Skocz do zawartości


Zdjęcie

195/55/R15 w Uno


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 DeadHei

DeadHei

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 42 postów
  • LocationPłock

Napisano 21 luty 2016 - 20:18

Panowie, szybkie pytanie. Odkopałem w garażu felgi z poprzedniego auta. Oczywistą sprawą było sprawdzenie czy dam rade zapakować je do uno. (Może w końcu byle pierdnięcie z boku albo koleina nie zacznie prowadzić auta jak jej się podoba) Niestety w trakcie przymiarki zauważyłem, że "spód" sprężyny amortyzatora, jest strasznie blisko opony więc tutaj mam pytanie. Czy dystans 1-2cm elementu zaznaczonego na obrazku przeszkadza w trakcie jazdy? Wole się upewnić zanim wydam ~200zł na porządne śruby, adaptery i kolejne 1000 na porządne nowe opony.

Av9cPyC.jpg


67637.jpg


#2 cukiernick

cukiernick

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 225 postów

Napisano 22 luty 2016 - 13:22

a nie lepiej sprzedać/wymienić te na takie o odpowiednim et?
Bo dystanse, których trwałość jest odpowiednia swoje kosztują, a te tanie to się nadają na wjazd na lawetę, która zawiezie auto na zlot...



#3 DeadHei

DeadHei

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 42 postów
  • LocationPłock

Napisano 22 luty 2016 - 17:02

Potrzebuje dowiedzieć się czy w osi pionowej taki dystans może być zachowany. Jeżeli chodzi o ET to powinno być ok ale to wyjdzie w praniu bo felga jest szersza ale i et jest mniejsze więc koło powinno być bardziej na zewnątrz.

Z innego zródła dowiedziałem się, że prawdopodobnie będę musiał zamontować od razu sztywniejsze sprężyny i amortyzatory żeby auto jechało stabilnie jeżeli upcham takie koło więc i to będzie robione najprawdopodobniej.


67637.jpg


#4 Juru

Juru

    Advanced Member

  • Moderator
  • 434 postów
  • LocationMazury- Pisz, Gdynia

Napisano 23 luty 2016 - 18:04

Podejrzewam, że po założeniu takiego dystansu koło może wystawać już poza obrys auta. Podaj parametry tej felgi najlepiej. Ja również proponuję sprzedać te felgi i kupić coś o innym ET. Opony 1000 zł, amortyzatory plus sprężyny obniżające też gdzieś pewnie z 500-600 zł, a gdzie jeszcze dobrej jakości dystanse ze śrubami :)



#5 DeadHei

DeadHei

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 42 postów
  • LocationPłock

Napisano 23 luty 2016 - 21:56

Co wy ludzie uparliście się tych dystansów. Potrzebuje dowiedzieć się czy 2 cm od talerza na którym opiera się sprężyna do opony (oś pionowa) to wystarczający dystans. Nie potrzebuje informacji o ET to bo wyjdzie w praniu jak założę felgę na śrubach. Jedyne co to potrzebuje dowiedzieć się o tym dystansie zaznaczonym na zdjeciu w 1 poscie.


67637.jpg


#6 nitro997

nitro997

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisano 27 luty 2016 - 18:20

Hej, ja tak Miałem w Xsarze jak założyłem felgi o 2 cale większe oraz o 1 cal szersze ale u mnie nic to nie przeszkadzało w trakcie użytkowania. Kolego @DeadHei proponuję obczaić sobie rozmiar kół oryginalnych i wejść na stronkę willtheyfit.com podasz tam obecne lub oryginalne oraz te które chcesz zamontować. Najlepiej dobierać tak by wielkość koła (czyli opony wraz z felgą) była jak oryginał, wtedy masz spasowane idealnie oraz nie masz efektu oszukanego licznika. Ps. na początku jak ująłem, że "miałem" to tak na prawdę miałem na myśli fakt, że przed założeniem gwintu na or amortyzatorze taki efekt był. A co do przymiarki kół to polecam się przejechać kawałek by amortyzatory się "ułożyły" bo mogą ci wzrokowo oszukiwać twoje przypuszczenia.


  • cukiernick lubi to

#7 pawel694

pawel694

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • LocationKraków

Napisano 28 luty 2016 - 13:42

Jasne że jest to bezpieczna odległość bo obudowa jest nie ruchoma więc nie z sunie się do opony zawsze możesz zastosować 195/50. W Punto mam 16 i między talerzem i obudową lagi amora a oponą jest 0.5cm :D zawieszenie jest identyczne jak w uno (mając uno jeździłem na 14 195/45 przód felga 7.5 cala tył 8cali poza łożyskami nic się nie działo) Koło wejdzie ale o zawieszenie nie będzie obcierać tylko o zderzak nadkola  i kont skrętu będzie mniejszy bardziej niż o przód obawiał bym się o tył bo tam wnęka na koło jest mniejsza.


Alfa Romeo 166 2.4JTD

Fiat Punto MK I 1.4 GT Turbo

Honda Accord CD7 Coupé 2.2

VW Golf MK II 1.8GT LPG - Sprzedany

 


#8 Rafalkom

Rafalkom

    Member

  • Motozakręcony
  • PipPip
  • 20 postów

Napisano 06 grudzień 2016 - 11:13

Widzę, że dużo znawców wypowiada się na temat dystansów, odpowiednia jakość dużo kosztuje itd. Nie ukrywajmy, oczywiście dystanse przykręcane do piast są odpowiednio droższe od tych przelotowych na dłuższe śruby/szpilki. I zazwyczaj te dystanse, które sprzedaje się na allegro są wykonane ze stopu aluminium PA6, co lepsze, z tego co mi wiadomo dystanse Eibach'a też są wykonane ze stopu PA6 a ich cena jest dużo wyższa, jednak są inne smaczki. Odgrzewam kotleta, jednak ten temat wisi wysoko na liście więc ktoś szukający informacji będzie mógł to przeczytać. A sytuacja z pierwszego postu jest całkowicie bezpieczna, jedynie trzeba sprawdzać czy koło aby na pewno nie będzie haczyć np. o plastikowe nadkole z tego względu, że jest szersze. A te historie, że tanie dystanse nadają się tylko na wjazd na lawetę to można sobie potłuc o dup... i do tego osoba która to napisała nie wspomniała, że sytuacja na zdjęciu jest jak najbardziej prawidłowa bo koło i zwrotnica nie pracują w pionie, robi to sprężyna z amortyzatorem jednak ZNAWCY szukają problemu w et w tym przypadku. Chwała dla kolegi pawel694, który napisał w końcu konstruktywną odpowiedź, którą ja dopełniam. Dodam tylko, że dla zachowania fabrycznego rozmiaru koła dopuszczalne są różnice +/- 3% w wysokości koła.



#9 cukiernick

cukiernick

    Advanced Member

  • Motozakręcony
  • PipPipPip
  • 225 postów

Napisano 07 grudzień 2016 - 12:28


 A te historie, że tanie dystanse nadają się tylko na wjazd na lawetę to można sobie potłuc o dup... 

 

a jesteś świadom, że różne stopy metali mają różną twardość i sprężystrość... Ten najtańszy z badziewnego stopu w którym gwint na szpilkę jest ukręcany za drugim czy trzecim razem też na pewno nadaje się do jazdy po naszych pięknych dziurawych drogach :)
dodaj do tego jakość wykonania, dobre wyważenie i na pewno tanio nie wyjdzie...



#10 Rafalkom

Rafalkom

    Member

  • Motozakręcony
  • PipPip
  • 20 postów

Napisano 10 grudzień 2016 - 02:17

a jesteś świadom, że różne stopy metali mają różną twardość i sprężystrość... Ten najtańszy z badziewnego stopu w którym gwint na szpilkę jest ukręcany za drugim czy trzecim razem też na pewno nadaje się do jazdy po naszych pięknych dziurawych drogach :)
dodaj do tego jakość wykonania, dobre wyważenie i na pewno tanio nie wyjdzie...

To zależy co rozumiesz poprzez stwierdzenie tanio... Osobiście powiem Tobie iż posiadam długie szpilki z "Allegro", tak z allegro i będąc u doskonałego tokarza z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem stwierdził, iż posiadają podaną przez sprzedającego twardość tj. 10,9 podczas gdy twardość fabrycznych krótkich szpilek wynosi 8.8 tak jak nakrętek. Na własnych rękach sprawdziłem ów twardość tych szpilek, usunięcie gwintu z nakrętek nie było dla nich problemem podczas gdy gwint szpilek pozostał nienaruszony. Jednak nie popadajmy w paranoję, iż MUSIMY posiadać dystanse za krocie takich marek jak Eibach chociażby ( uczepiłem się tego Eibacha, jednak tylko ta "znana" marka wpadła mi na myśl). Ja posiadam dwa komplety dystansów, do felg letnich jak i zimowych, dodam tylko, że dystanse kół tylnych letnich tokarz dotaczał mi na zamówienie pod konkretnie daną felgę tj. Ronal R38. Jeżeli jednak jest przerost formy nad treścią to darujmy sobie takie zabawki. Jeżeli ktoś przejeżdża rocznie ponad 20-25 tysięcy kilometrów niech sobie podaruje poszerzanie rozstawu kół, zawieszenie dostaje w kość przez co szybciej się zużywa ponieważ bardziej obciążamy jego elementy poprzez wydłużenie ramienia osadzenia koła.


  • Murzyn i cukiernick lubią to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych