Renault Alpine A110 - samochód produkowany w latach 1963 - 1974. Samochodowi nieobce były rajdy. W roku 1973 samochody Alpine-Renault A110 wygrały Rajdowe Mistrzostwa Świata w klasyfikacji konstruktorów. Samochody Alpine Renault wygrywały między innymi w Rajdzie Monte Carlo (rok 1971 i 1973), Korsyki (rok 1973) oraz Portugalii (rok 1971, 1973).
Wykonane z włókna szklanego nadwozie Alpine A110 zaprojektował Marcel Hubert. Samochód miał wyjątkowo piękną, agresywną stylistykę. Był niski, miał szerokie błotniki i małą kabinę. Jego cechą charakterystyczną była nisko poprowadzona maska, pozbawiona atrapy chłodnicy - chłodzenie silnika zapewniały wycięte przed tylnymi kołami otwory wentylacyjne. Strukturę nośna stanowiła zespawana ze stalowych rurek centralna rama. Dzięki takiej konstrukcji oraz niewielkim wymiarom samochód był bardzo lekki, co w znacznym stopniu zadecydowało o jego znakomitych osiągach.
W A110 zachowano układ napędowy pierwowzoru z Renault 8, z umieszczonym z tyłu silnikiem napędzającym tylne koła. Zamiast słabej, oryginalnej skrzyni biegów o trzech przełożeniach zastosowano nową, mocniejszą przekładnią pięciobiegową. Było to niezbędne ze względu na znacznie lepsze parametry stosowanych w A110 silników. Pod maską auta montowano czterocylindrowe, rzędowe jednostki napędowe, o pojemności od 0,9 do 1,6 l. Na skutek licznych modyfikacji były one znacznie mocniejsze od silnika stosowanego w Renault 8. Zasilany dwoma gaźnikami Webera silnik o pojemności 1,3 l rozwijał moc 90 KM,a jednostka 1,6 l - 125 KM. Dzięki niewielkiej, bo wynoszącej zaledwie 544 kg masie, samochód mógł się rozpędzić do prędkości 195 km/h w wersji 1,3 l i 210 km/h w wersji 1,6 l.
Poza pochodzącym z Renault 8 silnikiem, konstruktorzy wykorzystali też zawieszenie tego auta. Prosty układ z pojedynczymi wahaczami poprzecznymi poddano jednak znacznym modyfikacjom, polegających m.in. na mocnym pochyleniu tylnych kół, co znacznie zwiększyło stabilność pojazdów.
Samochód prezentowany na zdjęciach został wyprodukowany w roku 1969. Posiadał kilku właścicieli. W 1997 roku został zakupiony przez pana Juan Antonio Calvillo Angel Urraza który przywrócił wóz do stanu fabrycznego, a następnie wroku 1999 samochód został dostosowany do rajdów (na częściach fabrycznych lub częściach tunerów, którzy zostali certyfikowanymi przez fabrykę. Samochód mógł startować w serii rajdów Comisión Nacional de Automoviles Clasicos de Competencia AC (CNCC). Podczas 17 lat startów rajdach pan Calvino zdobył trzy mistrzostwa w kilku kategoriach, a także wiele nagród pojedynczych rajdach.
W 2011 samochód został pokazany na Gran Concurso Internacional de elegancia gdzie zajął trzecie miejsce. Zapraszam do oglądania galerii z tym wyjątkowym autem.
Komentarze