Reklama
warsztat
Jako pierwsze trzeba podłożyć coś pod dwa zatrzaski.
Później odłączyć cięgno od klapki
Góra gruszki trzyma się na zatrzaskach umieszczonych na około.
Następnie podważamy dekiel jak na zdjęciu. Zatrzaski dość mocno trzymają ale plastik jest mocny nie powinno się nic stać. Ja rozbierałem to razy z rzędu i nic się nie połamało. Pod deklem jest sprężyna.
U mnie przerwana była membrana w miejscu uszczelnienia gdzie membrana najwięcej pracuje. Zakleiłem ją czerwonym silikonem wysokotemperaturowym i jest ok. Zobaczymy na jak długo. Numer na membranie: 1 928 300 562 a później jest jeszcze numer 1.3
Od początku, po wyjęciu i podaniu na krótko zasilania na zaworek było słychać że działa ale klapka nie reagowała. Sama klapka po zamknięciu i zaślepieniu otworka trzymała się w pozycji uchylonej. Tak że nie jest to dobry sposób na sprawdzenie, że DISA jest dobra. Szczególnie przy zakupie używki. Należy wyssać z niej powietrza przez otwór koło klapki i podać prąd na zawór dopiero wtedy przekonamy się, czy zawór działa prawidłowo.
Obecnie, mam taki problem, że zaworek sterowany jest minusem z ECU, plus jest stały po zapłonie. W moim przypadku e39 M54b25 cięgno się nie porusza ( brak sterowania z ECU ) Jeździłem na odpiętej wtyczce podpiętej i żadnej różnicy. Nadal ma słaby dół, przy prędkości 80 km/h na 5 biegu po wciśnięciu gazu praktycznie nie przyspiesza. po chwili zaczyna powoli się bujać. Dajcie znać w komentarzach jak powinna działać prawidłowo DISA w tym silniku. Pozdrwaiam.
Reklama
Komentarze