Honda CX500/650 Turbo
Honda CX 500 Turbo była pierwszym seryjnie produkowanym motocyklem z turbosprężarką. Została zbudowana na bazie wolnossącej CX500, chłodzony wodą, poprzecznie zamontowany silnik V2 został wyposażony w elektroniczny wtrysk paliwa i 51-milimetrową turbosprężarkę. W przednim zawieszeniu zastosowano system zapobiegający nurkowaniu przy hamowaniu TRAC, a w tylnym system dźwigni Pro-Link, za hamowanie odpowiadały dwie przednie tarcze z zaciskami 2-tłoczkowymi i jedna tylna. Dodatkowo motocykl dostał dużą owiewkę i wygodną kanapę. W modelu 650 oprócz zwiększenia pojemności i mocy zmniejszono między innymi zjawisko turbodziury.
Dane techniczne (w nawiasach 650):
Silnik:
-V2 80º 498(675)cm3 OHV 8V
-Chłodzenie cieczą
-Skrzynia 5-biegowa
-Sprzęgło wielotarczowe mokre
-Napęd końcowy wałem
Zawieszenie:
-Przód: Tradycyjne teleskopowe, system TRAC, opona 100/90-18
-Tył: Wahacz wleczony, Pro-Link, centralna kolumna resorująco-tłumiąca opona 120/90-17
Hamulce:
-Przód: Dwie tarcze 280mm
-Tył: Tarcza 300mm
Masa 263kg w stanie gotowym do jazdy
Osiągi:
-Moc: 82KM/8000rpm (100KM/8000rpm)
-Moment: 79Nm/5000rpm (93Nm/6000rpm)
-Prędkość maksymalna: 200km/h (226km/h)
Yamaha XJ650 Turbo
Yamaha zdecydowała się na stworzenie motocykla tańszego od Hondy, w tym celu turbo zamontowano do stosunkowo prostej, chłodzonej powietrzem i olejem rzędowej czwórki z zasilaniem gaźnikowym. Motocykl ma opinię dziwnie się prowadzącego i niewygodnego, a silnik ma zero-jedynkową reakcję na gaz. XJ650 Turbo jest za to określana jako najbardziej niezawodna z japońskiej czwórki.
Dane techniczne:
Silnik:
-R4 653cm3 DOHC 8V
-Chłodzenie powietrzem i olejem
-Skrzynia 5-biegowa
-Sprzęgło wielotarczowe mokre
-Napęd końcowy wałem
Zawieszenie:
-Przód: Tradycyjne teleskopowe, opona 3.25-19
-Tył: Wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiące po bokach
Hamulce:
-Przód: Dwie tarcze 266mm
-Tył: Bęben 200mm
Masa: 257kg w stanie gotowym do jazdy
Osiągi:
-Moc: 90KM/9000rpm
-Moment 83Nm/7000rpm
-Prędkość maksymalna: 203km/h
Kawasaki GPz750 Turbo
Ten model powstał na bazie typowego motocykla sportowego, więc oprócz mocnego, chłodzonego powietrzem silnika miał też dopracowane zawieszenie, hamulce i niższą niż u konkurencji masę.
Dane techniczne:
Silnik:
-R4 738cm3 DOHC 8V
-Chłodzenie powietrzem
-Skrzynia 5-biegowa
-Sprzęgło wielotarczowe mokre
-Napęd końcowy łańcuchem
Zawieszenie:
-Przód: Tradycyjne teleskopowe, system zapobiegający nurkowaniu, opona 110/90-18
-Tył: Wahacz wleczony, Uni-Trac, centralna kolumna resorująco-tłumiąca
Hamulce:
-Przód: Dwie tarcze 280mm
-Tył: Tarcza 270mm
Masa: 241kg w stanie gotowym do jazdy
Osiągi:
-Moc: 112KM/9000rpm
-Moment: 99Nm/6500rpm
-Prędkość maksymalna: 218km/h
Suzuki XN 85
Nazwa w przeciwieństwie do większości motocykli odnosi się nie do pojemności, lecz do mocy-85KM. XN85 był projektowany jako motocykl typowo sportowy, okazał się jednak wolniejszy i cięższy od wolnossącego GSX750. W połączeniu z wysoką ceną i awaryjnością poskutkowało to niewielką sprzedażą tego modelu i szybkim zastąpieniem go przez GS750.
Dane techniczne:
Silnik:
-R4 673cm3 DOHC 8V
-Chłodzenie powietrzem
-Skrzynia 5-biegowa
-Sprzęgło wielotarczowe mokre
-Napęd końcowy łańcuchem
Zawieszenie:
-Przód: Tradycyjne teleskopowe, system zapobiegający nurkowaniu, opona 11/90-16
-Tył: Wahacz wleczony, centralna kolumna resorująco-tłumiąca, opona 130/90-17
Hamulce:
-Przód: Dwie tarcze 260mm
-Tył : Tarcza 275mm
Masa: 250km w stanie gotowym do jazdy
Osiągi:
-Moc: 85KM/8500rpm
-Moment:76Nm/6500rpm
-Prędkość maksymalna: 208km/h
Komentarze