykania drzwi i uruchamiania silnika Keyless Access.

    Cyfrowe wskaźniki
    Do Polo – jako do pierwszego Volkswagena i pierwszego modelu koncernu Volkswagen w ogóle – jest dostępny układ cyfrowych wyświetlaczy Active Info Display nowej generacji. Ponadto mamy możliwość wyboru systemów multimedialnych z ekranem o przekątnej od 6,5 do 8 cali, jest bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), przewidziano zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów, a wisienką na torcie jest największy dach panoramiczny, jaki można kupić do samochodu tej klasy.

    Na gamę modelową Volkswagena Polo składa się paleta łącznie 14 lakierów nadwozia do wyboru, 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali; niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze) oraz 12 rodzajów tapicerek.

    Przymiarki do premiery handlowej
    W Polsce przedsprzedaż nowego Polo ruszy w czwartym kwartale. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 65 do 150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym (chodzi tu o nowo skonstruowany 1.0 TGI/90 KM). Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe lub dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania.

    Oprócz trzech tradycyjnych wersji wyposażenia Trendline, Comfortline lub Highline przygotowano jeszcze wersję specjalną Polo Beats (m.in. z systemem dźwiękowym o mocy 300 wat) oraz topową wersję sportową GTI (pod maską motor o mocy 200 KM).

    Świat się kończy - jeśli chcesz mieć auto z nowinkami technologicznymi i szeroką gamą silników - kupujesz VW a nie auto z Japonii. Co poszło nie tak?
    19 czerwca 2017, 12:07 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)