Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 134 takie materiały
    Mitsubishi Diamante – Pierwsza generacja. Piękny samochód, wewnątrz jak i na zewnątrz. W wersji 30R-SE ma napęd na cztery koła i silnik V6 3.0L 210 KM 270 Nm. Produkowany w pierwszej połowie lat 90. W źródle poniżej jest cała broszura.
    Pierwsza generacja. Piękny samochód, wewnątrz jak i na zewnątrz. W wersji 30R-SE ma napęd na cztery koła i silnik V6 3.0L 210 KM 270 Nm. Produkowany w pierwszej połowie lat 90. W źródle poniżej jest cała broszura.
    Suzuki GSF 400 VC 93' – Japońskie cudeńko którego jeszcze nie widziałem na stronie. Mój 'nowy' nabytek. 59 konie, 167 kg na sucho, 5,2 do setki, 210 V max. Model ze zmiennymi fazami rozrządu (variable valve control system).
    Japońskie cudeńko którego jeszcze nie widziałem na stronie. Mój 'nowy' nabytek. 59 konie, 167 kg na sucho, 5,2 do setki, 210 V max. Model ze zmiennymi fazami rozrządu (variable valve control system).
    1 września 2013, 19:13 przez MrPeter24 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Chevy 210 1954 –
    13 sierpnia 2013, 13:38 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Diesle BMW mają 30 lat – Dokładnie trzy dekady temu bawarska firma zaprezentowała swoją pierwszą jednostkę wysokoprężną. Motor trafił pod maskę modelu Serii 5 i sprawił, że samochód został okrzyknięty najszybszym ropniakiem na świecie!

Obecnie silniki Diesla są popularne, ciche, mocne i oszczędne. Pod koniec lat siedemdziesiątych i w latach osiemdziesiątych sprawa nie była jednak taka oczywista. Czemu zatem Bawarczycy zdecydowali się wdrożyć prace nad ropniakiem? Winny był kryzys paliwowy. Założeniem dla inżynierów BMW było stworzenie jednostki, które zaoferuje nie tylko niskie spalanie, ale również okaże się stosunkowo mocna i w miarę cicha. Wynikiem prac stał się 2,4-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 115 KM. Moment obrotowy sięgał 210 Nm.

Najszybszy diesel w roku 1983? BMW 524td!

Model 524 td (E28) trafił na rynek w roku 1983 i z miejsca został okrzyknięty najszybszym autem z silnikiem diesla na świecie. Tytuł zawdzięczał przyspieszeniu do pierwszej setki w 12,9 sekundy oraz prędkości maksymalnej wynoszącej 180 km/h. Co ważniejsze, motor zadowalał się średnio 7,1 litra ropy. Współczesnych automobilistów osiągi klasycznej "Piątki" mogą jedynie śmieszyć. W tamtym czasie robiły jednak wrażenie!

Diesle na dobre zadomowiły się w ofercie BMW. Świetnym dowodem jest chociażby model M550d. 3-litrowy, potrójnie doładowany ropniak dysponuje mocą 381 KM i momentem obrotowym na poziomie 730 Nm. Ogromna siła rozpędza Serię 5 do setki w 4,7 sekundy. M550d jest nieznacznie wolniejszy od BMW M5, a jednocześnie spala dwukrotnie mniej paliwa w cyklu miejskim!
    Dokładnie trzy dekady temu bawarska firma zaprezentowała swoją pierwszą jednostkę wysokoprężną. Motor trafił pod maskę modelu Serii 5 i sprawił, że samochód został okrzyknięty najszybszym ropniakiem na świecie!

    Obecnie silniki Diesla są popularne, ciche, mocne i oszczędne. Pod koniec lat siedemdziesiątych i w latach osiemdziesiątych sprawa nie była jednak taka oczywista. Czemu zatem Bawarczycy zdecydowali się wdrożyć prace nad ropniakiem? Winny był kryzys paliwowy. Założeniem dla inżynierów BMW było stworzenie jednostki, które zaoferuje nie tylko niskie spalanie, ale również okaże się stosunkowo mocna i w miarę cicha. Wynikiem prac stał się 2,4-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 115 KM. Moment obrotowy sięgał 210 Nm.

    Najszybszy diesel w roku 1983? BMW 524td!

    Model 524 td (E28) trafił na rynek w roku 1983 i z miejsca został okrzyknięty najszybszym autem z silnikiem diesla na świecie. Tytuł zawdzięczał przyspieszeniu do pierwszej setki w 12,9 sekundy oraz prędkości maksymalnej wynoszącej 180 km/h. Co ważniejsze, motor zadowalał się średnio 7,1 litra ropy. Współczesnych automobilistów osiągi klasycznej "Piątki" mogą jedynie śmieszyć. W tamtym czasie robiły jednak wrażenie!

    Diesle na dobre zadomowiły się w ofercie BMW. Świetnym dowodem jest chociażby model M550d. 3-litrowy, potrójnie doładowany ropniak dysponuje mocą 381 KM i momentem obrotowym na poziomie 730 Nm. Ogromna siła rozpędza Serię 5 do setki w 4,7 sekundy. M550d jest nieznacznie wolniejszy od BMW M5, a jednocześnie spala dwukrotnie mniej paliwa w cyklu miejskim!
    29 lipca 2013, 21:26 przez Damiannero (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Tak  tam kosiarka – W Wielkiej Brytanii zrobiono kosiarkę, która osiąga prędkość zaledwie 130mph, czyli około 210 km/h!
    W Wielkiej Brytanii zrobiono kosiarkę, która osiąga prędkość zaledwie 130mph, czyli około 210 km/h!
    19 lipca 2013, 16:12 przez Matey17a (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Warszawa 210 – W 1961 roku powstał zespół, którego zadaniem było stworzenie luksusowego samochodu służącego dla administracji państwowej. Tak narodziła się Warszawa 210. Sylwetka auta miała przypominać ówczesnego Forda Falcona. Nadwozie samonośne zwieszono na kolumnach McPhersona (przód). Z tyłu zastosowano resory piórowe. Pod maską Warszawy 210 pracował sześciocylindrowy silnik o pojemności 2.5 litra, którego moc była przenoszona na tylne koła za pośrednictwem czterostopniowej skrzyni biegów z hydraulicznym sprzęgłem.

Mówi się, że powstały jedynie dwa egzemplarze modelu. Jeden z nich znajduje się obecnie w prywatnych rękach, a o drugim słuch zaginął. Mówi się, że wywieziono go za wschodnią granicę, ale tej wiadomości nie można potwierdzić.
    W 1961 roku powstał zespół, którego zadaniem było stworzenie luksusowego samochodu służącego dla administracji państwowej. Tak narodziła się Warszawa 210. Sylwetka auta miała przypominać ówczesnego Forda Falcona. Nadwozie samonośne zwieszono na kolumnach McPhersona (przód). Z tyłu zastosowano resory piórowe. Pod maską Warszawy 210 pracował sześciocylindrowy silnik o pojemności 2.5 litra, którego moc była przenoszona na tylne koła za pośrednictwem czterostopniowej skrzyni biegów z hydraulicznym sprzęgłem.

    Mówi się, że powstały jedynie dwa egzemplarze modelu. Jeden z nich znajduje się obecnie w prywatnych rękach, a o drugim słuch zaginął. Mówi się, że wywieziono go za wschodnią granicę, ale tej wiadomości nie można potwierdzić.
    5 lipca 2013, 14:36 przez kondzio15 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda Legend – Honda Legend, 3.2 V6 210 KM. MOC!
    Honda Legend, 3.2 V6 210 KM. MOC!
    4 lipca 2013, 14:04 przez siewca (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Moje

    Made in Poland 1972 – Marka: WSK

Model: MR16T

Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego

Lata produkcji: 1972-1977

Ilosc egzemplarzy: ~500

Historia powstania:

Dane wg prospektu fabtycznego:
Motocykl MR16T klasy 250ccm jest pojazdem sportowym, przystosowanym do startów w rajdach obserwowanych.
Posiada szereg oryginalnych rozwiązań technicznych oraz specjalny silnik o obniżonych obrotach i zwiększonym momencie obrotowym.
Sprawdzona w wielu rajdach geometria podwozia, czyni z tego motocykla pojazd, dla którego nie ma trudnych odcinków, czy złej drogi.
Mała masa pojazdu, przy elastycznym silniku, ułatwia posługiwanie się nim w najcięższych warunkach terenowych.

Dane techniczne:

Silnik:

Dwusuwowy o pojemności 250 ccm typu W3T - wersja silnika W2 o zwiększonym momencie obrotowym Masa silnika 28,5kg, moc 13,5 kM przy 4000 obr/min. Silnik opracowany na bazie silnika Wiatr 175ccm. Wzrost pojemności skokowej uzyskano przez wiekszenie skoku tłoka i jego średnicy (zastosowano tłok z węgierskiej Panonii). W późniejszych wersjach stosowano silniki 175 ccm typu W2BxS przystosowane do celów sportowych (zmiana osprzętu elektrycznego i przełożeń)

Gaznik:



Sprzeglo:

wielotarczowe mokre

Skrzynia biegów:

czterobiegowa ze zmienionymi przełożeniami w stosunku do silnika W2

Naped:

Nieosłoniętym łańcuchem

Podwozie:

rama rurowa zamknięta wykonanana z ulepszanych rur ze stali stopowej. Rurowy wahacz łożyskowany tocznie służący również jako zbiornik oleju do smarowania łańcucha. Zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 165 mm (importowany widelec Ceriani), tylne o skoku 90 mm. W modelu późniejszym rama podwójna z rur stopowych, wahacz łożyskowany ślizgowo cienkościennych

Kola:

przednie 3,00-21' Trial, tylne 4,00-18' Trial

Hamulce:

Bebnowe sterowane mechanicznie. Bebny ze stopu lekkiego-elektronu, zebrowane, z wtopiona żeliwna wkladka. W późniejszych modelach seryjne bębny WSK

Instalacja elektryczna:

Zapłon iskrownikowy

Pojemnosci:

Zbiornik paliwa 7 l

Cieżar:

Cieżar własny 90 kg, ciężar max 210 kg

Zużycie paliwa:

5l/100 km w terenie

Szybkość maksymalna 90 km/h w terenie,
Stosowane barwy nadwozia: czerwono- czarna
    Marka: WSK

    Model: MR16T

    Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego

    Lata produkcji: 1972-1977

    Ilosc egzemplarzy: ~500

    Historia powstania:

    Dane wg prospektu fabtycznego:
    Motocykl MR16T klasy 250ccm jest pojazdem sportowym, przystosowanym do startów w rajdach obserwowanych.
    Posiada szereg oryginalnych rozwiązań technicznych oraz specjalny silnik o obniżonych obrotach i zwiększonym momencie obrotowym.
    Sprawdzona w wielu rajdach geometria podwozia, czyni z tego motocykla pojazd, dla którego nie ma trudnych odcinków, czy złej drogi.
    Mała masa pojazdu, przy elastycznym silniku, ułatwia posługiwanie się nim w najcięższych warunkach terenowych.

    Dane techniczne:

    Silnik:

    Dwusuwowy o pojemności 250 ccm typu W3T - wersja silnika W2 o zwiększonym momencie obrotowym Masa silnika 28,5kg, moc 13,5 kM przy 4000 obr/min. Silnik opracowany na bazie silnika Wiatr 175ccm. Wzrost pojemności skokowej uzyskano przez wiekszenie skoku tłoka i jego średnicy (zastosowano tłok z węgierskiej Panonii). W późniejszych wersjach stosowano silniki 175 ccm typu W2BxS przystosowane do celów sportowych (zmiana osprzętu elektrycznego i przełożeń)

    Gaznik:



    Sprzeglo:

    wielotarczowe mokre

    Skrzynia biegów:

    czterobiegowa ze zmienionymi przełożeniami w stosunku do silnika W2

    Naped:

    Nieosłoniętym łańcuchem

    Podwozie:

    rama rurowa zamknięta wykonanana z ulepszanych rur ze stali stopowej. Rurowy wahacz łożyskowany tocznie służący również jako zbiornik oleju do smarowania łańcucha. Zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 165 mm (importowany widelec Ceriani), tylne o skoku 90 mm. W modelu późniejszym rama podwójna z rur stopowych, wahacz łożyskowany ślizgowo cienkościennych

    Kola:

    przednie 3,00-21' Trial, tylne 4,00-18' Trial

    Hamulce:

    Bebnowe sterowane mechanicznie. Bebny ze stopu lekkiego-elektronu, zebrowane, z wtopiona żeliwna wkladka. W późniejszych modelach seryjne bębny WSK

    Instalacja elektryczna:

    Zapłon iskrownikowy

    Pojemnosci:

    Zbiornik paliwa 7 l

    Cieżar:

    Cieżar własny 90 kg, ciężar max 210 kg

    Zużycie paliwa:

    5l/100 km w terenie

    Szybkość maksymalna 90 km/h w terenie,
    Stosowane barwy nadwozia: czerwono- czarna
    14 czerwca 2013, 1:09 przez ~MR16T | Do ulubionych | Skomentuj
    8 czerwca 2013, 10:53 przez Hans2012 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Honda tworzy najszybszą kosiarkę świata – "Top Gear rzucił ostatnio wyzwanie zespołowi inżynierów Hondy, aby ci stworzyli najszybszą kosiarkę świata. Autorzy programu nie spodziewali się jednak odpowiedzi - wyzwanie zostało podjęte. A oto wyniki pracy - od zera do setki w 4 sekundy i prędkość maksymalna 210 kilometrów na godzinę.

Maszyna została zbudowana na bazie seryjnej kosiarki japońskiego producenta, w której silnik wymieniono na taki używany na co dzień w motocyklach. Wymieniono także zawieszenie, koła i opony (te zapożyczono z quada), a podwozie stalowe zastąpiono wykonanym z włókna węglowego.

Wyrzucono z niej także standardowe ostrze tnące - zbyt trudne było podłączenie go do nowego silnika - a zastąpiono je dwiema stalowymi linkami obracającymi się z prędkością 4 tysięcy obrotów na minutę (zasilane są przez osobne silniki elektryczne).

Turbo-kosiarkę w pełnej krasie powinniśmy zobaczyć już niedługo, bo Top Gear wyznaczył końcowy termin prac na 17 czerwca. Niestety ekipa programu nie będzie mogła wziąć udziału w oficjalnych zawodach w nowej maszynie - według federacji British Lawn Mower Racing Association zostało w niej wprowadzone zbyt wiele zmian."
    "Top Gear rzucił ostatnio wyzwanie zespołowi inżynierów Hondy, aby ci stworzyli najszybszą kosiarkę świata. Autorzy programu nie spodziewali się jednak odpowiedzi - wyzwanie zostało podjęte. A oto wyniki pracy - od zera do setki w 4 sekundy i prędkość maksymalna 210 kilometrów na godzinę.

    Maszyna została zbudowana na bazie seryjnej kosiarki japońskiego producenta, w której silnik wymieniono na taki używany na co dzień w motocyklach. Wymieniono także zawieszenie, koła i opony (te zapożyczono z quada), a podwozie stalowe zastąpiono wykonanym z włókna węglowego.

    Wyrzucono z niej także standardowe ostrze tnące - zbyt trudne było podłączenie go do nowego silnika - a zastąpiono je dwiema stalowymi linkami obracającymi się z prędkością 4 tysięcy obrotów na minutę (zasilane są przez osobne silniki elektryczne).

    Turbo-kosiarkę w pełnej krasie powinniśmy zobaczyć już niedługo, bo Top Gear wyznaczył końcowy termin prac na 17 czerwca. Niestety ekipa programu nie będzie mogła wziąć udziału w oficjalnych zawodach w nowej maszynie - według federacji British Lawn Mower Racing Association zostało w niej wprowadzone zbyt wiele zmian."
    7 czerwca 2013, 10:33 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)