Chyba, że myślisz coś innego, niż myśle, że myślisz.
Willys, przeważnie ta nazwa kojarzy z pierwszym Jeepem. Spartańską terenówką z drugiej wojny swiatowej. Willys Overland skończyła swój żywot ponad pół wieku temu. Mimo tego, jego Brazylijki oddział miał się dobrze i ekonomicznie i miał dobre relacje z rządem Brazylijskim. W latach '70 zbudowali model Interlagos, mianowicie Alpine A108 dla brazylijskiego rynku. Był to samochód dla nielicznych, reszta musiała się zadowolić modelem Dauphine.
Natomiast w Europie, dokładniej w północnych Włoszech, była sobie Carrozzeria Viotti. Aktywna od latach '20 do '60, zajmowała się projektowaniem seryjnych modeli i edycji specjalnych. Dzięki tej firmie zawdzięczamy istnienie karoseria typu "kombi", która zadebiutowała w Fiacie 1100 Giardinetta. W dzisiejszych czasach realizuje personalizowane luksusowe super samochody dla arabskich klientów.
Na zdjęciach można zobaczyć współprace tych dwóch firm: Willys AW380 Berlineta, który został zaprezentowany na Motor Show w Bolonii. Jak widać jest to nowoczesna interpretacja modelu Interlagos. Wciąż przypomina Alpine, bez dużych zmian.
Teraz kilka liczb.
silnik 3.8l boxer BiTurbo, 610 KM, czyli 340 km/h prędkości maksymalnej i 2.7s od 0 do 100 km/h.
Długość 4433 mm
Szerokość 1940 mm
Wysokość 1228 mm
Rozstaw osi 2420 mm
Felgi przód 9x19" tył 12.5x20"
Opony przód 265/35R19 tył 345/30R20
Proporcje poprzednika są utrzymane, wymiary już nie: długość Interlagos wynosiła 370cm i ważył zaledwie 600 kg.
Samochód będzie produkowany we Włoszech, z współpraca z Viotti. Limitowana produkcja 110 egzemplarzy powinna się zacząć w styczniu tego roku. Rynek na który jest przeznaczony ten model to są Emiraty arabskie i Rosja, dlatego cena jest na poziomie: trzysta osiemdziesiąt tysięcy euro.
Komentarze