Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 134 takie materiały
    Alfa Romeo SZ – napotkana alfa w pod Poznańskim Puszczykowie niestety nie dałem rady jej z fotografować a o to kilka ciekawostek o tym autku.
 Alfa Romeo produkowane w latach 1989-1993 we włoszech
 Model SZ, określany również jako ES-30 (Experimental Sportscar 3.0 litry)
Samochód jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem V6 o pojemności 2959 cm³ i mocy maksymalnej 155 kW (210 KM)
Wyprodukowano jedynie 1000 sztuk Alfy Romeo SZ z nadwoziem coupé i 800 kabrioletów RZ.
    Napotkana alfa w pod Poznańskim Puszczykowie niestety nie dałem rady jej z fotografować a o to kilka ciekawostek o tym autku.
    Alfa Romeo produkowane w latach 1989-1993 we włoszech
    Model SZ, określany również jako ES-30 (Experimental Sportscar 3.0 litry)
    Samochód jest napędzany sześciocylindrowym silnikiem V6 o pojemności 2959 cm³ i mocy maksymalnej 155 kW (210 KM)
    Wyprodukowano jedynie 1000 sztuk Alfy Romeo SZ z nadwoziem coupé i 800 kabrioletów RZ.
    1 czerwca 2013, 14:54 przez pakodbc (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Polonez 2000 Rally – Polonez 1 kwietnia 1984 otrzymał homologację do grupy B. W samochodzie tym stosowano gaźniki, wtrysk mechaniczny i wtrysk elektroniczny. Zastosowano szyby boczne z poliwęglanu, małe stalowe zderzaki z seryjnego Poloneza C. Zamontowano przednie spoilery z kierownicami strug powietrza, które kierowały powietrze na wycięte wloty pod zderzakiem w celu chłodzenia hamulców. Z Poloneza zdemontowano chromowane dodatki i gumową lotkę sprzed przedniej maski. Polonez ten posiadał moc około 210 koni mechanicznych. Zastosowano żółty lakier z ciemnoniebieskimi czworobokami i pasami czyli malowanie FSO Sport. Na początku lat 90 FSO Sport i OBRSO wycofało się ze startów w rajdach samochodowych. Wszystkie egzemplarze zostały rozebrane i sprzedane na części dziś można spotkać tylko repliki rajdowych Polonezów.
    Polonez 1 kwietnia 1984 otrzymał homologację do grupy B. W samochodzie tym stosowano gaźniki, wtrysk mechaniczny i wtrysk elektroniczny. Zastosowano szyby boczne z poliwęglanu, małe stalowe zderzaki z seryjnego Poloneza C. Zamontowano przednie spoilery z kierownicami strug powietrza, które kierowały powietrze na wycięte wloty pod zderzakiem w celu chłodzenia hamulców. Z Poloneza zdemontowano chromowane dodatki i gumową lotkę sprzed przedniej maski. Polonez ten posiadał moc około 210 koni mechanicznych. Zastosowano żółty lakier z ciemnoniebieskimi czworobokami i pasami czyli malowanie FSO Sport. Na początku lat 90 FSO Sport i OBRSO wycofało się ze startów w rajdach samochodowych. Wszystkie egzemplarze zostały rozebrane i sprzedane na części dziś można spotkać tylko repliki rajdowych Polonezów.
    27 maja 2013, 14:48 przez Siechu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Chevrolet 210 1954 –
    19 kwietnia 2013, 15:15 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes W 210 E50 –
    23 marca 2013, 16:23 przez ~kondzio15 | Do ulubionych | Skomentuj
    VW Golf II Limited [WLEPKA] – 210 km Jest moc czy nie?
    210 km Jest moc czy nie?
    22 lutego 2013, 20:04 przez DawiNczi13 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Większość pewnie nawet nie wie o jego istnieniu – Pod koniec lat 70tych firma Nordstadt miała ciekawe pomysły na przebudowy kilku modelu Audi, Volkswagena i Porsche, był to między innymi sławny Volkswagen Garbus Carrera z silnikiem z modelu Porsche 911, osiągającym moc 210 koni, czy Scirocco Pickup, Jetta Cabrio.
W 1978 roku został zakupiony nowy model Porsche 928 z silnikiem V8 4.5l 240KM, stał się on bazą dla najbardziej spektakularnej przeróbki z Nordstadt – Golf 928, bo tak został nazwany ten dziwoląg, posiadał oczywiście jednostkę napędową z Porsche, napęd na tył, całe zawieszenie, a także środek (skórzane kubełki, deskę rozdzielczą), układ hamulcowy i felgi, tak zwane później – telefony.
Do tej przebudowy Golf został poszerzony o 30cm zostały w nim także przerobione błotniki, drzwi oraz specjalnie dorabiane szyby.
Prawdopodobnie powstało tylko 10 egzemplarzy w tym 4 z 
silnikiem V8 4,5l 240Km i mocniejsze jednostki 4,6l 300Km. 
300 konna wersja rozpędzała się do setki w 6,6s. auto ważyło 1590 kg.
    Pod koniec lat 70tych firma Nordstadt miała ciekawe pomysły na przebudowy kilku modelu Audi, Volkswagena i Porsche, był to między innymi sławny Volkswagen Garbus Carrera z silnikiem z modelu Porsche 911, osiągającym moc 210 koni, czy Scirocco Pickup, Jetta Cabrio.
    W 1978 roku został zakupiony nowy model Porsche 928 z silnikiem V8 4.5l 240KM, stał się on bazą dla najbardziej spektakularnej przeróbki z Nordstadt – Golf 928, bo tak został nazwany ten dziwoląg, posiadał oczywiście jednostkę napędową z Porsche, napęd na tył, całe zawieszenie, a także środek (skórzane kubełki, deskę rozdzielczą), układ hamulcowy i felgi, tak zwane później – telefony.
    Do tej przebudowy Golf został poszerzony o 30cm zostały w nim także przerobione błotniki, drzwi oraz specjalnie dorabiane szyby.
    Prawdopodobnie powstało tylko 10 egzemplarzy w tym 4 z
    silnikiem V8 4,5l 240Km i mocniejsze jednostki 4,6l 300Km.
    300 konna wersja rozpędzała się do setki w 6,6s. auto ważyło 1590 kg.
    10 lutego 2013, 14:49 przez xXxBlachaxXx (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Romet Chart 210 – oto mój Charcik, myślę że się spodoba...
    Oto mój Charcik, myślę że się spodoba...
    3 lutego 2013, 11:32 przez krzychu89KoRn (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    wlasne

    Bugatti Type 57SC Atlantic - Charseria samochodów wyjątkowych – W tym aucie o niczym nie zapomniano - gdzie i na co się nie spojrzy, tam jest ślicznie. Kierunkowskazy? Proszę bardzo. Lampy przednie? Zróbmy szałowe. Lampy tylne? Wyprzedźmy o 3 czy 4 epoki nasze czasy. Wydech? Ok - będzie cudny. Zegary? Zróbmy inne niż ma każdy. Wloty powietrza? Zróbmy szałowe. Komora silnika? Zróbmy coś, czego nie ma nikt... Pamiętaj - w tamtych latach nie było giętych szyb - projektant musiał się napocić mocno, by to ominąć i wkomponować proste okna w obłą sylwetkę. Współczynnik oporu powietrza wynosił 0.212, co jest rewelacyjnym wynikiem nawet dziś!

Ale przejdźmy do konkretów. Samochód zaprojektował syn założyciela Jean Bugatti, który zginął w sierpniu 1939 podczas jazd próbnych wyścigowa wersją Typ 57G Tank.

Dane techniczne:

Ogólne:
Model: Typ 57SC Atlantic
Lata produkcji: 1936 - 1939
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 3 (jeden potrącił pociąg)
Projekt nadwozia: Jean Bugatti, Joseph Walter
Masa własna: 953 kg

Opony:
Przód: 5.50 R 18
Tył: 6.50 R 18

Osiągi:
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Moc maksymalna: 210 KM
0-100 km/h: 10,2 s

Napęd:
Typ silnika: R8
Pojemność: 3257 cm³
Napęd: tylna oś

Do dziś zachowały się na pewno:
1936 Bugatti Type 57SC Atlantic numer nadwozia 57374 kolor błękitny
1937 Bugatti Type 57S Atlantic numer nadwozia 57473 kolor siwy (potrącony przez pociąg i odbudowany)
1938 Bugatti Type 57SC Atlantic numer nadwozia 57591 kolor czarny

Plotka głosi, że gdzieś w opuszczonym garażu jest jeszcze czwarty Atlantic. Najcenniejszy - srebrny z pasami w kolorze flagi Francuskiej idącymi przez całe auto. Pierwszy z Atlanticów zbudowany przez Jeana Bugatti dla niego samego. Zatem warto poprzeglądać szopy i opuszczone garaże...

Samochód z numerem nadwozia 57374 został sprzedany na aukcji w 2009 roku cena? Skromne 30 000 000 $. Dziś wartość każdego z aut szacowana jest na 40 000 000 $. Jest to najdroższy samochód na świecie.

Pozostałe samochody opisywane w serii Tutaj
    W tym aucie o niczym nie zapomniano - gdzie i na co się nie spojrzy, tam jest ślicznie. Kierunkowskazy? Proszę bardzo. Lampy przednie? Zróbmy szałowe. Lampy tylne? Wyprzedźmy o 3 czy 4 epoki nasze czasy. Wydech? Ok - będzie cudny. Zegary? Zróbmy inne niż ma każdy. Wloty powietrza? Zróbmy szałowe. Komora silnika? Zróbmy coś, czego nie ma nikt... Pamiętaj - w tamtych latach nie było giętych szyb - projektant musiał się napocić mocno, by to ominąć i wkomponować proste okna w obłą sylwetkę. Współczynnik oporu powietrza wynosił 0.212, co jest rewelacyjnym wynikiem nawet dziś!

    Ale przejdźmy do konkretów. Samochód zaprojektował syn założyciela Jean Bugatti, który zginął w sierpniu 1939 podczas jazd próbnych wyścigowa wersją Typ 57G Tank.

    Dane techniczne:

    Ogólne:
    Model: Typ 57SC Atlantic
    Lata produkcji: 1936 - 1939
    Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 3 (jeden potrącił pociąg)
    Projekt nadwozia: Jean Bugatti, Joseph Walter
    Masa własna: 953 kg

    Opony:
    Przód: 5.50 R 18
    Tył: 6.50 R 18

    Osiągi:
    Prędkość maksymalna: 200 km/h
    Moc maksymalna: 210 KM
    0-100 km/h: 10,2 s

    Napęd:
    Typ silnika: R8
    Pojemność: 3257 cm³
    Napęd: tylna oś

    Do dziś zachowały się na pewno:
    1936 Bugatti Type 57SC Atlantic numer nadwozia 57374 kolor błękitny
    1937 Bugatti Type 57S Atlantic numer nadwozia 57473 kolor siwy (potrącony przez pociąg i odbudowany)
    1938 Bugatti Type 57SC Atlantic numer nadwozia 57591 kolor czarny

    Plotka głosi, że gdzieś w opuszczonym garażu jest jeszcze czwarty Atlantic. Najcenniejszy - srebrny z pasami w kolorze flagi Francuskiej idącymi przez całe auto. Pierwszy z Atlanticów zbudowany przez Jeana Bugatti dla niego samego. Zatem warto poprzeglądać szopy i opuszczone garaże...

    Samochód z numerem nadwozia 57374 został sprzedany na aukcji w 2009 roku cena? Skromne 30 000 000 $. Dziś wartość każdego z aut szacowana jest na 40 000 000 $. Jest to najdroższy samochód na świecie.

    Pozostałe samochody opisywane w serii Tutaj
    31 stycznia 2013, 13:06 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Toyota Soarer Z20 – Druga generacja japońskiego grand tourera z lat 1986-1991. Pod maską np. sześciocylindrowy 1G-GTEU (2.0L twin turbo) 210 KM.
    Druga generacja japońskiego grand tourera z lat 1986-1991. Pod maską np. sześciocylindrowy 1G-GTEU (2.0L twin turbo) 210 KM.
    Mitsubishi Eclipse 3G – Trzecia generacja przednionapędowego coupe z lat 1999-2006. Najmocniejsza opcja silnikowa: 6G72 V6 3.0L 210 KM 278 Nm.
    Trzecia generacja przednionapędowego coupe z lat 1999-2006. Najmocniejsza opcja silnikowa: 6G72 V6 3.0L 210 KM 278 Nm.
    10 stycznia 2013, 17:43 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj