Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 158 takich materiałów
    VW Golf – Moj Nowy Nabytek Golf Mk5 1.9 105 KM bluemotion. Limited edition GOAL
    Moj Nowy Nabytek Golf Mk5 1.9 105 KM bluemotion. Limited edition GOAL
    9 lutego 2014, 20:55 przez Diablos2000 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mój Seacik – Seat 1.6 benzyna 105 koni.
    Seat 1.6 benzyna 105 koni.
    2 lutego 2014, 16:21 przez ~krsh | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Skoda 105 –
    1 lutego 2014, 23:11 przez marian1 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Trochę Historii – Syrena 607 została zaprojektowana w latach 1970−1971, a prototypowy egzemplarz został skonstruowany w oparciu o równolegle projektowaną Syrenę 105 i elementy licencyjnego Polskiego Fiata 125p, Polskiego Fiata 126p i jugosłowiańskiej Zastavy 101.

Syrena 607 różniła się od bazowej Syreny 105 wieloma elementami. Zastosowano w niej nadwozie typu hatchback z otwieraną tylną klapą, składane tylne siedzenia, obniżone okna, wzmocniony dach, tylne resory i zwiększony do 2500 mm rozstaw osi. Natomiast napęd i przednie zawieszenie zostały takie same jak w Syrenie 104. Wśród konstruktorów samochodu znaleźli się Zbigniew Wattson, Zygmunt Grochowski i Stanisław Łukasiewicz.

Ostatecznie jednak z powodu spodziewanych dużych kosztów przestawienia zakładu na produkcję nowego modelu w połączeniu z przestarzałością konstrukcji Syreny jako takiej, Syrena 607 nie trafiła do produkcji. Powstałe prototypy były wykorzystywane tylko do celów doświadczalnych, po decyzji o rezygnacji z produkcji większość prototypów zniszczono.




Jeden prototyp Syreny 607 zaginął jeszcze w pierwszej połowie lat 1970-tych. Od 1974 roku znajdował się w posiadaniu rodziny obecnego właściciela, która zakupiła go jako „złom użytkowy”. O istnieniu prototypu poinformowano dopiero w 2011 roku na prywatnej posesji w Bielsku-Białej. Nadwozie i podwozie prototypu mocno skorodowało, auto pozbawione było także całego wyposażenia. Odbudowy modelu podjął się Bronisław Buczek, który podjął pracę na zlecenie anonimowego właściciela pojazdu. Początkowo planowano zakończenie odbudowy do końca 2012 roku.
    Syrena 607 została zaprojektowana w latach 1970−1971, a prototypowy egzemplarz został skonstruowany w oparciu o równolegle projektowaną Syrenę 105 i elementy licencyjnego Polskiego Fiata 125p, Polskiego Fiata 126p i jugosłowiańskiej Zastavy 101.

    Syrena 607 różniła się od bazowej Syreny 105 wieloma elementami. Zastosowano w niej nadwozie typu hatchback z otwieraną tylną klapą, składane tylne siedzenia, obniżone okna, wzmocniony dach, tylne resory i zwiększony do 2500 mm rozstaw osi. Natomiast napęd i przednie zawieszenie zostały takie same jak w Syrenie 104. Wśród konstruktorów samochodu znaleźli się Zbigniew Wattson, Zygmunt Grochowski i Stanisław Łukasiewicz.

    Ostatecznie jednak z powodu spodziewanych dużych kosztów przestawienia zakładu na produkcję nowego modelu w połączeniu z przestarzałością konstrukcji Syreny jako takiej, Syrena 607 nie trafiła do produkcji. Powstałe prototypy były wykorzystywane tylko do celów doświadczalnych, po decyzji o rezygnacji z produkcji większość prototypów zniszczono.




    Jeden prototyp Syreny 607 zaginął jeszcze w pierwszej połowie lat 1970-tych. Od 1974 roku znajdował się w posiadaniu rodziny obecnego właściciela, która zakupiła go jako „złom użytkowy”. O istnieniu prototypu poinformowano dopiero w 2011 roku na prywatnej posesji w Bielsku-Białej. Nadwozie i podwozie prototypu mocno skorodowało, auto pozbawione było także całego wyposażenia. Odbudowy modelu podjął się Bronisław Buczek, który podjął pracę na zlecenie anonimowego właściciela pojazdu. Początkowo planowano zakończenie odbudowy do końca 2012 roku.
    11 stycznia 2014, 17:28 przez camil76 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Części Syrenka 105 – Mam mały problem, odkopałem w starym garażu szafę w której znalazłem części do Syrenki, niby fajnie, przygoda taka, ale nie wiem do czego niektóre są i jak się cenią, tak więc moja prośba jest taka, jeżeli ktoś się zna i interesuje to proszę o jakieś informacje. Dzięki
P.S.
części są 100% oryginalne, z Polskich fabryk epoki Syrenek (jeżeli to coś zmienia)
    Mam mały problem, odkopałem w starym garażu szafę w której znalazłem części do Syrenki, niby fajnie, przygoda taka, ale nie wiem do czego niektóre są i jak się cenią, tak więc moja prośba jest taka, jeżeli ktoś się zna i interesuje to proszę o jakieś informacje. Dzięki
    P.S.
    części są 100% oryginalne, z Polskich fabryk epoki Syrenek (jeżeli to coś zmienia)
    30 grudnia 2013, 6:41 przez ~Marcin3 | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Źródło:

    własne

    Syrena 105 Lux 2.0 16V (150KM) – Syrenka z silnikiem z Opla. Nigdy jej tu nie widziałem, a to świetny projekt.
    Syrenka z silnikiem z Opla. Nigdy jej tu nie widziałem, a to świetny projekt.
    Skoda 105 l – Skoda 105 L 1983r.
    Skoda 105 L 1983r.
    20 grudnia 2013, 17:09 przez ~Danieleczek119 | Do ulubionych | Skomentuj
    FSM Syrena 105 – Mało ich tutaj. To autko jest moim marzeniem od wczesnego dzieciństwa, mam nadzieję, że kiedyś je spełnię.
    Mało ich tutaj. To autko jest moim marzeniem od wczesnego dzieciństwa, mam nadzieję, że kiedyś je spełnię.
    19 grudnia 2013, 19:09 przez wnusiu94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Tatra T603 – Tę markę większość osób kojarzy z samochodami ciężarowymi o świetnych własnościach terenowych, tymczasem Tatra już od lat 30-tych minionego wieku wytwarzała osobowe auta luksusowe.
Auto z obrazka to Tatra T 603 przygotowana do wyścigów. Aż dziw bierze, że Czechom, będącym tak jak my, krajem komunistycznym, udało się produkować tak nietuzinkowe samochody, które dziś cieszą się sporym powodzeniem wśród kolekcjonerów aut (powstało niewiele ponad 20 tys. egzemplarzy T603).

Tatra T603 (1955-1975) posiadała niezwykle aerodynamiczną karoserię (Cx=0,35) mieszczącą 6 osób, chłodzony powietrzem silnik V8 o pojemności 2,4-2,5 l i mocy 95-105 KM umieszczony za tylną osią i napędzający koła tylne. Z uwagi na niedociążoną oś przednią, wóz uchodzi za trudny w prowadzeniu zimą.

Posłuchaj jak wspaniale brzmi czechosłowackie, chłodzone powietrzem V8 z drugiej połowy lat 50-tych!:

http://www.youtube.com/watch?v=UEglqDfGYM0
    Tę markę większość osób kojarzy z samochodami ciężarowymi o świetnych własnościach terenowych, tymczasem Tatra już od lat 30-tych minionego wieku wytwarzała osobowe auta luksusowe.
    Auto z obrazka to Tatra T 603 przygotowana do wyścigów. Aż dziw bierze, że Czechom, będącym tak jak my, krajem komunistycznym, udało się produkować tak nietuzinkowe samochody, które dziś cieszą się sporym powodzeniem wśród kolekcjonerów aut (powstało niewiele ponad 20 tys. egzemplarzy T603).

    Tatra T603 (1955-1975) posiadała niezwykle aerodynamiczną karoserię (Cx=0,35) mieszczącą 6 osób, chłodzony powietrzem silnik V8 o pojemności 2,4-2,5 l i mocy 95-105 KM umieszczony za tylną osią i napędzający koła tylne. Z uwagi na niedociążoną oś przednią, wóz uchodzi za trudny w prowadzeniu zimą.

    Posłuchaj jak wspaniale brzmi czechosłowackie, chłodzone powietrzem V8 z drugiej połowy lat 50-tych!:

    http://www.youtube.com/watch?v=UEglqDfGYM0
    Syrena 105 Bosto. –
    14 grudnia 2013, 0:37 przez wolfpiotr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj