Skocz do zawartości


Zdjęcie

Samochód do 9-10k, benzyna/benzyna+lpg


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 NightStalker93

NightStalker93

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • LocationDLW

Napisano 06 styczeń 2017 - 11:42

Cześć Wszystkim.

Budżet 9-10k maksymalnie, nadwozie 5-drzwiowy hatchback/sedan. Możliwie jak najmłodszy rocznik (2000+)

Silnik 1.4-1.8, ewentualnie 2.0 współgrający z lpg (fajnie jakby w tych pieniądzach miał już instalacje, ale nie jest to konieczność), o mocy myślę 100-150KM (te 100KM to takie totalne minimum, nie ma być to demon prędkości, ale ma być tyle, żeby w stosunku do masy żwawo się odpychał i nie było strachu przy wyprzedzaniu).

Z wyposażenia musi mieć obowiązkowo klimatyzację i elektryczne szyby (najlepiej komplet), resztę traktuję jako dodatki.

Ogólnie samochód w miarę bezawaryjny i tani w eksploatacji.

Podrzucajcie możliwie jak najwięcej propozycji mieszczących się w kryteriach, żeby było w czym wybierać (o ile jest). Z góry dzięki  ;)


Zabawa zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.


#2 NightStalker93

NightStalker93

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • LocationDLW

Napisano 08 styczeń 2017 - 17:53

Nikt tu już nie zagląda, czy nie ma takich aut jak w opisie :D

 

W każdym razie zrobiłem małe rozeznanie jakie samochody by uszły (nie jest to samochód dla mnie). Fajnie jakbyście powiedzieli coś więcej o tych modelach. Koszty eksploatacji, awaryjność, jakieś ogólne bolączki, czy w tych pieniądzach nie będą to padaki, oraz które silniki znoszą dobrze gaz, a które go nie cierpią.

 

Audi A3 (8L) -> 1.6, 1.8, (1.8T?)

Fiat Stilo -> 1.4, 1.6, 1.8

Ford Focus (I gen) -> 1.6, 1.8, 2.0

Ford Mondeo (III gen) -> 1.8, 2.0

Mitsubishi Galant (VIII gen) -> 2.0

Opel Astra (G, H?) -> 1.6, 1.8, 2.0

Opel Vectra (B, C?) -> 1.8, 2.0

Peugeot 206 -> 1.6, 2.0

Peugeot 307 -> 1.6, 2.0

Renault Megane (II gen) -> 1.6, 2.0

Renault Laguna (II gen) -> 1.8, 2.0

Seat Leon (I gen) -> 1.6, 1.6, (1.8T?)

Skoda Oktavia (I gen) -> 1.6, 1.8, 2.0

Toyota Corolla (IX) -> 1.4, 1.6

Rover 75 -> 1.8


Zabawa zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.


#3 Stalker

Stalker

    Newbie

  • Motozakręcony
  • Pip
  • 3 postów
  • LocationKraniec świata (koło Czeszek)

Napisano 10 styczeń 2017 - 19:36

Z tego co mi wiadomo, to Fiat Stilo jest jednym z bardziej awaryjnych pod względem elektroniki, a silniki 1.6/1.8 są mocno awaryjne. Znajomy miał 1.8 i raczej nie narzekał (chyba że na koszty benzyny, ale on ma bardzo ciężką nogę, przez co znowu przesiadł się na seicento). 
Co do Peugeot 206, to ostatnio znajomemu walnął rozrząd (ale tak się kończy, jak ładowanie kasy w auto idzie najpierw w nagłośnienie i "bajery"). Oprócz tego cała marka zachowuje się troszkę jak kobieta. Cały czas ma swoje humorki, np. mi włączał się zawsze lewy kierunkowskaz, a jeszcze wcześniej gasł sam z siebie. 
Co do Audi a3 to jest fajnym samochodem. Szukałbym z słynnym quattro z 1.8 turbo (150KM). W poszukiwaniu ofert znalazłem nawet fajny egzemplarz za 8.3K.



#4 FXX

FXX

    Newbie

  • Motozakręcony
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 17 styczeń 2017 - 17:46

Odnośnie powyższej opinii o Fiacie Stilo to w domu miałem dwie sztuki, tyle, że obie w Dieslu 1.9JTD - 115KM i 170KM (140KM po chipie). Nie wiem skąd wynika przeświadczenie o awaryjności elektroniki, ale w żadnym z nich takowych problemów nie mieliśmy. Odnośnie silników to 1.6 103KM to akurat dość pancerna i idiotoodporna jednostka, jeśli ktoś zapewnia jej chociaż minimalny serwis. Silnik 1.8 wypada trochę gorzej, ale głównym problemem jest wariator zmiennych faz rozrządu, którego spora część ludzi nie wymienia, a żeby mieć spokój, należy go praktycznie przy każdej wymianie rozrządu wymienić. Oba silniki dobrze znoszą gaz. Jednostka 1.4 jest zbyt mułowata.



#5 Majozen

Majozen

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 113 postów

Napisano 18 styczeń 2017 - 14:29

Skoda Octavia 1.6/1.8/1.8T - Tania w utrzymaniu. stosunkowo wygodna, silnik świetnie znoszą gaz.

VW Bora/Golf 1.6/1.8 - Koszty utrzymania podobne jak Octavii, mniej miejsca i jest to odczuwalne, Silniki te same co w Octavii, więc i z gazem jest tak samo.

Audi A4 1.6/1.8/1.8T- Tutaj utrzymanie jest droższe, bo zawieszenie jest na wielowahaczu, ale samochód jest wygodny, ma więcej miejsca niż się wydaje, a do 10 tysięcy można spokojnie znaleźć ładną sztukę.

To takie moje 3 typy, którymi warto się zainteresować, bo w tej cenie trudno znaleźć coś stosunkowo młodego, co będzie również bezawaryjne i z LPG. Nie warto natomiast szukać A6 C5, bo w tej cenie mimo, że znajdziesz kilka sztuk, to ich stan będzie mówił sam za siebie, a i koszty utrzymania są większe niż wyżej wymienionych.

Obecnie: Suzuki Grand Vitara 3.2 V6, Skoda Fabia 1.4 MPI (żony), Fiat Ducato II 2.8 JTD,

Było: Skoda Felicja pickup, Kawasaki KLR 600, Skoda Superb 1.8 TSI kombi, Kawasaki ZX10R 2006, Audi A6 C6 Avant, Nissan Primera P11, Fiat Tipo, Fiat Marea, Toyota Corolla VIII, BMW E21, BMW 735 E32, BMW 525 E34, BMW 328 i 318is E36, Opel Vectra A 2000 4x4, Opel Vectra B, Mercedes-Benz W123, Skoda Felicia, Suzuki GSXF 750 jajko


#6 NightStalker93

NightStalker93

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • LocationDLW

Napisano 18 styczeń 2017 - 15:15

Audi A4 wykluczyliśmy ze względu właśnie na koszt zawieszenia, czego nie ma w A3. VW z kolei celowo nie znalazło się na liście wyżej, bo... Bo po prostu nie (nie pytajcie). Niestety kolega uparł się na rocznik i na nic zdały się moje argumenty, że można kupić starsze, ale ciekawsze i lepiej wyposażone auto, no ale nie ja będę tym jeździł.

Zapomniałem wspomnieć, że do auta musi się zmieścić stół do masażu 90x67, niekoniecznie do bagażnika, jak najbardziej może powędrować na tylne siedzenia.


Zabawa zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych