Focus RS będzie oferowany seryjnie z hydrołapą!
Opracowany przez dywizję Ford Performance i przetestowany przez mistrza jazdy na ręcznym, Kena Blocka.
Ford Focus RS oficjalnie stał się pierwszym samochodem na rynku, który oferowany jest już seryjnie z "hydraulicznym" hamulcem ręcznym. To tak zwana hydrołapa lub jak kto woli mocarny "rękaw", którego zadaniem jest zablokowanie tylnych kół w celu łatwiejszego wprowadzania auta kontrolowaną nadsterowność. Dzięki tej opcji Drift Mode wejdzie na nowy poziom
Focus RS będzie oferowany seryjnie z hydrołapą!
Elektro-hydrauliczny hamulec przepuszcza przez ABS ciśnienie 180 barów, wszystko po to, aby móc zablokować koła w każdych warunkach. Standardowe rozwiązanie wykorzystuje linkę przymocowaną do dźwigni, którą pociągamy ręką, a siła ta przekazywana jest na hamulce tylnej osi. Konstrukcja hydraulicznego układu hamulca ręcznego jest bardzo podobna, ale wzbogacona jest o jeden istotny element – dodatkową pompę wpiętą w istniejący układ hamulcowy. Za pośrednictwem przewodów ciśnieniowych, hydraulicznie oddziałuje na hamulce z dużą siłą. Obecnie hydrołapa oferowana jest także z elektronicznymi sterownikami, które udoskonalają pracę systemu, a także ułatwiają instalację i deinstalację kitu.
Focus RS będzie oferowany seryjnie z hydrołapą!
Opcja jak na razie pojawi się w Stanach Zjednoczonych od 1 grudnia i będzie kosztowała 999 dolarów. Jak na razie nie wiadomo, czy opcjonalny kit pojawi się także na Starym Kontynencie. Jest to uzależnione przede wszystkim od poziomu zainteresowania takim rozwiązaniem ze strony lokalnych klientów.
Komentarze